Slaaptest Gelderse Vallei/ME-polikliniek/Slaapcentrum
Moderator: Moderators
-
- Gevorderd lid
Bij het slaaponderzoek in ziekenhuis Lelystad mocht je gaan slapen wanneer je wilde, alleen werd je, tenzij je eerder niet belde, op een bepaalde tijd aangesloten. Alleen slapen in een ziekenhuis kan ik ook niet aanbevelen. Mijn kamer was schuin tegenover de balie van de afdeling en het was een enorme herrie en men liet lang een pieper overgaan op een bepaald moment.
Ik was na het aansluiten van alle elektrodes behoorlijk overprikkeld. Het is geen lekker gevoel als ze met een staafje op je hoofdhuid krabbelen, maar ze doen het zo kort mogelijk. Erger vond ik de verpleegster die de volgende dag even lekker flink ging boenen met haar acetonwatje om alle elektrodes in mijn haar ging verwijderen. Ik heb ook een gevoelige huid en ik had geen problemen.
Op dit moment zit ik de kauwwattentest te doen van de Gelderse Vallei. We zijn over de helft, maar je krijgt wel enorme keelpijn van die watten (met die jammie smaak) en eigenlijk zou ik wel naar bed willen.
Ik was na het aansluiten van alle elektrodes behoorlijk overprikkeld. Het is geen lekker gevoel als ze met een staafje op je hoofdhuid krabbelen, maar ze doen het zo kort mogelijk. Erger vond ik de verpleegster die de volgende dag even lekker flink ging boenen met haar acetonwatje om alle elektrodes in mijn haar ging verwijderen. Ik heb ook een gevoelige huid en ik had geen problemen.
Op dit moment zit ik de kauwwattentest te doen van de Gelderse Vallei. We zijn over de helft, maar je krijgt wel enorme keelpijn van die watten (met die jammie smaak) en eigenlijk zou ik wel naar bed willen.
-
- Gevorderd lid
Je krijgt een stel buisjes met een wattenstaafje (zelfde als bij de tandarts) erin. 15 minuten voor elk aangegeven uur moet je even goed met water spoelen. Dan 15 minuten later kauw je een minuut op het watje (of korter, in ieder geval tot die doornat is) en dan stop je hem terug in het buisje. (vaak is het 5 uren dat je dit moet doen, maar ik heb ook gehoord dat ze het 24 uur doen) Dan sticker met je details op het plastic buisje en in de koelkast. Morgen moeten ze dan op de post in de meegestuurde bubbeltjesenveloppe. Er wordt geadviseerd om de enveloppe zo laat mogelijk in de brievenbus te doen.
Bij de test moet je wel een week gestopt zijn met melatonine en je moet zitten in een ruimte met gedimd licht (remt anders de melatonine), maar tv en geen inspanning mag. Oh en geen tandenpoetsen, geen bananen, geen alcohol, geen koffie of dranken met kunstmatige kleurstoffen. Wel mag je gelijk na het kauwen wat eten.
Buisjes moeten 5 weken voor de afspraak bij de arts aanwezig zijn om zeker te weten dat de uitslag bekend is.
Ben ik nog iets vergeten?
Bij de test moet je wel een week gestopt zijn met melatonine en je moet zitten in een ruimte met gedimd licht (remt anders de melatonine), maar tv en geen inspanning mag. Oh en geen tandenpoetsen, geen bananen, geen alcohol, geen koffie of dranken met kunstmatige kleurstoffen. Wel mag je gelijk na het kauwen wat eten.
Buisjes moeten 5 weken voor de afspraak bij de arts aanwezig zijn om zeker te weten dat de uitslag bekend is.
Ben ik nog iets vergeten?
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
Bij mij was de uitslag van de melatonine onbetrouwbaar omdat ik er pas 3 weken van te voren mee gestopt was. Moest minimaal een maand.Bij de test moet je wel een week gestopt zijn met melatonine
@Aife, in mijn geval moest het kastje meteen na de nacht terug. Als je voor het weekend zo'n kastje krijgt is er volgens mij iets meer ruimte.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
-
- Gevorderd lid
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
-
- Gevorderd lid
-
- Gevorderd lid
Ik krijg het begin aug denk ik als ik afspraken heb. Over roken staat er niets bij. Sorry dat ik trouwens je berichtje zo laat zag.
Weet iemand wat er precies wordt besproken met de verpleegkundige en hoelang de afspraak duurt? Is het alleen om in te schrijven? Zit erover na te denken om mijn definitieve medische brief alvast naar ze op te sturen zodat ze het rustig door kunnen lezen. Goed idee?
Weet iemand wat er precies wordt besproken met de verpleegkundige en hoelang de afspraak duurt? Is het alleen om in te schrijven? Zit erover na te denken om mijn definitieve medische brief alvast naar ze op te sturen zodat ze het rustig door kunnen lezen. Goed idee?
-
- Gevorderd lid
Ik ben vorig jaar maart bij het slaapcentrum geweest. Die verpleegkundige had wel een half uur de tijd. Omdat ze zelf ME/CVS gehad?? heeft, geeft ze ook adviezen. Zij is beter geworden oa door haar slaap te verbeteren.
Ze kon aan me zien dat ik geen melkproducten moest nemen en ik moest naar een 'spiritueel therapeut'?? (excuses voor mijn sceptisisme)
Maar goed, ze is heel aardig en neemt de tijd om vragen te stellen en legt dit dan vast voor de neuroloog, zodat hij alles snel op een rijtje heeft. Omdat de verpleegkundige de tijd heeft, lijkt het mij niet nodig om de medische brief van te voren al op te sturen.
Succes,
Spring
Ze kon aan me zien dat ik geen melkproducten moest nemen en ik moest naar een 'spiritueel therapeut'?? (excuses voor mijn sceptisisme)
Maar goed, ze is heel aardig en neemt de tijd om vragen te stellen en legt dit dan vast voor de neuroloog, zodat hij alles snel op een rijtje heeft. Omdat de verpleegkundige de tijd heeft, lijkt het mij niet nodig om de medische brief van te voren al op te sturen.
Succes,
Spring
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
(Bon Jovi)
-
- Gevorderd lid
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer: