depressief door de vermoeidheid

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Welkom chesna!

Vic, het lijkt me ook het verstandigst, med afbouwen en je eten goed gaan regelen. Als je meer tegelijk doet weet je nooit wat wat doet en kun je dingen gaan slikken waarvan je niet weet of het helpt.

Vgm, ik ben vaak verslechterd door verschrikkelijke burenoverlast en toen ik nog niet lang ziek was ook heel erg door een misplaatste behandeling (vergelijkbaar met ervaringen van anderen met CGT).(En verbeterd door Carnitene, werkt heel goed bij mij.) Maar daar tussen in en nu ook weer ben ik behoorlijk stabiel. Ik ben van meerder klachten af, bepaalde pijn is wel toegenomen maar ik ben inmiddels ook 22 jaar ouder :shock: dan toen ik ziek werd, en ik heb abnormaal zware dingen overleefd dus het valt me nog mee eigenlijk. Ik ben dus vrij stabiel. En ja, ik ken ook anderen vergelijkbaar met mij, zeker.
Life smells...
vilric
Actief lid

Bericht door vilric »

Dat stabiel blijven, dat lijkt me zo belangrijk. Jammer dat niemand exact kan zeggen hoe, maar met alle info hier op het forum vind je toch min of meer een leidraad.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Ik denk als je goed/regelmatig eet (even afgezien van intoleranties) en streeft naar steeds binnen je grenzen blijven je al heel wat hebt. Dat staat dus los van de mate waarin je ziek bent; je kunt slechter of beter zijn - en stabiel.
Life smells...
kel
Actief lid

Bericht door kel »

sow ik ben een aantal dagen niet online geweest maar wat een info hihi!

@vic goed bezig... Positieve voornemens zijn altijd goed! Helpt je stapje in de goede richting te maken!@loentje bedankt voor je lieve bericht! Ik hoop voor iedereen met me dat zij verbeteren al dan niet stabiliseren! Ik gun niemand deze klote ziekte!
@ verlorengezondheidsman ik ken dus veel ms-ers een die is er zwaar aantoe! Twee gaat het redelijk steeds heeeeeel langzaam achteruit, en drie vrijwel geen achteruitgang... Let wel op met medicatie dan he! Dus ik die wel! Daarom lees je overal over 4 fases ms, niet iedere ms-er is gelijk... en vandaar mijn vraag... Zou het zo dus ook bij me-ers zijn? Verschillende gradaties? Ik hoor van zoveel dat zij niets meer kunnen, in rolstoel zitten, dagenlang slapen... Ik wordt er zoooooo angstig van als het dan weer slecht gaat! Al denk ik idd wel hoe eerder je erbij bent en behandeling start hoe beter je blijft (hoop ik!) ik heb nu bijna 2jaar me tenminste zware me maar al langer chronisch pfeiffer met klachten...dus had ik toen al me??? Denk het niet... Bij mij was het de een op de andere dag afgelopen!

Verder ben ik het wel eens dat voeding veel doet! Ik zit aan supplementen, carnitine, b12injecties, cortisol en viruxan en voel me echt vrij goed!

Ik had zoooooo veel slechte dagen en soms een goede... Nu veel goede en soms een slechte!wat dus beter vol te houden is! Verder zit ik ook op allergievrij dieet... Heeeeeeel lastig geen lactose melk tomaat kiwi en pinda (let op melk zit bijnnnna overal in hier in nederland, het melklandje!) en tomatenpoeder ook vrijwel overal dus lastig... Maar uiteindelijk wel te doen!en ik ben niet van het koken en experimenteren.. Dus eten wel vaak t zelfde maar toch hihi!
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hok chesna,
chesna schreef:sorry datk me nog ni heb voorgesteld ben nieuw hier,maar volg jullie al jaren,is enige site waar je bij voeld, dat je ni alleen bent,en intressante onderwerpen vind,aan iedereen de groetjes,ben man alleeen en 46j jong uit het antwerpse grt
Welkom op het forum!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
petraroos
Donateur
Donateur

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

@ hoi Asje ,

het is toch wel angstig,om steeds achter uit te gaan,
terwijl je van alles probeert om binnen je grenzen te blijven
word je door anderen ,steeds daar over heen gejaagd,
net als bij jou gebeurd is met je buren e.d

nu hier weer ,ik woon op een hoek met een pleintje onder mijn
ramen, normaal niks aan de hand.
maar nu zijn ze al weken bezig met echt knalhard vuurwerk af te steken
op het pleintje ,tegen mijn muur.
zelfs midden in de nacht,en .......politie doet niks,
daar gaat mijn rust weer.tot na oudjaars avond.
pfffffff.
lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
petraroos
Donateur
Donateur

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Chesna,

ook van mij van harte welkom hier

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
kel
Actief lid

Bericht door kel »

hoi chesna,

Ook van mij harte welkom! Had ik niet gezegd geloof ik in vorig bericht! :d

Groetjes
vilric
Actief lid

Bericht door vilric »

Zijn die nu al met vuurwerk bezig??? Zouden toch grenzen moeten opstaan he.
Ik doe dit enkel op oudejaar, hier in de tuin. Woon ver van destraat en buren...Heeft er niemand last van. Maar in een stad of bewoonde wijk zou ik dat eigenlijk nooit doen, veel te gevaarlijk.
Nederlanders zijn daar wel beetje gekker in dan Belgen he. Was ooit in Centerparcs Nederland met Oudejaar. Jongens, dat zag ik nog nooit. Heel het park was gehuld in rook van het vuurwerk? Was wel een ervaring. Stoorde me daar niet eigenlijk, al had ik wel enkele twijfels ivm de veiligheid... Heb de kinderen dicht bij ons gehouden want die mannen schieten echt van alles af. In alle richtingen...(en ik die dacht dat vuurwerk steeds omhoog ging lol)
petraroos
Donateur
Donateur

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi @ Vilric,mmmmmmmmm vond Vic wel erg stoer, :wink: :wink:

ik woon midden in de stad, en ze zijn hier gek op vuurwerk,
en dan van die duizend klappers,en van die dingen die klinken
als of er een bom ontploft.
naast mij is de lift en het trapportaal, daar gooien ze ze
nu al weken naar binnen ,en dan schrik je je dood,zo hard zijn
die knallen,
er staat een boete op,omdat er pas op oudejaarsdag om 10 uur
vuurwerk afgestoken mag worden.
maar ja, je ziet niet wie het doet,
dus komen ze er mee weg, en gaan ze gewoon door.
op oude jaars avond gaan ze hier onder mijn raam door
tot s''ochtends 4 uur ,dus nieuwjaarsdag ben ik altijd gebroken. :( :evil:
dus ik kijk echt niet uit naar oudjaars avond.
lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
vilric
Actief lid

Bericht door vilric »

Hier kost al dat vuurwerk ontzettend veel. En wordt er ook controle uitgeoefend zodat men het niet verkoopt aan min 18-jarigen.
Maar merk wel dat jaar na jaar er hier ook steeds meer vuurwerk wordt ontstoken. Als ik dan om 12h in de tuin ga staan is dat wel een prachtig zicht. Ik woon op een berg en heb erg veel uitzicht. En dan zie tot in de verte vuurwerk. Op tientallen plaatsen.
Je ziet het zo ver dat je het geluid zelfs niet hoort.
Maar rond half een is het quasi overal gedaan.
Dus hier kan ik in feite wel nog genieten van al dat gedoe op oudejaar. (of nieuwjaar..)
Natuurlijk, zoals bij jou is het er zwaar over he.
Zo wordt het enorm hinderlijk. En als je dan zegt dat ze het in de traphal smijten en zo, da's al vandalisme. Zou de overheid vele strenger moeten tegenin gaan. Is ook ronduit gevaarlijk.
petraroos
Donateur
Donateur

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

wauw op een berg?

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Hoi petraroos,

ja, dat is verschrikkelijk, dat er heel erg over je grenzen wòrdt gegaan. Bij mij hebben zulke omstandigheden idd ook heel veel een rol gespeeld. Het gekke is, tenminste het verbaast me echt, dat als ik weer meer rust heb ik er wel weer van herstel. Tenminste voor zover ik kan overzien, de gevolgen op langere termijn weet je natuurlijk niet en daar maak ik me wel zorgen over. Jij hebt medisch veel te verduren gehad buiten wat direkt ME was, dat maakt het wsl wel anders. Kan me goed voorstellen dat je je erg zorgen maakt als je steeds achteruit gaat. Heb je ook geen betere periodes gehad tussen alles door?

Sterkte met het vuurwerklawaai...

Lieve groetjes
Life smells...
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Vic, Nedereland en flink optreden, ha ha. Vandaar dat giga-overlast ook gewoon door kan gaan.
Life smells...
kel
Actief lid

Bericht door kel »

@ asje inderdaad... nederlandse agenten die ingrijpen??? als jij ze kent stuur ze dan ook onze kant op ;-)

Bij ons zijn zo ook al vollop bezig! wat een ellende!
en helaas dat onze chihuahua helemaal als de dood is voor vuurwerk en helemaal panisch wordt hoeven ze maar 1 rotje af te schieten en ik zit weer de hele dag met het beestje zo zielig! Nee laat dat vuurwerk maar weer voorbij zijn! 1 avond met nieuwjaar is de leuk... maar het begint steeds vroeger en eindigd steeds later... zucht...
Plaats reactie