Lymetest Infectolab Augsburg
Moderator: Moderators
Hi Annahan,
Kan het daardoor komen dat mijn LTT test dus ook maar heel laag positief is?
DML nam het bijna niet serieus nl. omdat de uitkomst 'borderline' is...hij schrijft mij wel de gevraagde medicijnen voor overigens.
Maar in Duitsland stellen ze dus wel de diagnose, ook in combi met de andere testen, en zijn daar heel stellig in dat het Chronische lyme is...
Kan het daardoor komen dat mijn LTT test dus ook maar heel laag positief is?
DML nam het bijna niet serieus nl. omdat de uitkomst 'borderline' is...hij schrijft mij wel de gevraagde medicijnen voor overigens.
Maar in Duitsland stellen ze dus wel de diagnose, ook in combi met de andere testen, en zijn daar heel stellig in dat het Chronische lyme is...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
(Emily Dickinson)
Hoi Meto.............ja wat je schrijft is zo...bij een lage titer kunnen mensen wel degelijk ernstig ziek zijn!
Ik ken het verhaal van een meisje die zo ziek was, door ziekte van lyme ...ze ging al meer dan een jaar niet meer naar school .Ze lag bijna heel de dag op bed.........zat in een rolstoel....eten ging bijna niet meer.......haar ouders vreesden op den duur voor haar leven.
Uit allerlei testen en onderzoeken bleek nauwelijks iets zinnigs te zeggen.
Maar uiteindelijk werden er antilichamen tegen de veroorzaker van de ziekte van Lyme gevonden maar in een dermate geringe hoeveelheid dat de bacterioloog het niet nodig acht om daarvoor antibiotica te geven .
Ziehier het bewijs dat zelfs een bacterioloog het niet snapt !
Om een lang verhaal kort te maken;
Dit meisje is gelukkig wel genezen van lyme , via natuurgeneeskunde.

Want regulier waren haar ouders en zijzelf daar helemaal klaar mee !!!
Ik heb je een pbtje gestuurd !
Ik ken het verhaal van een meisje die zo ziek was, door ziekte van lyme ...ze ging al meer dan een jaar niet meer naar school .Ze lag bijna heel de dag op bed.........zat in een rolstoel....eten ging bijna niet meer.......haar ouders vreesden op den duur voor haar leven.
Uit allerlei testen en onderzoeken bleek nauwelijks iets zinnigs te zeggen.
Maar uiteindelijk werden er antilichamen tegen de veroorzaker van de ziekte van Lyme gevonden maar in een dermate geringe hoeveelheid dat de bacterioloog het niet nodig acht om daarvoor antibiotica te geven .
Ziehier het bewijs dat zelfs een bacterioloog het niet snapt !

Om een lang verhaal kort te maken;
Dit meisje is gelukkig wel genezen van lyme , via natuurgeneeskunde.

Want regulier waren haar ouders en zijzelf daar helemaal klaar mee !!!
Ik heb je een pbtje gestuurd !
Weet iemand hoe het zit als je een auto-immuunziekte hebt? Zijn de titers dan normaal, laag normaal, hoog? Afwezig schrijf ik niet want ik heb regelmatig verhoogfe titers.Als je een immuno-deficientie hebt dan heb je waarschijnlijk een lage of helemaal geen titer
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
Ik heb met iemand gemaild via Lymenet. Ze was erg ziek. Haar testen waren in Augsburg op borellia negatief. Maar omdat ze een lage CD57 had en een klinisch beeld van Lyme, toen kreeg ze toch een behandeling. Naarmate de cd57 omhoog ging en ze verbetering ging voelen, toen werd de test wel positief.
Het is een ingewikkelde materie, waar ze in NL geen kaas van hebben gegeten.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
@ felixloena
stel je voor zeg ... Gelukkig dat ze de kans heeft gekregen.
stel je voor zeg ... Gelukkig dat ze de kans heeft gekregen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Zodra de infectie niet voortdurend actief is, en ook niet in contact is met het door het bloed getransporteerde immuunsysteem, dan stopt het lichaam met de productie van antilichamen. Terwijl het niveau daarvan daalt, is de infectie nog steeds aanwezig, ook al is deze diep weggestopt in hersenen, pezen, hart, zenuwen, blaas, ogen of gewrichten.
Interessant, Felixloena.
Eerder deze week heb ik contact gehad met Armin over verminderde antistoffenproductie. Hij zei: “If you have problems with that, then please do IgG and IgA total first. If this is fine, no problem for antibody production. If one or both are low, then you should do IgG and/or IgA-subclasses.”
Zie ook: http://www.uwbloedserieus.nl/aanvraagfo ... php?id=237
De vraag is alleen of DML een verminderde aanmaak van antistoffen in het algemeen bedoelt, of voor infecties als Lyme in het bijzonder (omdat het in dat geval misschien om oude infecties gaat en het immuunsysteem er als het ware niet meer van opkijkt, of om de reden die annahan zojuist noemde). In dat geval heeft zo'n IgG/IgA-total niet zoveel zin, lijkt me.
Bij auto-immuunziektes als lupus en reuma kan de aanmaak van antistoffen inderdaad verstoord zijn - althans, zoiets zag ik voorbij komen, maar ben even te brak om de tekst weer op te zoeken.
Eerder deze week heb ik contact gehad met Armin over verminderde antistoffenproductie. Hij zei: “If you have problems with that, then please do IgG and IgA total first. If this is fine, no problem for antibody production. If one or both are low, then you should do IgG and/or IgA-subclasses.”
Zie ook: http://www.uwbloedserieus.nl/aanvraagfo ... php?id=237
De vraag is alleen of DML een verminderde aanmaak van antistoffen in het algemeen bedoelt, of voor infecties als Lyme in het bijzonder (omdat het in dat geval misschien om oude infecties gaat en het immuunsysteem er als het ware niet meer van opkijkt, of om de reden die annahan zojuist noemde). In dat geval heeft zo'n IgG/IgA-total niet zoveel zin, lijkt me.
Bij auto-immuunziektes als lupus en reuma kan de aanmaak van antistoffen inderdaad verstoord zijn - althans, zoiets zag ik voorbij komen, maar ben even te brak om de tekst weer op te zoeken.
Laatst gewijzigd door malu op 05 jul 2012, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
wat voor behandeling heeft ze gevolgd dan en waar?felixloena schreef:Ik heb met iemand gemaild via Lymenet. Ze was erg ziek. Haar testen waren in Augsburg op borellia negatief. Maar omdat ze een lage CD57 had en een klinisch beeld van Lyme, toen kreeg ze toch een behandeling. Naarmate de cd57 omhoog ging en ze verbetering ging voelen, toen werd de test wel positief.
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch
"Drop The Lyme"
"Drop The Lyme"
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
Is er iemand die enig idee heeft van de kosten voor een behandeling in Augsburg?? Want het lijkt er sterk op dat ze daar toch wel de meeste expertise hebben van Europa.
It’s hard to wait around for something you know might never happen; but it’s even harder to give up when you know it’s everything you want…
Hoi teddy,
Ik zie nu pas
, dat je een mooie avatar, met een groen lintje hebt met de tekst Lyme Disease. Heeft dat een bijzondere reden?
Groetjes, Louisa
Ik zie nu pas

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html
-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Oei een behandeling in Augsburg zou wel heel lastig wordenfelixloena schreef:Ze wordt behandeld in Augsburg dmv fytotherapie. Haar nieren waren te slecht voor AB, dus vandaar de fytotherapie. Meer details weet ik er niet over.wat voor behandeling heeft ze gevolgd dan en waar
ook voor de rest hier denk ik
ik woon redelijk dicht bij de grens en voor mij is het al 6,5 a 7 uur rijden, dus onmogelijk in principe
plus het feit dat ik geen woord Duits spreek...
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch
"Drop The Lyme"
"Drop The Lyme"
Hoi felixloena en burial,
Hebben jullie al post?
En kunnen jullie wel via/bij de huisarts bloed prikken?
Groetjes, Louisa
Hebben jullie al post?
En kunnen jullie wel via/bij de huisarts bloed prikken?
Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html
@Burial: Je verblijft tijdens de behandeling een aantal weken in Augsburg voor behandeling in de dagkliniek. Je rijdt dus niet de hele tijd op-en-neer
het is dus een kwestie van er te komen, je kan ook naar Munchen vliegen, daar ligt het een uur vandaan.
In dat opzicht is er altijd wel een mouw aan te passen, ik denk eerder aan de kosten die hier weer aan vebonden zullen zijn...ik neem aan dat die niet door een verzekering vergoed gaan worden, naast dus nog je reis-en verblijfskosten...

In dat opzicht is er altijd wel een mouw aan te passen, ik denk eerder aan de kosten die hier weer aan vebonden zullen zijn...ik neem aan dat die niet door een verzekering vergoed gaan worden, naast dus nog je reis-en verblijfskosten...
Hope is the thing with feathers
(Emily Dickinson)
(Emily Dickinson)