Compressiekousen testen
Moderator: Moderators
Aangezien het niet meevalt om de compressie kousen aan te krijgen en je ze dus niet aan mag doen zoals een gewone kous/sok wil ik de volgende link plaatsen.
De link met het filmpje is onwillekeurig door mij gekozen en dus niet bedoeld als reklame voor de site.
Ik hoop dat het oké is dat ik hem plaats want er zijn echt een paar belangrijke punten waar je op moet letten bij het aantrekken.
Filmpje is (helaas) in het Engels, rest van de site is in het Nederlands.
http://www.sportcompressiekousen.nl/geb ... ekken.html
De link met het filmpje is onwillekeurig door mij gekozen en dus niet bedoeld als reklame voor de site.
Ik hoop dat het oké is dat ik hem plaats want er zijn echt een paar belangrijke punten waar je op moet letten bij het aantrekken.
Filmpje is (helaas) in het Engels, rest van de site is in het Nederlands.
http://www.sportcompressiekousen.nl/geb ... ekken.html
"Wetenschappers die hun wijsheid alleen uit boeken hebben moet men op de boekenplank zetten".
Wolfgang Eschker
Wolfgang Eschker
-
- Gevorderd lid
-
- Gevorderd lid
-
- Gevorderd lid
Wow, liep vroeger altijd een soort van tapdansen/kleine pasjes heen en weer als ik lang moest staan. Dat hoeft plots niet meer met die sokken. Ze zijn wel warm en voel ze goed zitten. Het vervelendste is dat ze nog wel eens omlaag rollen. Ben benieuwd wat het nog meer gaat brengen en of dit toeval was of toch niet. 

Zou het kunnen dat je de verkeerde kuitmaat besteld hebt?Het vervelendste is dat ze nog wel eens omlaag rollen.
Als het goed is zitten ze zo strak dat er niks naar beneden te rollen valt.
Als ik ze met mijn handen naar beneden zou willen strijken dan is dat vrijwel onmogelijk.
Heb ze al 1 keer bijna 4 uur achter elkaar aan gehad en dingen gedaan in huis, maar ze zakken/rollen absoluut niet naar beneden.
"Wetenschappers die hun wijsheid alleen uit boeken hebben moet men op de boekenplank zetten".
Wolfgang Eschker
Wolfgang Eschker
-
- Gevorderd lid
Jeuhjj ik heb ze ook!
Gelijk aangetrokken en dat gaat wel erg zwaar hoor. Nu heb ik vandaag ook niet zoveel kracht.
Net even gekeken maar binnen een paar minuten toch al blauwe knieeen met rode vlekken. daar doet het dus erg weinig tot niets voor en dat is juist imo hetgene waaraan je duidelijk kan zien dat er een doorbloedingsprobleem is.
Ben benieuwd hoe het komende tijd gaat met lopen
Gelijk aangetrokken en dat gaat wel erg zwaar hoor. Nu heb ik vandaag ook niet zoveel kracht.
Net even gekeken maar binnen een paar minuten toch al blauwe knieeen met rode vlekken. daar doet het dus erg weinig tot niets voor en dat is juist imo hetgene waaraan je duidelijk kan zien dat er een doorbloedingsprobleem is.
Ben benieuwd hoe het komende tijd gaat met lopen
-
- Gevorderd lid
Dropje, het is echt de juiste maat. Heb zelfs nog met Vi overlegd. Ze waren iets naar beneden gezakt en dan rollen ze blijkbaar op als ik mijn been in een hoek van 90 graden of meer doe. Hoop toch dat je er baat bij hebt. Ik heb ze toch even uitgedaan. Had er even genoeg van de sokken die duidelijk in mijn vel staan en drukt.
-
- Gevorderd lid
Ik denk dat het wijs is om even contact te zoeken met de leverancier, stargazetje. De kousen horen echt niet af te zakken.
Ik denk dat dit het nadeel van dit soort kousen is. Er wordt alleen naar de kuitomvang gekeken; de rest van de kous moet dan ook maar passen. Dat gaat natuurlijk lang niet bij iedereen op!
Ik denk dat dit het nadeel van dit soort kousen is. Er wordt alleen naar de kuitomvang gekeken; de rest van de kous moet dan ook maar passen. Dat gaat natuurlijk lang niet bij iedereen op!
Wat je niet wilt dat je zelf geschiedt, doet dat ook een ander niet!
-
- Gevorderd lid