LDN (Low Dose Naltrexone)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

greta
Gevorderd lid

Bericht door greta »

ik denk dat Lucas zijn eigen methoden erop nahoudt
De onderzoeken die zij gedaan naar LDN wijzen uit dat tot 4,5 mg voor veel mensen juist goed is

Dat is wat ik ook dagelijks tegen kom in de LDn yahoo group
van ,5 m merkte ik niet eens zo heel vel
Bij 2,5 mg merkt ik dat de pijn in mij schouders minder werd en nu ik een periode op 4,5 mg zit is die pijn zelfs helemaal verdwenen
Mijn energie is duidelijk verbeterd maar daarnaast ook mijn bloeddruk, schildklierwaarden, ontstekingswaarden, nierwaarden en leverwaarden

Ook is mijn zicht verbeterd in de loop van de maanden
van leesbril plus 3 naar plus 1
greta
Gevorderd lid

Bericht door greta »

karolien schreef:De mensen die tot 3,5mg gaan, zijn mensen die de LDN nemen zonder dieet.
Dat kinderen nog makkelijker herstellen dan "ouderen", en dat het dus ook kan dat het niet hersteld ermee.
Ik krijg nu nog meer het idee dat hij een geheel eigen werkwijze heeft

Er zijn genoeg verhalen te vinden op internet van ouderen die een dramatische verbetering in hun gezondheid hebben ervaren nadat ze met LDn waren gestart
Zelf bne ik 50 en merk dat LDN erg veel voor mij doet

Ik heb ook veel verhalen gelezen van mensen die 3 tot 4, 5 mg LDN gebruiken met daarnaast een diet
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Greta,

Ik heb het mss wat verwarrend geschreven, maar het laatste dat jij citeert van mij, ging alleen over de insuline-resistentie.
hij zei hier nog over dat LDN heel goed werkt, maar dat het ook geen mirakelmiddel is, en dat het dus niet ALLES oplost, vb. die insuline-resistentie...

Breda,
en ik ben niet van plan om af te bouwen, hoor, ik zit nu op 3,5mg, en wou het zo nog een tijdje houden, en dan mss zelfs nog wat verhogen.
greta
Gevorderd lid

Bericht door greta »

Okay, ik begrijp het
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

@ greta

Veel mensen met ME/CVS hebben een absolute alcohol-intolerantie. Wij worden soms weken tot maanden ziek van drie slokken alcohol.

Dat is op zijn minst opmerkelijk. Ik heb zo'n vermoeden dat een virus hiermede te maken heeft. Namelijk er is in het verleden ook al aangetoond geweest dat een ander virus een bepaalde enzymtolerantie verbreekt in de lever en tot een chronische hartaandoening leidt.

Vermits medicatie en dus ook LDN in de lever wordt afgebroken, hebben ME/CVS patienten blijkbaar voldoende aan een veel lagere dosis dan 'klassieke' patienten of gezonde mensen.

De enzymen CYP2E1 en CYP2D6 lijken me de boosdoener.

CYP2D6 is een enzym van de P450 familie in de lever en verantwoordelijk voor een 70-tal medicatie-verwerkingen in de lever.

CYP2E1 is een enzym verantwoordelijk voor verwerking van alcohol, sigarettenrook, ethanol, formaldehyde (wordt in veel schoonmaakprodukten verwerkt), ...

Bovendien werken de mitochondrieën bij ME/CVS veel trager waardoor gifstoffen (dus ook in de lever) niet afgevoerd kunnen worden. Men bereikt veel sneller toxische niveaus in het bloed die mede leiden tot ernstige afwijkingen in het algemene systeem waaronder het immuunsysteem.

Een hogere dosis gaan geven aan een ME/CVs patient veroorzaakt een te snelle overgang van de Th2 naar de Th1 balans waar cytokines e.d. moeten afgebroken moeten worden. Dit is een proces waar langdurig ernstig zieke patienten niet tegen bestand zijn. Het gaat hier om immuunafwijkingen met hoge ontstekingswaarden.

Een lichaam zal protesteren en de patient zal afhaken vanwege de neveneffecten. Dat zou al te jammer zijn.

Ik ben een levend voorbeeld dat de ultra low dose naltrexone werkt. Het duurt even maar elk uur dat ik extra op de been ben + alle andere voordelen die zich langzaam maar zeker beginnen te manifesteren zijn het bewijs dat het werkt.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

http://www.diagnose-me.com/cond/C104791.html

There are many natural agents available to help restore balance in an underactive Th1 arm. These include:

Omega-3 fatty acids, monounsaturated fats found in olive and hazelnut oils, vitamin A cod liver oil, l-Glutamine, Silica, digestive enzymes, friendly intestinal flora or soil based organisms (SBOs), ginseng (Red Korean or concentrated Siberian Ginseng extract), chlorella (spirulina and some other sea vegetables may have similar benefits), thyroid hormones, garlic (raw or aged extract), l-Glutathione (or products that raise levels), DHEA or AED (androstendiol), UV-A light, vitamin E, transfer factor (antigen specific) - protein immunomodulators extracted from colostrum, colostrum, low dose naltrexone, IP6, lentinian and certain other mushrooms, Thymus extracts, licorice root, dong quai, beta 1,3-glucan, noni, neem, gingko biloba, exercise, water (to aid detoxification), a positive attitude and prayer, the ability to forgive and be compassionate, and having long-term goals.

Lees het volledige artikel als je kan! Het legt de Th1 en Th2 disbalans goed uit.

Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

http://www.diagnose-me.com/treat/T74565.html

Naltrexone increases the body's production of the beta and metenkephalin endorphins and blood tests have indicated that it can double or even triple the activity of natural killer cells.

stier
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door stier »

Mijn natuurtherapeute heeft mij dat ook al eens gezegd, dat virussen enzymen van de CYP450 familie kunnen verstoren/muteren etc. Zij denkt dat dat bij mij ook het geval is gezien de ontgiftingsproblemen die ik heb (o.a. alcohol en fomedalhyde). Ze heeft op dit moment nog geen toegang tot testen op dat vlak. Het schijnt dat academische ziekenhuizen die testen soms wel uitvoeren, bijv. bij mensen met medicatie-intolerantie. Als er ergens een ingang is zou ze mensen zoals ik wel willen laten testen daarop.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

greta
Gevorderd lid

Bericht door greta »

Lijkt me ook niet handig als MEpatienten direct met een hoge dosis starten maar in de loop van de tijd ophogen tot een niveau dat bij jou past hoeft toch geen probleem te zijn?
Als je het verdagen kunt zou 3,5 of 4,5 mg toch moeten kunnen?
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Inderdaad maar dat hangt af van verschillende factoren voor zover ik ben ingelicht:

- dat kan enkel als de enzymen niet onherroepelijk beschadigd zijn
- als de lever terug in evenwicht is
- als men ziek is geworden en het immuunsysteem de indringer heeft geneutraliseerd via de lymfeknopen of via de lever
- de Th1/Th2 weer in balans is
- ...

greta
Gevorderd lid

Bericht door greta »

Als het goed is gaat de lever beter werken door LDN en ook de TH1/Th2 balans kan verbeteren door dit middel
Ik denk dus dat het uitproberen is
Jij hebt ervaren dat je heel laag moest starten en heel voorzichting moest opbouwen
Bij iedere verhoging heb ik ook veel bijwerkingen gehad maar het is me uiteindelijk gelukt op 4,5 mg te komenn waar ik me eg ged bij voel
ik heb een leveraandoening en gebruik daarnaast veel pijnmedicatie wat tot gevolg heeft dat mijn leverwaarden nog verder afweken

Nu met de LDN zijn ze licht vebeterd net als ontstkingswaarden
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

LDN verhoogt het aantal NK cels dus belangrijk!
De lever speelt een sleutelrol.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12511875
The T-cell biology of the liver is unlike that of any other organ. The local lymphocyte population is enriched in natural killer (NK) and NKT cells, which might have crucial roles in the recruitment of circulating T cells.

lano
Actief lid

Bericht door lano »

yoehoee eerste lading glutenvrij is onderweg, ben benieuwd hoe het smaakt. Heb ook geen idee wat n beetje normale prijzen zijn, is de glutenvrijemarkt.nl duur of niet?
Tussen mijn oren, zit een ziek lichaam!
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Er is veel verschil in smaak. Sommige dingen zijn om weg te gooien en anderen echt lekker. Trial & error ... En qua prijs heb ik ontdekt dat Duitsland veel goedkoper is. Een vriendin heeft gisteren een lading craccotjes en beschuitjes meegebracht.

Plaats reactie