Nexavir: prikken en technieken

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Ik merk dat ik hoger op de benen minder last heb, lager ook wat minder vet en sneller blauwe plekken.
Nog een vraagje, er loopt na het spuiten steeds een deel terug uit het spuitgaatje, soms ook met wat bloed. Is dit nog te voorkomen? Toch zonde van dat dure spul ;-)

@Tanto, kan je niet 2 keer 1ml spuiten, bv. in elk been 1 keer, mss. dat dat een optie is, dan heb je toch je 2 ml. binnen? Sterkte!
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
yogan
Beginner
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 okt 2009, 13:25

Bericht door yogan »

@Vicky Gewone naalden en spuiten!!! Doe je dat dan zelf? Zitten die in de prijs inbegrepen of moet je die nog apart kopen?

Eerste 3 maanden kun je slechter worden van nexavir?! Pff, dat kon tijdens eerste 3 maanden van AB ook, en het was waar, kreeg nog eens 3 maanden AB. Net eerste kuur weer achter de rug en ja hoor, opnieuw slechter. Weet niet of ik nexavir er nog eens bij kan nemen.
Vicky
Beginner
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 nov 2005, 17:00

Bericht door Vicky »

Die naalden moet je helaas nog appart kopen. Ik koop bij de apotheek spuiten van 2cc en dan ook naalden van 13mm (dat zijn volgens mij de kortste) En bij mij zit op de spuit zelf al een dikke optrek naald. (Om je vloeistof uit het flesje te nemen) Voor 100 naalden en spuiten betaal ik een goeie 30 euro.

En ja helaas word je van goeie behandelingen eerst slechter, ik vrees gewoon dat dat nie anders kan, maar als ik nu zie hoe ik me voel heb ik het er zeker voor over hoor.

groetjes Vicky
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

hoi allemaal

even een vraagje, zie het zo snel nergens.

Hoelaat spuiten jullie? maakt het uit?
Weet alleen dat je elke dag zelfde tijdstip moet.
Vicky
Beginner
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 nov 2005, 17:00

Bericht door Vicky »

ik spuit gewoon altijd smorgens na mijn ontbijt. En soms is dat wel een uurtje vroeger dan anders hoor, maar k denk niet dat dat echt zoveel verschil uitmaakt.

gewoon altijd in de voormiddag of altijd 's avonds ofzo spuiten denk ik, maar nie de ene keer in de voormiddag, en de andere keer in de namiddag.

groetjes
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

ik heb de nexavir binnen!!!!!! yessss!!

Heb net meteen mijn eerste prik gezet!!! super spannend!!!

Wat ik me wel meteen afvraag, kun je hier nog een bijwerking van krijgen???
Heb alleen beetje spierpijn in mn arm tot nu toe.
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

In je arm? Zet je hem niet in je bovenbeen dan?
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Vicky
Beginner
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 nov 2005, 17:00

Bericht door Vicky »

ik heb altijd wat jeuk en roodheid na een inspuiting maar dit is een kleine allergische reactie op de phenol die ook in de nexavir zit en da kan geen kwaad. Echte bijwerkingen heb je er normaal nie van, maar al je symptomen die je nu hebt kunnen wel een stuk erger worden de eerste die maanden. Veel succes ermee, en weet je moet geduld hebben!
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Ja mijn moeder kan nu ook prikken dus we wisselen af. Zij zet ze in mijn arm.
En ik doe ze in mijn bovenbeen. Heb trouwens nog steeds pijn in mn been op de plek waar ik gespoten heb. Heel vreemd??? Je ziet er verder niks aan.
Gebruikersavatar
kim27
Actief lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 dec 2009, 10:45
Contacteer:

Bericht door kim27 »

Persoonlijk vind ik buik nog het prettigst... Minst pijnlijk ook, voor zover je van pijn kunt spreken!
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

hmm okee....
Nou vreemd dat het bij mij dan nog pijn doet.
De prik zelf doet geen pijn en vloeistof ook niet echt. maar kreeg daarna pijn.
Soort blauwe plek gevoel maar dan erger.. alleen je ziet er niks aan.
Vicky
Beginner
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 nov 2005, 17:00

Bericht door Vicky »

als ik in mijn bovenbeen spuit dan heb ik ook altijd enkele dagen een pijnlijke plek hoor, soms is het in mijn armen ook zo, maar dat is normaal hoor. En dikwijls krijg je ook een echte blauwe plek hé. Dus maak je daar maar geen zorgen over.
Ik spuit zelf het liefst in mijn buik, en ik laat mijn moeder 2 keer per week in mijn armen spuiten zo ist ook wat afgewisseld.

groetjes
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Misschien dan toch maar in mn buik eens proberen.
Benen vind ik dus helemaal niks.
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Als je je naalden en spuiten via je huisarts regelt, in de NL situatie, wordt het wel vergoed.
Gebruikersavatar
joni
Actief lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 sep 2009, 20:21

Bericht door joni »

Thanx voor de tip zonaanbidster. Dat ga ik mooi eens even aan mijn huisarts vragen dan.

En @Nabo: spuiten in de buik vind ik ook een stuk beter dan in mijn benen. Maarr, soms zijn alle plekken gewoon op en dan doe ik het toch in mijn bovenbenen. Ik doe het dan echt helemaal aan de zijkant, daar heb ik dij-vet? weet ik het hoe dat heet. En dat gaan dan weer beter dan aan de bovenkant van je benen.

Trouwens: onlangs 3 kilo aangekomen, dus het spuiten gaat ook weer ietsje makkelijker :)
Plaats reactie