Compressiekousen testen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

aoife
Gevorderd lid

Bericht door aoife »

Aangezien het niet meevalt om de compressie kousen aan te krijgen en je ze dus niet aan mag doen zoals een gewone kous/sok wil ik de volgende link plaatsen.

De link met het filmpje is onwillekeurig door mij gekozen en dus niet bedoeld als reklame voor de site.
Ik hoop dat het oké is dat ik hem plaats want er zijn echt een paar belangrijke punten waar je op moet letten bij het aantrekken.
Filmpje is (helaas) in het Engels, rest van de site is in het Nederlands.

http://www.sportcompressiekousen.nl/geb ... ekken.html
"Wetenschappers die hun wijsheid alleen uit boeken hebben moet men op de boekenplank zetten".

Wolfgang Eschker
stargazertje
Gevorderd lid

Bericht door stargazertje »

Ik heb ook een mailtje gehad dat ze onderweg zijn. Gelukkig heb ik nog van 1 jaar verzorgende opleiding een idee hoe ik ze het beste zelf aan kan doen. (ah, filmpje legt de techniek die ik heb geleerd inderdaad uit)
stargazertje
Gevorderd lid

Kousen binnen, kousen aan en belafspraak over 4 weken gelijk gemaakt.
stargazertje
Gevorderd lid

Wow, liep vroeger altijd een soort van tapdansen/kleine pasjes heen en weer als ik lang moest staan. Dat hoeft plots niet meer met die sokken. Ze zijn wel warm en voel ze goed zitten. Het vervelendste is dat ze nog wel eens omlaag rollen. Ben benieuwd wat het nog meer gaat brengen en of dit toeval was of toch niet. :P
aoife
Gevorderd lid

Bericht door aoife »

Het vervelendste is dat ze nog wel eens omlaag rollen.
Zou het kunnen dat je de verkeerde kuitmaat besteld hebt?
Als het goed is zitten ze zo strak dat er niks naar beneden te rollen valt.
Als ik ze met mijn handen naar beneden zou willen strijken dan is dat vrijwel onmogelijk.
Heb ze al 1 keer bijna 4 uur achter elkaar aan gehad en dingen gedaan in huis, maar ze zakken/rollen absoluut niet naar beneden.
"Wetenschappers die hun wijsheid alleen uit boeken hebben moet men op de boekenplank zetten".

Wolfgang Eschker
stargazertje
Gevorderd lid

Nee, kuitmaat is goed. Ze waren iets omlaag gegaan en als ik dan mijn benen kruiste rolde eentje vanzelf naar beneden. Nu ze weer omhoog zijn gehesen gebeurd het niet meer, maar heb wel last van een hielstuk wat een eigen wil lijkt te hebben. Komt vast omdat ik een herenmaat moest nemen.
dropje
Beginner

Bericht door dropje »

Hier hadden ze gisteren binnen moeten zijn, maar dat zijn ze nog niet :(

Stargazertje, lijkt me echt niet de goede maat te zijn als ze naar beneden rollen. ze horen heel strak te zitten en dat kan niet als het zakt/rolt.
dropje
Beginner

Bericht door dropje »

Jeuhjj ik heb ze ook!
Gelijk aangetrokken en dat gaat wel erg zwaar hoor. Nu heb ik vandaag ook niet zoveel kracht.
Net even gekeken maar binnen een paar minuten toch al blauwe knieeen met rode vlekken. daar doet het dus erg weinig tot niets voor en dat is juist imo hetgene waaraan je duidelijk kan zien dat er een doorbloedingsprobleem is.
Ben benieuwd hoe het komende tijd gaat met lopen
stargazertje
Gevorderd lid

Dropje, het is echt de juiste maat. Heb zelfs nog met Vi overlegd. Ze waren iets naar beneden gezakt en dan rollen ze blijkbaar op als ik mijn been in een hoek van 90 graden of meer doe. Hoop toch dat je er baat bij hebt. Ik heb ze toch even uitgedaan. Had er even genoeg van de sokken die duidelijk in mijn vel staan en drukt.
dropje
Beginner

Bericht door dropje »

hmm en toch vind ik het raar...
Ik zit in kleermakerszit, heb er net 1.5 uur mee geslapen en ze zitten precies zoals ze aangetrokken zijn.
Moet zeggen dat ik er ook geen last van heb. Alleen dat mijn tenen niet meer kunnen wiebelen is wat minder, ik hou van blote voeten :)
stargazertje
Gevorderd lid

Ehm, misschien omdat ik een herenversie heb en een dame ben? 8-[
moon72
Actief lid

Bericht door moon72 »

Ik denk dat het wijs is om even contact te zoeken met de leverancier, stargazetje. De kousen horen echt niet af te zakken.

Ik denk dat dit het nadeel van dit soort kousen is. Er wordt alleen naar de kuitomvang gekeken; de rest van de kous moet dan ook maar passen. Dat gaat natuurlijk lang niet bij iedereen op!
Wat je niet wilt dat je zelf geschiedt, doet dat ook een ander niet!
stargazertje
Gevorderd lid

Ze zakken niet af, ze rollen af als ze te laag zijn Moon. En ja, het sokgedeelte vanaf de enkel tot mijn tenen is inderdaad wat groot.
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

ze moeten zo strak zitten, Stargazertje, dat er geen sprake kan zijn van afrollen, ook niet als ze te laag zitten, te grote voet zegt genoeg!
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Ms heeft Star gewoon bolle kuiten en dunne knietjes? En wellicht gaat het over nadat de sokken eens zijn gewassen? Ik zou het nog een paar dagen proberen, hoor Star. Wie weet gaat het dan gewoon goed?
Plaats reactie