Nieuwe aanvraag voorzieningen

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Bedankt Marion en Louisa,

Het gaat ineens heel snel. De advocate die mijn zaak gaat doen heeft me zojuist gebeld.
Ik vond haar aardig klinken en dat voelt goed. Ze kan terugvallen op een medisch deskundige.

Ze vroeg een aantal dingen zoals heb je een uitkering (ja WIA), ben je in behandeling (Lelystad) heb je dingen op papier (ja), is je partner al naar de huisarts geweest ivm met overbelasting (ja, heeft antidepressiva gekregen), etc etc. Ik heb hier een heel medisch dossier klaarliggen, ook rondom de zorg voor onze twee jongens (diagnoses en verklaringen). Dus ik denk dat ik best wel eens kans kan maken.

Nu gaat de rechtbank de gemeente dagen en kunnen zij reageren. Dat pakket krijgen wij thuis en dan gaat het echt beginnen. :twisted:

Ik heb er zin in O:)
Leven is het meervoud van lef - Loesje
aura
Actief lid

Bericht door aura »

SUCCES !! en heel veel STERKTE.
Vrienden zijn die zeldzame mensen die vragen hoe het met je gaat en dan wachten op je antwoord.
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

dankjewel Aura
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Go get it!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

A.s. dinsdag komt de advocate om mijn dossier door te nemen.
Wij hebben de zaak bij de rechtbank ingediend, de gemeente is gedagvaard, en de gemeente heeft gereageerd. Ze blijven bij hun standpunt.
Komende week gaan we dus kijken hoe we verder gaan. Spannend, hoop dat er nu wat schot in komt.
truus73
Gevorderd lid

Bericht door truus73 »

Eigenlijk is het in en intriest dat je op deze manier je gelijk moet zien te krijgen.

Ik wens je heel veel succes.
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Dank je Truus.
Helaas is het niet anders.
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Vandaag is de advocate geweest. Dit bezoek was vooral bedoeld om kennis te maken, en om te bekijken of er nieuwe ontwikkelingen waren sinds haar laatste update. Het hele dossier gaat nu naar een medisch deskundige, en hij brengt advies uit voor wel/geen rechtszaak. Dus weer even wat weekjes wachten.
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Nog maar eens navraag gedaan bij de advocate. Zij verwacht het advies van de medisch deskundige pas in januari :evil:
Gast

Bericht door Gast »

sjonge jonge, waarom moet dat allemaal nou zo lang duren!!!
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Geen idee. Het is blijkbaar niet belangrijk genoeg dat iemand voor alles van anderen afhankelijk is ...
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Hehe, eindelijk is de datum van de rechtszaak bekend, nl 29 maart a.s.
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door marianneke »

Dat werd tijd Felixloena, je hebt er lang genoeg op moeten wachten. En nu maar hopen dat het je ook daadwerkelijk iets op gaat leveren. Heel veel succes alvast de 29ste, ik ga voor je duimen (tenminste als ik het met mijn vergiet geheugen niet ga vergeten)

Ik heb ondertussen nog niks gehoord van de gemeente. Bij het CIZ hadden ze gezegd dat ik na 2 weken moest bellen als ze nog niks hadden laten weten, dus toen ik vandaag belde bleek dat er in hun systeem nog steeds de verkeerde aanvraag staat. Maar ik hoop dat mijn contactpersoon, die er vandaag niet was, mij morgen wel meer kan vertellen en dat hij wel de goede aanvraag plus het advies van het CIZ heeft en er ook mee bezig is.
De persoon die ik vandaag sprak had het er over dat rolstoelen voor een half jaar via de thuiszorg zouden gaan, heb haar maar uitgelegd dat ik dat weet en dat ik ondertussen al bijna een half jaar zo'n rolstoel van de thuiszorg heb en dit de maximale termijn is en ik daarna toch echt doorverwezen werd naar de gemeente omdat ik hem langer nodig heb. Dus ik hoop maar dat dat niet alsnog problemen op gaat leveren.
Maar even afwachten wat ik verder te horen krijg.
Gast

Bericht door Gast »

oh marianneke,

nu toch meer afwachten,altijd maar weer zelf actie ondernemen, nu snap ik je avatar:endless?????
of ben ik nu heel negatief? :wink: :wink:
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door marianneke »

@Brandy,
Mijn avatar is inderdaad wel toepasselijk voor de weg die ik heb afgelegd en waarschijnlijk nog zal moeten afleggen. Aangezien ik het nog niet zie gebeuren dat mijn klachten binnen afzienbare tijd zullen zijn opgelost en ik nooit meer ergens achteraan zal moeten bellen om iets gedaan te krijgen of te weten te komen. Maar wat betreft erkenning zit er gelukkig wel vooruitgang in. Maar verder.... het zal nog wel een lange en moeilijke weg gaan worden daar maak ik me echt geen illusies over.

Vandaag mijn contactpersoon van de gemeente gesproken. Alles is daar goed ontvangen en hij gaat er spoed achter zetten, met andere woorden de gemeente is ook akkoord en ik krijg al mijn voorzieningen en hulpmiddelen. Vandaag nog kopie loonstrook en pasfoto op de post voor de regiotaxi en dan zou het allemaal goed moeten komen.
Plaats reactie