Nieuwe verontrustende stappen richting versteviging CGT

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Nieuwe verontrustende stappen richting versteviging CGT

Bericht door annac »

James C. Coyne vermeldt hier via facebook nieuwe verontrustende stappen richting versteviging CGT.

New blog post, please share and comment. It is time for patients to assert their rights not to participate in a clinical trial is scientifically unsound, likely to contribute misinformation to the existing scientific literature, and has unresolved safety concerns. Moreover, recruitment began without patients having had an adequate say.


https://jcoynester.wordpress.com/2016/0 ... -syndrome/

Een reactie:

"Surely someone is playing a joke on us to see us get annoyed"...

Enfin, meintje heeft dit mss al in haar la'tje liggen....
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

Nieuwe verontrustende stappen richting versteviging CGT

Bericht door haaii »

Bedoel dit niet verkeerd, maar voor mij is het een ver weg van mijn bed-show. Voorlopig toch. Wel hart vasthouden voor de patienten die zonder goede inlichtingen en inspraak aan deze therapie worden gezet. ':(
Opgelet. Dit bericht is niet geschreven door een vleesgeworden futuristische, artificiele intelligentie, echter, het is neergepend door een mens.
Gelieve derhalve de info op de korrel te nemen vooraleer klakkeloos conclusies te trekken.
Gebruikersavatar
meintje
Vertaler
Berichten: 281
Lid geworden op: 10 feb 2014, 12:39

Nieuwe verontrustende stappen richting versteviging CGT

Bericht door meintje »

"BrainGymmer is een uitgebreid online brain trainingprogramma om de ‘mentale fitness’ te verbeteren. Het bestaat uit games om geheugen, concentratie en denksnelheid te verbeteren. Op dit moment trainen meer dan een kwart miljoen mensen in 20 landen met BrainGymmer om hun cognitieve functies te versterken." (Is dat niet net zo iets, vroeg ik me af? Wordt vermeld op website van vermoeidheidscentrum Lelystad).

Oh nee, dit artikel gaat over de fysieke beweging opvoeren en niet over je hersens trainen.

D'r is toch een hoop aan ons te verdienen zo, brain(fog)training en fysieke training via een computerspelletje.... en dan weer brainfog door de fysieke training die je weer kunt trainen met..... braintraining!

Het stuk ligt niet in m'n laatje. Is een erg lang stuk, alweer.....
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Misschien verschijnt ergens een kortere versie, meintje! Ff geduld.
Plaats reactie