LDN (Low Dose Naltrexone)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Anaska,

Ja, spijtig genoeg is dat zo.
En het blijft een dilemma voor mij...
anaska
Actief lid

Bericht door anaska »

@Marlène, dat vind ik ook een groot voordeel, geen hypoglycemie meer. Ik eet wel koolhydraten maar vooral slowcarbs, zoals kikkererwtmeel, en bonen.
Soms ook speltbrood. Dat is niet slowcarb, maar zou minder invloed op je insulinehuishouding hebben dan tarwe en andere granen.

Ik ben je blog aan het lezen en wil je mijn complimenten geven. Het is goed en geestig geschreven. Knap dat je er consequent de tijd voor neemt, en op deze manier anderen informeert over ME en behandelmethoden.

@Karolien, heb je wel eens tryptofaan geprobeerd? Het is een stofje dat je nodig hebt om serotonine aan te maken. Het werd me aangeraden door pilliewillie (van de site) bij koolhydraatverslaving.
Sinds ik geen snelle koolhydraten meer at, werd ik een stuk emotioneler, sneller geïrriteerd. Soms lag ik te huilen van de stress, terwijl de stress in principe peanuts was. Ik was dan dagen fysiek en emotioneel kapot van 'niets'. Toen ik 's avonds voor het slapen gaan 2 x 400 mg tryptofaan nam, ging het gelijk een stuk beter. Ik neem het nog steeds. (het is wel een stofje waarbij je na 4 weken inname, 2 weken zou moeten stoppen om gewenning te voorkomen.)
Laatst gewijzigd door anaska op 17 jan 2011, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
anaska
Actief lid

Bericht door anaska »

marlène schreef:LDN vraagt een inspanning om door de branding te varen naar rustiger water en dat gaat niet zonder slag of stoot. Dat zal ik zeker niet ontkennen. Bovendien zijn er zeker gradaties in ziekzijn die meespelen.

...
Vergeet niet dat elke ME-er anders is. Er is geen garantie dat LDN voor iedereen een goed middel is. Ik heb een paar keer blijvende schade opgelopen door therapieën die door veel mensen werden aangeprezen als dé remedie tegen ME. Daarom zit er voor mijn gevoel wel een zeker risico in, door de branding heen te gaan. Ik bekijk het maar per dag dan.

Ik las dat jij het heel langzaam hebt opgebouwd. Ik dacht dat ik dat ook deed, maar in vergelijking met jou ben ik best snel begonnen. Ik ga dan nu maar eens een ander (langzamer) opbouwschema proberen.
De klachten die ik kreeg als ik LDN slikte, waren: meer infecties, en meer vermoeidheid. Ik begrijp nu dat LDN ook afvalstoffen afvoert (exorfinen?) en dat kan dus vermoeidheid veroorzaken. Ben hier ook heel gevoelig voor, ik ben een slechte ontgifter. Dus nóg langzamer opbouwen.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

@ anaska

de essentie van LDN is je immuunsysteem weer op poten zetten.

Dat je meer "infecties" en vermoeidheid kreeg, is een normaal teken lijkt me. Je immuunsysteem vond allerlei zaken die het moest opruimen waar het vroeger de middelen niet voor had.

Mijn ervaring is inderdaad zeer traag opbouwen. Ik ben ook een behoorlijk slechte ontgifter.

Vandaag bijvoorbeeld met knallende hoofdpijn tot 14 uur in bed gelegen maar ben nu wel redelijk fris. De recuperatie verloopt opmerkelijk sneller dan vroeger.

PS: fijn dat je de blog waardeert!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
cansada
Gevorderd lid

Bericht door cansada »

Hallo LDN gebruikers: hoe staan de zaken ervoor? Het is wonderbaarlijk stil hieromtrent. Als het zo’n’ wondermiddel’ is dan zou dat van mij wel wat meer aangeprezen mogen worden. Hoe moet ik nu anders over de streep worden getrokken als er geen positieve geluiden meer te horen zijn. En vooral voor de nieuwkomers; hoe moeten zij nu weten dat er een middel is om je wat beter te kunnen voelen als er weinig ruchtbaarheid aan wordt gegeven?! :wink:
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Cansado,
Hebben we nog niet genoeg het middel aangeprezen?
Het is natuurlijk geen wondermiddel, he, het geneest niet alles natuurlijk, maar ik ben wel heel wat beter dan 3 maanden geleden.
En ook mijn hoofd is beter.
Als je denkt dat alles ermee opgelost gaat zijn, dan ben je mis.
Maar als je wil verbeteren, ook al is dat een paar procentjes (wat bij mij wel meer is) dan zou ik niet twijfelen...
Ik ben weer aant wandelen geraakt, doe meer aktivitieten, heb meer zin, voel me beter in mijn vel, rustiger, eet minder schrokkerig, kortom, ik voel me evenwichtiger...een paar maanden geleden wou ik eignelijk alleen maar slapen...
Mijn maag en darmen voelen beter aan, ik reageer minder op voedingstoffen...mijn sexuele gevoelens komen weer tervoorschijn, terwijl ervoor mijn lijf altijd verdoofd aanvoelde ...
anaska
Actief lid

Bericht door anaska »

Bij mij is het andersom. Ik ben er voor de derde keer door achteruit gegaan. Wilde het weer proberen omdat het zo aangeprezen wordt.
Ik zit nu met een dijk van een vaginale candida-infectie waar ik niet vanaf lijk te komen. Ik lijk ineens resistent te zijn geworden voor alle middelen hiertegen. Hier heb ik 8 jaar geen last van gehad. Ben ziek, moe en wil alleen maar op de bank liggen.
Ik doe sinds een half jaar een candidadieet, aangevuld met supplementen, en volgens het ontlastingsonderzoek was ik candidavrij in mijn darmen. Dus dit begrijp ik niet zo.
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Anaska,
LDN en candida is idd een probleem.
Maar ben je al lang bezig, want mss moet je toch doorbijten, en is het juist een goed teken,mss komt de schimmel eruit?
Ik ben hier natuurlijk niet zeker van, he, maar ik heb vroeger bij mijn osteopaat gesret-beahndelingen gehad, en toen kwam de vaginale schimmel en de herpes er nadien ook uit, en was ik veel beter.
Maar daarom is dat nu bij jou niet het geval, he... :roll:
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Dml noemt het een artificiële verbetering en wat hij nog zei zal ik maar voor mezelf houden.
De me-expert staat er dus niet achter maar ik begrijp dat als je verbetering voelt, je er natuurlijk wèl achter staat !
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gast

Bericht door Gast »

[quote="senna"]Dml noemt het een artificiële verbetering en wat hij nog zei zal ik maar voor mezelf houden.quote]

Wat hij verder dan nog zei, interesseert me juist! Misschien anders per PB?

Zelf heb ik het idee dat door de LDN de candida een stuk agressiever is geworden; ik ben nu 2 maanden bezig, zit op 1 mg en twijfel om ermee door te gaan. Misschien zet ik eerst in op aanpak van de candida.

Miek
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Qua beterscap kan ik zeggen, vandaag alweer naar een extra rondje naar de huisarts kunnen rijden met de auto want één van de kinderen heeft al vier dagen griep, afwas gedaan, twee wasmachines opgehangen, opgeruimd, ... en nu lig ik plat om te rusten maar het ging deze ochtend zeer goed. Ik vind dat toch een mooi gevuld dagprogramma!

Gisteren idem dito.

Enne, voorlopig heb ik nog geen griep gekregen van de zoon.

Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Senna,
Het doet de afvalstoffen uit je lichaam die je ziek maken.
En dat is iid kunstmatig, want het is altijd beter om te zorgen dat er geen a fvalstoffen in je lichaam komen, dat is de echte genezing.
Maar doordat de afvalstoffen die je ziek maken eruit gaan, kunnen je organen wel weer genezen, en dat zou ik nu toch niet zo kunstmatig kunnen noemen.
Maar DML weet ook niet alles en kan ook niet iedereen genezen, dus, zolang ben ik blij met alles wat me verbeterd, en wacht ik wel op de juiste behandeling, die er gewoon nog niet is...
Beter iets doen dan niets doen...
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Je moet mij niet overtuigen maar vooral hem :wink: !
Alle verbetering is mooi meegenomen !
Het gekke is dat hij zegt ldn heel goed te kennen !
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

@ anaska

ik heb met de LDN ook drie maanden meer in bed gelegen dan eruit en dat is teken dat de balans Th2 naar Th1 verschuift. De voordelen achteraf wegen bij mij wel op tegen de nadelen.

Drie jaar geleden heb ik ook een agressieve schimmel down under gehad en de enige oplossing was 10 maanden medicatie. Toen was het ergste voorbij. Wel actieve kool nemen als je dat slikt om de dode gifstoffen af te voeren.

cansada
Gevorderd lid

Bericht door cansada »

Hartstikke fijn dat er weer over bericht wordt. In eerste instantie ging ik er wel vanuit dat LDN een wondermiddel is, door veel wonderlijke ervaringsverhalen en mede door het volgende:

“LDN, voor al uw vermoeidheids, gewrichts, spier,allergie-en andere problemen

En dit is geen grap!!! Wg @Greta”

Maar het werd mij verloop van tijd wel duidelijk dat ik geen wonderen moet verwachten. Als ik me ook maar enigszins wat beter zou kunnen voelen, dan is dat voor mij ook meer dan voldoende. Dat het je immuunsysteem reguleert is mij wel duidelijk, maar wat als je imuunsysteem uit zich zelf al behoorlijk goed heeft kunnen herstellen, is het dan nog wel nodig om LDN te gaan gebruiken? Ik moet ook even afkloppen, ruim een jaar heb ik geen luchtweginfecties en/of de griep meer gehad. Ondertussen zijn mijn kinderen wel geveld geweest (momenteel ligt mijn zoontje met griep op de bank). Ondanks deze ‘bedrieglijk’ betere weerstand is mijn enorme vermoeidheid er niet minder om geworden. Als dat alsnog door de LDN weggenomen kan worden, dan ben ik helemaal om. Ik wacht er nog mee totdat ik eerst wat meer innerlijke rust heb gevonden. Mede door prive problemen en ziekte onder mijn gezinsleden, heb ik veel op mijn bord gekregen. Ondertussen vind ik het wel fijn jullie ervaringen over het gebruik van LDN te lezen. De kans dat er meer mensen van het middel horen en enthousiast worden is dan ook groter.
Laatst gewijzigd door cansada op 24 jan 2011, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie