Hebben jullie al post?
En kunnen jullie wel via/bij de huisarts bloed prikken?
Nee, helaas nog geen post hier, ik hou de brievenbus met spanning in de gaten.
Ik heb nog niet gebeld met de huisarts, dat wilde ik doen als ik het pakketje in huis heb en de gebruiksaanwijzing heb gelezen. Mocht het een probleem zijn, een vriendin van me kan ook bloedprikken, maar ze heeft het al een tijdje niet gedaan. Mijn voorkeur gaat uit naar de huisarts, zodat ze meteen ook weer op de hoogte is van waar ik mee bezig ben
Ik zie nu pas , dat je een mooie avatar, met een groen lintje hebt met de tekst Lyme Disease. Heeft dat een bijzondere reden?
Groetjes, Louisa
Hi Louisa,
Ja, ik ben 100% positief getest voor Lyme. Ik weet nog niet precies wát ik nu precies heb (ME met Lyme/ ME tengevolge van Lyme of alleen Lyme), maar als ik ervaringen van vooral Amerikaanse patienten lees -sommigen ook eerder diagnose ME- die dan met name langdurige antibiotica hebben gebruikt en enorm opknappen, tja dan hoop ik toch een beetje!
Bovendien is het naar de buitenwereld toe een stuk eenvoudiger als je kunt zeggen dat je Lyme hebt, vreemd genoeg nemen de meesten dát wel serieus. Dus voorlopig hou ik het daar maar bij (overigens heb ik begrepen dat er bij de Noorse Rituximab trial ook een ME + Lyme patient zat)
Ik heb mijn testkit nog steeds niet binnen, en ik begreep van een aantal forum genoten dat ze het allang binnen hebben. Dus mijn man heeft net naar Augsburg gebeld, mijn pakketje is vrijdag op de bus gegaan. Als ik het vandaag niet binnen krijg, dan moet ik maandag weer bellen en sturen ze een nieuwe op. Mijn geduld wordt op de proef gesteld .
Over een week krijgt mijn man vakantie. Hij is van plan mijn bloed dan naar Augsburg te brengen, samen met een of 2 van onze zoons. Doen ze daar een overnachting op een camping en hebben ze wat quality time. Het is van ons uit 600 km. We rijden op gas, dus dan zijn de kosten voor de brandstof even duur als een koerier, maar dan weten we wel zeker dat het goed aankomt, en voordat we samen op vakantie gaan.
Maar eerst maar eens zorgen dat die testkit hier komt.
Burial schreef:Oei een behandeling in Augsburg zou wel heel lastig worden
ook voor de rest hier denk ik
ik woon redelijk dicht bij de grens en voor mij is het al 6,5 a 7 uur rijden, dus onmogelijk in principe
plus het feit dat ik geen woord Duits spreek....
@Burial
Er is ook een vestiging in Blankenburg. Ook niet echt naast de deur, maar scheelt een heel stuk tov Augsburg. En ze zullen vast wel Engels spreken toch...
Heeft de Augsburg kliniek een vestiging in Blankenburg?
Ik ben dit nog nergens tegen gekomen...waar heb je deze info vandaag Malu? Dat zou zeker schelen, dus ik ben wel benieuwd
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Zojuist met de huisarts gebeld om het bloed prikken te gaan regelen. Tot mijn verbazing wilde hij hier wel aan mee werken, overigens na enkele minuten praten om hem te overtuigen. Het probleem is dat hij volgende week op vakantie is en als hij terug is dan ben ik net een weekje weg.
Heeft hij voor mij een lab formulier getekend dat ik zelf een kit heb uit Duitsland en dat deze dus ook weer terug moet naar een lab in Duitsland.
Daarna het laboratorium in het ziekenhuis gebeld en de situatie uitgelegd en als de huisarts akkoord is dan was het voor hun geen probleem.
Dus het lijkt er op dat het prikken geen probleem gaat zijn, even afwachten tot het allemaal achter de rug is voor dat ik ga juichen
Maar dat zou toch zo'n beetje de eerste keer zijn dat er mee gewerkt word i.p.v. tegen gewerkt!
Hebben jullie al post?
En kunnen jullie wel via/bij de huisarts bloed prikken?
Groetjes, Louisa
Hey Louisa,
Ik had de kit vorige week al verwacht, volgens Armin zou deze 's maandags (2 juli) verstuurd worden. Toen kreeg ik afgelopen vrijdag (6 juli) een mailtje van ene Jacky van infectolabs of ik de kit al ontvangen had en zo niet of ik dat even wilde laten weten. Nou nee dus en nu is het volgens Jacky afgelopen dinsdag weer (opnieuw) verstuurd, dus had eigenlijk gehoopt dat het uiterlijk vandaag binnen zou zijn. Maar helaas is dit wederom niet het geval, dus hopelijk volgende week dan...!
metoo schreef:@Burial: Je verblijft tijdens de behandeling een aantal weken in Augsburg voor behandeling in de dagkliniek. Je rijdt dus niet de hele tijd op-en-neer het is dus een kwestie van er te komen, je kan ook naar Munchen vliegen, daar ligt het een uur vandaan.
In dat opzicht is er altijd wel een mouw aan te passen, ik denk eerder aan de kosten die hier weer aan vebonden zullen zijn...ik neem aan dat die niet door een verzekering vergoed gaan worden, naast dus nog je reis-en verblijfskosten...
Ah dat klinkt 'goed', behalve het financiële verhaal natuurlijk weer. Maar zou je dan eventueel na die paar weken al genezen zijn?