Neuraal therapie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Zaterdag: De wc-verfrisser wordt bovengehaald. Het is weer rotte eieren tijd. En nu maar hopen dat niemand het door heeft.

De jongste gaat naar een verjaardagsfeestje. Hubby mag hem gaan afhalen. Ik ben helemaal murw en lig met kleren aan op bed. De jongste stormt nietsvermoedend de kamer binnen om 18u30 en wekt me onaangenaam uit mijn diepe slaap. De afwas blijft staan vanavond. Morgen is een nieuwe dag.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Zondag: Te laat gaan slapen. Al Pacino speelde in een film, mijn favoriete acteur. Ik die nooit televisie kijk. Het is niet goed voor me, mijn lichaamtemperatuur stijgt ervan alsof mijn brein begint te koken. Tegen de tijd dat ik het door heb, is het te laat.

Mijn kamerjas wordt weer bovengehaald. Ik dwaal als een spook in huis rond. Slapen en eten zijn de belangrijkste activiteiten.

Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Maandag: Niets gaat vandaag. Bweerk, de cortisone en baxters blijken uitgewerkt. Zelfs autorijden ging niet meer deze ochtend, mijn mini-auto leek een vrachtwagen in een moeras. De vloer beweegt en mijn borstkast doet weer zo'n pijn. Ze mogen me nu komen halen voor een bezoek aan de cardioloog ook al weet ik dat het weinig zal uithalen. Alles gaat in slow motion.

Ik zoek een schuldige, wat zou het zijn? De pizza vorige woensdag? De uitgebreide knuffelpartij? De verfwerken van hubby dit weekend? Misschien ben ik gewoon allergisch aan het leven.

Vorige weken was er eindelijk beterschap. Noem het maar rozegeur en maneschijn, nu spoken slaappillen en een plastic zak over mijn hoofd trekken door mijn geest. Rotlijf. Binnenkort gaat het weer beter, we moeten wachten tot de wolken voorbij zijn gedreven.

karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Herkenbaar, Marlène, altijd blijven zoeken, blijven voelen wat je verkeerd gedaan, gegeten hebt...

Alsof we de schuld altijd weer bij onszelf moeten zoeken...

Hopelijk ben je snel weer beter...
I take one day at a time, unless they all attack at once.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Ik krijg net een email van mijn neuraal arts. Haar praktijk gaat vanaf deze week terug open. Ze was een jaar 'out' na een zware rugblessure. Yes! Morgen bel ik voor een afspraak.

Lea
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Lea »

Goed nieuws, Marlène! Die extra ondersteuning zal je goed doen! Ik hoop dat je snel weer beterschap hebt.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Dinsdag: Het rotte en hondszieke is eruit maar veel schwung zit er nog niet in. De pijn in mijn borstkast is gedaald maar de kudde olifanten heeft sporen nagelaten. Alle ribben lijken nog ingedeukt. Deze voormiddag loop ik wel terug rond. Mijn ogen prikken niet en blijven open. Het vel in mijn gezicht toont weer een gelaat.

Tegen de middag komt de klop van de hamer. Ik hou van mijn bed ... ze hypnotiseert me als een slang ... ssslaap ssslaap ssslaap. De wekker gaat voor mijn afspraak bij de neuraal arts. Na een jaar afwezigheid wegens een ernstige rugblessure heeft ze haar praktijk weer opgestart. Ze is nog steeds even handig met haar spuitjes, ik voel ze amper. Ze vraagt me uit over mijn klachten en medicatie, noteert alles zorgvuldig.

We beginnen met vier inspuitingen: het hartpunt, de slapen en een shot in de arm. Ze merkt op dat mijn bloedstolling fout is. Dat vermoeden had ik ook al door de vasculitis enkele weken geleden. Opmerkzame dokter. Bij het buitengaan voel ik mijn lichaam vaag reageren op het produkt, een goed teken! Alsof er heel lichte stroom door me heen gaat. Volgende week komen we terug.

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Woensdag: Toegegeven, ik ben humeurig door de terugval. De pijn en het ziektegevoel, ik kan het hoe langer hoe minder verdragen. Met de telefoon in de hand twijfel ik of ik de huisarts bel maar leg hem dan weer weg.
Om de haverklap komt een ambulance van het nabijgelegen ziekenhuis hier voorbij. De volgende keer bel ik voor mezelf denk ik lacherig. "En wat is er gebeurd mevrouw?" Ik heb veel pijn en ben erg ziek meneer. Laat maar, ik krijg het mijn strot niet uit. Ze geloven het al jaren niet.
Overmand kruip ik onder de dons en word pas wakker als het avondeten wordt opgediend. Het is alweer 19u30.

Info:

Ben jij ziek geworden na een vaccinatie? Dan zou je eens moeten overwegen of je geen algemene immunitaire problemen hebt gekregen ten gevolge van intoxicatie op aluminium.

De ziekte heet Macrophagische Myofasciitis en wordt vaak verward met het Chronische Vermoeidheids Syndroom CVS.

De symptomen zijn spierpijn (95%), vermoeidheid, malaise na inspanning, gewrichtspijn (50-60%) en koortsachtige symptomen (30%). Het kan alleen worden gediagnosticeerd door middel van een spierbiopsie. Een minderheid van patienten klagen over gezichtsverlies en verlies van de controle van de blaas.

De meeste fabrikanten van vaccins voegen aluminium aan hun vaccins toe om de potentie ervan te verbeteren. De Wereld Gezondheidsorganisatie heeft reeds gewaarschuwd dat de dosissen te hoog zijn en de bijsluiters te vaag over de samenstelling maar de aanbevelingen blijven dode letter tot op heden.

Veel artsen hebben geen idee over de toxische doses van vaccins.

Dr. Jean Pilette bestudeerde nauw de samenstelling van vaccins door de bijsluiters te bekijken en te vergelijken. Zokwam hij tot de berekening dat baby's tot wel 170 keer de toegestane toxische doses in hun bloed serum kregen per vaccin (meerdere keren per jaar).
Als je een paar vaccins vlak achter elkaar krijgt, kunnen subcutane noduli zich vormen. Uit micro-analyse is gebleken dat in de macrofagen van deze knobbeltjes er zich aluminium bevindt. Daar worden mensen ernstig ziek van.

Wat bevat veel aluminium?

- Maag reflux medicatie

- Baby melk (vooral op basis van soja)

- Kraanwater (aluminium wordt gebruikt om vuil water schoon te maken)

- Pesticiden

- Vaginale douches

- Zwarte thee

- Gesmolten kaas producten

- Additieven voor levensmiddelen E173, E521, E522, E523, E554, E555, E556, E559

- Aluminium pannen en potten

- Percolators

- Deodorants en schoonheidsprodukten

- Industrieel werk

Aluminium is een ijzer dat op grote schaal aanwezig is in de natuur en het wordt vaak gebruikt door de mens. Het is echter zeer giftig voor het zenuwstelsel, omdat het gemakkelijk door de hersenen bloed barrière geraakt. Dan krijgt het toegang tot gevoelige delen van de diepe hersenen.

Aluminium heeft ook een negatieve invloed op de Krebs cyclus. Deze cyclus is essentieel in het welzijn en de gezondheid van elk individu. Wanneer de Krebs cyclus wordt onderbroken, valt het menselijk systeem uit. De motor van uw cellen vertraagt, ze zijn vergiftigd.

Macrophagische Myofasciitis wordt beschouwd als een zeldzame ziekte. Kans dat uw arts er nog nooit over heeft gehoord.

Deze ziekte wordt pas erkend sinds de jaren 1990. Vaak manifesteert de ziekte zich enkele jaren na een vaccinatie maar men rapporteert reeds gevallen van zeer kleine kinderen.

Als u dus kort na een vaccinatie ziek werd, en u herkent zich in de bovenvermelde symptomen, is het misschien wel de moeite waard om deze optie te overwegen.

Bronnen:

http://www.orpha.net/data/patho/GB/uk-myofa.pdf

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12797472

http://brain.oxfordjournals.org/content/124/5/974.full

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1 ... 328.x/full

The most important function of mitochondria is the oxidation of substrates to produce bioenergy. Several lines of evidence indicate that mitochondria from neurons affected by degenerative disorders related to aging exhibit aberrant oxidation processes [16]. Furthermore, it is worth mentioning that there is a strict correlation between Krebs cycle and glycolysis. In this connection it has been demonstrated that Al (aluminium) is a strong inhibitor of some enzymes of the glycolysis pathway [17–19] as well as glucokinase and phosphofructokinase [20]. All these elements reinforce the possibility that Al could interfere the bioenergetic pathways in mitochondria.

...

In addition, it has been demonstrated that aluminum alters the homeostasis of intracellular calcium in mitochondria, a phenomenon linked to initiation of apoptotic cell death; this observation provides support for the potential detrimental effects of this metal ion on this organelle [53].

lucie
Beginner

Bericht door lucie »

Hoi Marléne,

Gelukkig is je therapeut weer terug van weggeweest! Ik hoop dat je een ommekeer gaat maken.

Ik heb zelf ook jaren lang alleen gewerkt, geslapen en gegeten. Uiteindelijk gestopt met werken maar ook dat veranderde niets aan de situatie. Steeds maar weer inleveren tot er niets meer overbleef dan bankhangen en overal tegen op zien, tot tandenpoetsen toe.
Vorig jaar had ik bedacht wat ik op mijn overlijdens bericht wilde hebben: Een achtergrond volledig bedrukt met de zinnen "eindelijk nooit meer moe".
Na 25 jaar moe zijn liet ik voortaan alles gelaten over me heen komen. Absoluut niet depressief maar wel aan het einde van mijn latijn.
Na vele (alternatieve) gelukkig dé therapie gevonden die blijvend resultaat biedt. Voor mij is dit LDN. Binnen enkele dagen al het eerste effect. Onvoorstelbaar gewoon! Ik kan nu na anderhalve maand zeggen dat ik mijn leven weer heb kunnen opgepakken.
Ik hoop dat jij dit samen met jouw therapeute ook gaat bereiken.

Veel sterkte en succes.
Lucie
ldn heeft mijn "tranen"omgezet in energie
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Dank je lucie

de LDN heeft al heel veel verbetering opgeleverd vooral op neurologisch vlak. Na een inspanning is de recuperatie veel korter en tevens word ik er niet meer zo ziek van. Dit medicijn is geweldig en met niets te vergelijken maar dat hoef ik jou niet te vertellen :)

Maar af en toe wordt het spook wakker in mijn lijf en tot op heden weet ik niet wat het is. Is het een lupus-opstoot, is het een opflakkering van ME, reageer ik op iets chemisch, ... Dan ben ik zo ziek dat alle hoop weer wegvloeit naar de zee.

Hopelijk brengt de neuraal arts weer verbetering zoals ze vorig jaar heeft weten doen. Ze is echt een buitenbeentje!

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Donderdag: Het doodzieke is er weer uit. Mijn longen doen niet meer zo'n pijn en mijn hart zit niet meer in een bankschroef. Gelukkig maar. Mijn ogen doen wel raar. Ik kan nog niet goed zien, alsof er een stofje in mijn ogen zit. Wrijven helpt niet veel. Ze prikken ook vervelend. Een blik in de spiegel levert twee bloeddoorlopen knikkers op. Ik kan zo meedoen in een horrorfilm.

Info:

Zuur bloed kan de eigenschappen van je bloed wijzigen, meer bepaald de viscositeit. M.a.w. hoe zuurder je bloed, hoe meer kans je hebt dat je bloed stroperig wordt.

Een en ander werd getest het departement van Interne geneeskunde van Kantonsspital in Zwitserland.
Daaruit bleek dat de hoeveelheid lactaat in het bloed overeenkwam met de ernst van de ziekte en de overlijdens door shock.

Men testte dit door het bloed zuurder te maken door lactaat, pryvaat of het product HCI toe te voegen. Zodra deze stoffen verwijderd werden, kreeg het bloed terug zijn normale eigenschappen.

Dit bewees niet of het lactaat de oorzaak dan wel een biomarker was van ziekte.

Conclusie: Gezien verzuring een vervelend symtoom is bij ME/CVS met duidelijk belangrijke gevolgen, weet dat er een eenvoudig poeder bij de apotheker kan gehaald worden dat de verzuring in je lichaam verbetert, nl. Alkala N.

Meer info hier: http://opstaanmetmecvs.blogspot.com/p/supplementen.html

Bron: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9505002
Laatst gewijzigd door marlène op 28 jun 2011, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Vrijdag: Nieuwe baxterdag en voorlopig de laatste. Volgende week ga ik voor het eerst in 5 jaar een week op vakantie.
Ik heb de laptop mee in de hoop de verloren tijd van de afgelopen dagen wat te kunnen inhalen maar veel zinnigs komt er deze keer niet uit mijn hersenpan. We kletsen wat met de buren die vertrouwde gezichten worden.

Het doet me plezier te horen dat sommige van hen ook duidelijk beterschap voelen door de baxters. Het is een lange weg voor sommigen. Aanvaarding dat men ziek is, hoort daar bij. Welk nut heeft het halfdood in een zetel te komen liggen als men zichzelf en zijn omgeving wil bewijzen een sterke vrouw te willen zijn door 5 kilometer te gaan wandelen? Komt het sommigen van jullie bekend voor?

Info:

Ben je ziek geworden na een vaccinatie of heb je sterk gereageerd op een vaccin omdat je reeds ziek was? Dan is volgende website wellicht iets voor jou:

http://www.vaccineinjury.info/home.html

Je kan er noteren welke reactie je hebt gedaan op een vaccin. Ze hebben net hun 10.000ste registratie genoteerd.

karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Haha, Marlène, het komt me idd bekend voor, die 5 km stappen (of langre...)

Ik weet niet hoe het komt, maar ik heb bij mijzelf nog altijd het gevoel dat ik ergens doorheen moet stappen.
zo ben ik 4 jaar geleden ook gaan stappen in Spanje, en ik had toen heel erge pijn in mijn heup, en mijn knie, de typische ME-pijnen die je hier regelmatig leest op het forum.
Mijn dokter zei me vooral: Luister naar jezelf en als je heup te veel pijn doet, moet je stoppen.
Ik heb dat niet gedaan, ben gewoon doorgegaan, die nacht kon ik moeilijk slapen omdat mijn heup zoveel pijn deed, en wonder boven wonder, sanderendaags was mijn pijn verdwenen en heb ze de verdere tocht niet meer gevoeld.
ik dacht toen dat dat toxines waren in mijn heup, die uit mijn lijf gingen door te stappen...
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Het is alleen heel gevaarlijk om te blijven bewegen als je lichaam te weinig mineralen, voedingsstoffen, vitamines... heeft, wat bij veel ME-ers het geval is, want als je lichaam geen mineralen... meer heeft om te verbruiken, gaat het die nodige voedingstoffen nemen uit je beenderen, en dit is idd gevaarlijk.
Maar ik geloof niet dat dat bij mij nog het geval is, ik neem al jaren zoveel suplementen, voel me ook veel sterker... dan vroeger.

Maar, voor mij is het ook enkel experimenteren, hoor, Marlène, ik weet niet wat het beste is, mss heb je wel gelijk.
Ik beweer niet dat ik de wijsheid in pacht heb, ik probeer enkel mijn lijf te leren kennen, zien wat ik aankan en wat niet...

Ik heb nog altijd het gevoel dat ik CVS gekregen heb doordat ik van kleinsaf mijn buik ingetrokken gehouden heb, en dat is chronisch geworden, met als gevolg verklevingen...intolezranties, lekkende darmen...en al de rest...
Daardoor wil ik beweging brengen in mijn buik, maar dit is echt persoonlijk, en mijn gevoel, en ook wat ze me gezegd hebben in de kursus vroeger...
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Karolien

oh ik doelde helemaal niet op jou hoor! In het dagziekenhuis lag die dame op het randje van instorten maar ze accepteerde nog niet dat ze ziek was. En haar omgeving ook niet :( Ze zag eruit alsof ze elk moment afgevoerd kon worden ... Ze wilde nog gaan wandelen omdat haar man ook vond dat ze dat maar moesten. Ik word opstandig als ik dat zie en hoor. Die loopt haar graf in. Dat bedoel ik maar.

Plaats reactie