Stem voor eductie over ME/CVS voor medische studenten!

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Bericht door anne-sophia »

En ook hier vandaag allemaal weer even voten!
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Even terug onder de aandacht brengen om niet vergeten te stemmen:
http://www.eaglerarelife.com/content/ryan-prior
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

gestemd natuurlijk. :)

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Bericht door anne-sophia »

Hai hai. Hier staat dat plaatje bij van die film Forgotten Plague. Ik heb ergens gelezen dat je die film over Amazon Prime gratis kan kijken. Wij hebben Amazon Prime, maar die film kan ik niet kijken.... Heeft een van jullie dat all geprobeerd?

En natuurlijk: gevoted!
Gebruikersavatar
NooitOpgeven
Actief lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2012, 21:02

Bericht door NooitOpgeven »

Als je voor deze petitie gaat stemmen stem je dus in feite voor meer CGT/GET??????????????
Zolang overheden,uitkeringsinstanties,psychiaters,neurologen en dus ook medische opleidingsinstituten er nog steeds van overtuigd zijn dat dit tussen de oren zit komt er niets goeds uit.
Meer educatie over ME heeft pas zin als iedereen overtuigd is van de neurologische aard van ME!
abby
Vertaler
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 aug 2015, 22:12

Bericht door abby »

@nooitopgeven Ik denk dat je iets verkeerd begrepen hebt. Het gaat hier om een wedstrijd van een Amerikaans whiskey-merk waarmee je 50.000$ kan winnen voor een goed doel. Ryan Prior, de maker van de documentaire Forgotten Plague, en zelf ook patiënt, heeft zich hiervoor opgegeven. Als hij de wedstrijd wint, wil hij er met dat geld voor zorgen dat studenten geneeskunde tijdens hun opleiding beter, en vooral correcter geïnformeerd worden over ME/CVS. Het is belangrijk dat studenten niet meteen al tijdens hun opleiding geïndoctrineerd worden met foute info (zoals GET/CGT), en dat is wat Ryan Prior dus wil tegengaan.

Je kan eenmaal stemmen per 24 uur, en de wedstrijd loopt nog tot januari 2017. Als ik het goed heb begrepen, telt het aantal stemmen voor een deel mee, maar is er ook nog een jury die de uiteindelijke keuze maakt. Het verhaal van Ryan Prior staat intussen geloof ik op de tweede plaats, dus zeker elke dag blijven stemmen!!
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Bericht door anne-sophia »

Hai NooitOpgeven,

Ryan Prior wil toch juist dat ME meer bekend wordt als lichamelijke, infectieziekte. Dat is toch juist waar hij naar streeft. Ik begrijp je commentaar niet zo goed. Zou je het kunnen uitleggen?
Gebruikersavatar
NooitOpgeven
Actief lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2012, 21:02

Bericht door NooitOpgeven »

De petitie is op zich een goed idee en als er meer duidelijkheid over deze ziekte zou zijn dan had ik ook zeker gestemd.
En al zijn ze in Amerika een stap(je) verder dan in het achterlijke Nederland en belgie weten ze ondanks de vele onderzoeken nog steeds heel weinig over deze ziekte en kan het nog alle kanten op gaan.
Verkeerde informatie aan medische studenten (zoals bijv. In Nederland en belgie) zou ons misschien nog meer kunnen schaden.
Het is gewoon nog te vroeg voor deze petitie.
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Bericht door anne-sophia »

Hai NooitOpgeven,

De geneeskundestudenten aan het Chartite (Berlijn), waar ik dus ook onder behandeling ben, krijgen ME nu als neuro-immunologische ziekte geleerd. Professor Scheibenbogen schijnt dat te organiseren/doceren. Goed he? Charite is toch toonaangevend universiteitsziekenhuis in Europa. Hopelijk vindt het navolging.
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

@soof,

Van wat ik heb begrepen word er een winnaar uitgeroepen per categorie (?)
Zie past winners: http://www.eaglerarelife.com/rarelives_winners_2016
De link die jij plaatste zit in de categorie: Devotion, Rian Pryor zit in de categorie: Leadership.
Dus dan hebben we nog een kans! :)
abby
Vertaler
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 aug 2015, 22:12

Bericht door abby »

De geneeskundestudenten aan het Chartite (Berlijn), waar ik dus ook onder behandeling ben, krijgen ME nu als neuro-immunologische ziekte geleerd. Professor Scheibenbogen schijnt dat te organiseren/doceren. Goed he? Charite is toch toonaangevend universiteitsziekenhuis in Europa. Hopelijk vindt het navolging.
=D> Wat goed!

Van wat ik heb begrepen word er een winnaar uitgeroepen per categorie (?)
Zie past winners: http://www.eaglerarelife.com/rarelives_winners_2016
De link die jij plaatste zit in de categorie: Devotion, Rian Pryor zit in de categorie: Leadership.
Dus dan hebben we nog een kans!
Goeie vondst, feuer! Dan staan we dus in leadership op de eerste plaats? \:D/
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Bericht door anne-sophia »

Dank Feuer,

Dus we gaan weer stemmen!!!!!!!
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

oh sorry...
Was nog niet helemaal wakker :?
De grand prize winnaar krijgt 50.000 dollar, de categorie winnaar 5.000 dollar.
http://eaglerarelife.com/content/rare-life-honor
Maar daar doen we het ook voor! :)

In de categorie Leadership staat Ryan volgens mij 2e met 9099 votes, na Tracy Leaver met 11040 votes.
Dus geef de strijd nog niet op!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

anne-s schreef: De geneeskundestudenten aan het Chartite (Berlijn), waar ik dus ook onder behandeling ben, krijgen ME nu als neuro-immunologische ziekte geleerd
Wow, en wellicht het eerste UZ in Europa, weet je dat?

Is er in Duitsland trouwens ook een florerende CGT-industrie?
Life smells...
Plaats reactie