LDN (Low Dose Naltrexone)
Moderator: Moderators
Dank je voor de info, Greta.
Ja, mijn bijnieren zijn uitgeput volgens Paul v Meerendonk. En ik heb de ervaring dat mijn lichaam (en geest) alle veranderingen als stress ervaart. Ook bijvoorbeeld als ik mijn voedingspatroon verander, moet ik de veranderingen héél langzaam invoeren, anders heb ik er zo een griep of infectie van te pakken.
Er is geen remedie geweest die mijn bijnieren konden fixen. Het enige wat me wel wat helpt is lichaamsbeweging, rust en vitamine B-complex.
Ja, mijn bijnieren zijn uitgeput volgens Paul v Meerendonk. En ik heb de ervaring dat mijn lichaam (en geest) alle veranderingen als stress ervaart. Ook bijvoorbeeld als ik mijn voedingspatroon verander, moet ik de veranderingen héél langzaam invoeren, anders heb ik er zo een griep of infectie van te pakken.
Er is geen remedie geweest die mijn bijnieren konden fixen. Het enige wat me wel wat helpt is lichaamsbeweging, rust en vitamine B-complex.
ik kreeg deze llink van iemand van de LDN yahoogroup voor ME/CVS patienten
heb hem zelf nog niet bekeken dus ik heb geen idee of hij interessant is
http://www.youtube.com/watch?v=L-rzVr8CAOA
heb hem zelf nog niet bekeken dus ik heb geen idee of hij interessant is
http://www.youtube.com/watch?v=L-rzVr8CAOA
@Gerda, P v M schrijft hydrocortisone voor, maar dat vond ik te heftig. Kans bestaat dat je lichaam dan helemaal stopt met cortisol aanmaken, en omdat ik steeds heb gemerkt dat als ik iets inneem, mijn lichaam inderdaad stopt met het aanmaken van die stof, wilde ik het liever op een natuurlijke manier proberen.
Ik heb het dropprotocol geprobeerd, maar dat werkte ook maar tijdelijk.
Ik heb daarna nog (op aanraden van een andere deskundige) een en ander geprobeerd, maar ben vergeten wat precies.
Ik heb het dropprotocol geprobeerd, maar dat werkte ook maar tijdelijk.
Ik heb daarna nog (op aanraden van een andere deskundige) een en ander geprobeerd, maar ben vergeten wat precies.
Marja Zahavi heeft een boek over deze behandeling vertaald van uit het engels wat binnenkort te koop zal zijn
Wil ik graag aanschaffen'
Mijn bijnieren waren ook niet in orde en ik voelde de lage cortisolwaarde aan het eind van de ochtend goed
Daar heeft LDN me gelukkig wel mee kunnen helpen
ik zou de test nu dus graag opnieuw willen doen maar de verzekering vergoedt dit niet meer
Wil ik graag aanschaffen'
Mijn bijnieren waren ook niet in orde en ik voelde de lage cortisolwaarde aan het eind van de ochtend goed
Daar heeft LDN me gelukkig wel mee kunnen helpen
ik zou de test nu dus graag opnieuw willen doen maar de verzekering vergoedt dit niet meer
Nog even wat extra info
Quercetin
Quercetin has been used as an anti-inflammatory supplement, but one of the more recent and credited claims of Quercetin is its energy boosting properties. Taking a Quercetin supplement can provide a long burst of naturally sustained energy. This is a result of Quercetin naturally increasing the quantity of mitochondria in your cells. Mitochondria are the power source of a single cell, and an influx provides your muscles with extra fuel and extended endurance.dit is het begin , hierna de link
http://www.quercetinguide.com/
Quercetin
Quercetin has been used as an anti-inflammatory supplement, but one of the more recent and credited claims of Quercetin is its energy boosting properties. Taking a Quercetin supplement can provide a long burst of naturally sustained energy. This is a result of Quercetin naturally increasing the quantity of mitochondria in your cells. Mitochondria are the power source of a single cell, and an influx provides your muscles with extra fuel and extended endurance.dit is het begin , hierna de link
http://www.quercetinguide.com/
Alvast mijn excuses: ik loop een beetje achter . Ik ben nl net begonnen dit topic vanaf pagina 1 te lezen. Maar ik struikel al bij het tweede bericht. Wanneer ik deze test doe: http://www.lilith.demon.nl/div/candida-test.html, scoor ik nl heel hoog. Eigenlijk lijkt mij dat alle mensen met CVS heel hoog scoren op deze test, omdat veel symptomen overeenkomen met me/cvs-symptomen. Bovendien slikken alle personen in behandeling bij DML AB, dus dan zou je LDN al bijna niet kunnen gebruiken. Zie ik dat goed?
Zijn er personen in behandeling bij DML die LDN gebruiken?
Ik heb dat al eerder gevraagd, maar krijg daar geen duidelijk beeld van. Ik zou graag wat ervaringen horen van mensen, evt per pb.
alvast dank!
Tanto
Zijn er personen in behandeling bij DML die LDN gebruiken?
Ik heb dat al eerder gevraagd, maar krijg daar geen duidelijk beeld van. Ik zou graag wat ervaringen horen van mensen, evt per pb.
alvast dank!
Tanto
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)
Absence of proof is not proof of absence
En dit is het antwoord van senator de heer Louis Ide naar aanleiding van mijn uitnodiging om meer onderzoek te doen naar Low Dose Naltrexone:
Het medicijn is me bekend, goede gevalideerde studies zullen moeten uitwijzen of dit helpt.
Mocht dit zo zijn dan is dit een hele vooruitgang.
Maar eerlijk de tijd ontbreekt me nu om veel te lezen (helaas).
Vriendelijke groeten,
dr. Louis Ide, senator N-VA
www.vlaamsegezondheidszorg.com
Jammer genoeg geen engagement om belgische wetenschappers aan het werk te zetten ...
Het medicijn is me bekend, goede gevalideerde studies zullen moeten uitwijzen of dit helpt.
Mocht dit zo zijn dan is dit een hele vooruitgang.
Maar eerlijk de tijd ontbreekt me nu om veel te lezen (helaas).
Vriendelijke groeten,
dr. Louis Ide, senator N-VA
www.vlaamsegezondheidszorg.com
Jammer genoeg geen engagement om belgische wetenschappers aan het werk te zetten ...
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Tanto,
Ik begrijp het ook niet goed; veel CVS/ME patienten hebben denk ik last van candia en bijnierprob;emen
Deze probelemen kunnen beiden verergering van klachen veroorzaken in de beginperiode van LDN
Toch lees ik regelmatig berichten van mensen die er enorm van opgeknapt zijn
Misschien hangt het ervan af hoe erg je bijnier/candida problemen zijn; in welke mate je het hebt dus
Ik begrijp het ook niet goed; veel CVS/ME patienten hebben denk ik last van candia en bijnierprob;emen
Deze probelemen kunnen beiden verergering van klachen veroorzaken in de beginperiode van LDN
Toch lees ik regelmatig berichten van mensen die er enorm van opgeknapt zijn
Misschien hangt het ervan af hoe erg je bijnier/candida problemen zijn; in welke mate je het hebt dus
Misschien lijkt me/cvs klachten gewoon op klachten die je krijgt van candida en bijnierproblemen, maar ligt de oorzaak ergens anders. Of is er een ander probleem dat meer klachten veroorzaakt dan de candida of bijnierproblemen. Zodat men relatief toch opknapt. (ik verzin het maar).
M.i. is me/cvs toch voor een immuniteitsziekte, waardoor het hele lichaam wordt ontregelt. In dat licht zou LDN wel kunnen helpen (maar dan blijkbaar weer niet bij iedereen). Daarom zou ik zou ik toch graag wat meer ervaringen willen lezen van LDN, zeker icm met anti-biotica gebruik.
M.i. is me/cvs toch voor een immuniteitsziekte, waardoor het hele lichaam wordt ontregelt. In dat licht zou LDN wel kunnen helpen (maar dan blijkbaar weer niet bij iedereen). Daarom zou ik zou ik toch graag wat meer ervaringen willen lezen van LDN, zeker icm met anti-biotica gebruik.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)