Vegatest/bioresonantie/homeopathie: een pleidooi

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Bovendien heb ik CVS gekregen ná de ziekte van Pfeiffer, dus hoe groot is de kans dat ik toevallig net rond dat moment ook gestoken ben door een teek, wat ik niet heb gemerkt, en dat geen typische Lyme klachten heeft veroorzaakt die duidelijk niet bij Pfeiffer hoorde, maar wél chronisch klachten veroorzaakt.
Ik meen dat je aan zwarte doos denken doet hier. Het is niet omdat je CVS hebt gekregen na Pfeiffer dat je net dan ook gebeten moet zijn door een teek.

De redenering is anders. Lyme zat misschien al in je lichaam maar zoals bij velen niet ziekmakend. Zie maar de vele boswachters die drager zijn maar niet ziek. En dan op een dag heb je een verzwakking van het immuunsysteem door 'stress' (vaccin, operatie, werk, opflakkering Lyme, ...) en je krijgt Pfeiffer.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
louisa
Gevorderd lid

Pfeifer

Bericht door louisa »

Hoi gezondverstand,
gezondverstand schreef:Louisa!
Ik kom er bij je op terug!
Ik ben niet vergeten :wink:. Dank je wél!, voor je PB.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
magnetronnie
Gevorderd lid

Bericht door magnetronnie »

marlène schreef:
Bovendien heb ik CVS gekregen ná de ziekte van Pfeiffer, dus hoe groot is de kans dat ik toevallig net rond dat moment ook gestoken ben door een teek, wat ik niet heb gemerkt, en dat geen typische Lyme klachten heeft veroorzaakt die duidelijk niet bij Pfeiffer hoorde, maar wél chronisch klachten veroorzaakt.
Ik meen dat je aan zwarte doos denken doet hier. Het is niet omdat je CVS hebt gekregen na Pfeiffer dat je net dan ook gebeten moet zijn door een teek.

De redenering is anders. Lyme zat misschien al in je lichaam maar zoals bij velen niet ziekmakend. Zie maar de vele boswachters die drager zijn maar niet ziek. En dan op een dag heb je een verzwakking van het immuunsysteem door 'stress' (vaccin, operatie, werk, opflakkering Lyme, ...) en je krijgt Pfeiffer.
In principe is het natuurlijk zo dat er aanleiding moet zijn om iets te verdenken. Dus als ik verdenk dat mijn klachten worden veroorzaakt door Lyme, dan moet ik daar wel aanwijzingen voor hebben en die heb ik geen enkele op dit moment.
Wat je zegt is vergezocht, maar in theorie misschien wel mogelijk. Maar wat is dan de aanleiding om op Lyme te laten onderzoeken en niet op vele andere kandidaten?

Als er nou een duidelijk verband is tussen Lyme en het krijgen van Pfeiffer of CVS, dan is het misschien de moeite waard om verder te kijken, maar die is er niet.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Als er nou een duidelijk verband is tussen Lyme en het krijgen van Pfeiffer of CVS, dan is het misschien de moeite waard om verder te kijken, maar die is er niet.
Die is er wel, Lyme activeert/gebruikt namelijk Pfeiffer en andere virussen om zelf beter aan de aandacht van het immuunsysteen te ontsnappen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Marlène,

Zou je toch niet gaan v oor dokter???

Dan hebben wij allemaal ineens een dokter die ME au sérieux neemt, en iemand die wel het een en ander kan oplossen voor ons...

en die weet waar het over gaat...

En, je verdient er nog je kost mee ook... :D
I take one day at a time, unless they all attack at once.
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Omdat Lyme en Pfeiffer op het moment weer even veel worden besproken Afbeelding, toch zelf ook maar weer eens proberen in te verdiepen. Ik weet, eerlijk gezegd, gewoon te weinig over Lyme......

Er zijn best verschillende ideeën over het ontstaan van Lyme.

Ik was in de veronderstelling dat Lyme alleen door een duidelijke tekenbeet kan ontstaan en herkenbaar aan die rode kring, maar dat is dus lang niet altijd het geval.

Op de site van de Lyme Vereniging staat o.a. ook dit: http://www.lymevereniging.nl/
.........Er is tevens overdracht van de ziekte beschreven tijdens de zwangerschap van moeder op kind. In traanvocht en moedermelk zijn Borrelia bacteriën gevonden.

Seksuele overdracht of besmetting via bloedtransfusie kan niet worden uitgesloten. Hier is nog onvoldoende onderzoek naar gedaan.

Sommige wetenschappers denken dat andere bijtende insecten, zoals muggen, vlooien, bijtende vliegen en luizen ook in staat zijn Lyme-Borreliose over te brengen. Meer onderzoek is ook hier gewenst.

Niet of onvoldoende behandeld, kan de ziekte chronisch worden en veel orgaansystemen in het lichaam aantasten.
Ook op de site van LymeNet Nederland staat o.a.: http://www.lymenet.nl/info/basisinfo-zi ... n-lyme.htm
.........Ook is aangetoond dat een zwangere vrouw die geïnfecteerd is met de Lyme-bacterie, deze kan overdragen op het ongeboren kind.

Andere besmettingswegen die door sommigen worden vermoed, zijn borstvoeding, menselijk en dierlijk contact, bloedzuigende insecten (muggen, vliegen, vlooien), bloedtransfusies en transplantaties, maar deze besmettingswegen zijn (nog) niet wetenschapelijk aangetoond.
Ik heb begrepen dat Lyme ook kan ontstaan na het steken van een daas.
Ik heb moeten opzoeken wat een daas is, dat wist ik niet :lol:, maar nu dus wel.

:? ik vraag mij intussen toch wel af, moet iedereen eigenlijk niet standaard worden onderzocht op Lyme? Dit gebeurt helemaal niet in Nederland, toch?......

Groetjes, Louisa

janine
Gevorderd lid

Bericht door janine »

Ik ben mijn leven al heel wat keren door een daas gestoken, en breng menig uur tussen de dieren door van kleins af aan.

Louisa, in NL testen ze vaak alleen via elisa. Dit is een test met de pakkans van een dubbeltje opgooien heb ik begrepen. Gewoon gokken dus.

Naast de pcr heb je ook de westernblot (bij mij destijds negeatief), en de LTT en de T-cell spot (die 2 nog niet gedaan).
Deze 4 ga ik nog wel in de herhaling gooien volgende maand. (Joepie, ik heb een duitse arts voor ganzimmun gevonden).

Het vervelende met dit soort ziektes.. wie zegt dat je het hebt, hoe vinden ze het, want als ze niks vinden kan het dus ook.
Lyme is bijna net zo los zand als ME.
:(

En voor standaard nederland aan de T-cell, LTT, PCR en westernblot gaat.. kan volgensmij lang duren.
janine
Gevorderd lid

Bericht door janine »

Overigens, in een leven bloedanalyse waren bij mij geen spirocheten te zien.
Maar ik heb begrepen dat zelfs daar heel veel verschil in zit.
Ik ben nog zoekende naar wel lyme, geen spirocheten te zien bij een LBA.
Vroeg mij af of dat mogelijk is.
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

@Louisa, in nl geloven ze niet in chronische lyme.
Als het niet aangetoond kan worden in het bloed (meestal middels elisa, die dus hoogst onbetrouwbaar is), dan heb je het niet. Soms is een huisarts nog wel eens zo aardig je een AB-kuur te geven van een of twee weken, maar dat zet natuurlijk geen zoden aan de dijk. En daarmee is dan de kous af.

Eigenlijk is het net als met ME dus. Er is niet voor niets ook een Lyme stichting.
In Duitsland is het wel beter, maar ik weet niet precies hoeveel beter.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi janine,
janine schreef:Ik ben mijn leven al heel wat keren door een daas gestoken, en breng menig uur tussen de dieren door van kleins af aan.
Maar, dat hebben dan toch veel meer mensen meegemaakt (vroeger of nu)?
En wat te denken van de bijtende insecten, zoals muggen, vlooien, bijtende vliegen en luizen, die ook in staat zijn Lyme-Borreliose over te brengen?
:oops: ik krab me bij deze gegevens toch wel ff achter de oren.......

In Nederland is het een ramp om Lyme onderzoek te krijgen via de huisarts of internist als die je niet serieus neemt.
Ik denk, dat de meesten niet eens denken aan Lyme of Lyme herkennen als een patiënt met die waslijst aan klachten aan hun bureau zitten: symptomen: http://www.lymenet.nl/info/symptomen-zi ... n-lyme.htm

Mensen gaan op een gegeven moment dan zelf maar op zoek en komen vaak in het complementaire circuit terecht, waarbij artsen wel willen mee werken aan onderzoeken/testen, en/of mensen gaan op eigen (hoge) kosten onderzoeken laten doen.

Groetjes, Louisa

louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi tanto,
tanto schreef:@Louisa, in nl geloven ze niet in chronische lyme.
Ohw, dat wist ik :oops: echt niet.....
Maar, als je een tijd geleden gestoken bent en daar verder niets mee doet, wat ik begrijpelijk vind, want wie wordt er nu niet door muggen etc. gestoken?, dan kun je dus wel chronische Lyme ontwikkelen, als ik het goed begrijp?......

Groetjes, Louisa

tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Van muggen weet ik het niet.
Als je door teken gebeten wordt kan dat zeker wel.
Je kunt tegenwoordig een verwijderde teek opsturen, dan kijken ze of de teek besmet is.

Heb ik zelf nooit gedaan, op zo'n moment zit ik meestal ergens in de rimboe en is het me teveel gedoe. Achteraf misschien niet zo slim geweest.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Miek
Beginner

lyme

Bericht door Miek »

Sinds een half jaar heb ik lyme; regulier aangetoond d.m.v. 2 positieve bloedtesten en een EM (rode kring). Overigens nooit een teek gezien, dacht dus ook niet meteen aan lyme, maar mijn huisarts gelukkig wel.

Een aantal antibioticakuren gaf geen resultaat. De bloedtest is nog steeds positief, zowel op IgG als IgM. Doorverwijzing naar een arts/infectioloog gehad.
Daarna heb ik me zowel regulier als alternatief laten informeren over allerlei behandelmogelijkheden en op grond daarvan gekozen voor een alternatief therapeut met veel kennis van zaken rondom lyme (zelf ook ervaringsdeskundige).

Gisteren gestart met wekelijkse bioresonantietherapie en het Eva Sapi-protocol.

Door mijn eigen klachten, de lezingen die ik heb bijgewoond en de literatuur die ik afgelopen tijd gelezen heb, herkende ik steeds meer het ziektebeeld van onze dochter (al 8 jaar erg ziek vanwege ME). Vorig jaar is zij via Pro healthal op lyme getest; slechts 1 band positief op de Western Blot. Wijst wel op een infectie, maar is niet lyme-specifiek.
Onlangs heeft ze Levend Bloed Analyse laten doen ; daar was de lyme-spriocheet uiteindelijk wel goed zichtbaar. Ook zij is gisteren met bioresonantietherapie gestart.

We zijn benieuwd hoe dit traject verder gaat verlopen!

Miek
Laatst gewijzigd door Miek op 13 apr 2012, 19:24, 3 keer totaal gewijzigd.
janine
Gevorderd lid

Bericht door janine »

Precies, zoveel mensen brengen tijd door tussen de dieren, planten, bomen.
Dus wat de kans is dat het echt zo is.. ik weet het niet.
gezondverstand
Actief lid

lyme

Bericht door gezondverstand »

Janine:

Die kans is bijzonder groot, onderschat het niet.
Je kunt in je eigen achtertuin door een teek gestoken worden, door een daas, steekmug,vlieg enz.
Duizenden mensen lopen met lyme zonder het te weten.
Lyme is een van de ziekten die M.E. kan ontwikkelen.
En niet alleen dat: M.E. zorgt voor een combinatie van ziekmakende factoren die weer als oorzaak hebben wat je in je lichaam kan hebben:
lyme, en/of Pfeiffer, en/of XMRV, en/of Candida, en/of andere bacterien, en/of zware metalen zoals kwik in amalgaam vullingen, gif zoals DDT of rattengif ( ken ik een geval van) enz.
En zoals hierboven al vermeld: lyme kan overdraagbaar zijn via zwangerschap, moedermelk ..
Plaats reactie