LDN (Low Dose Naltrexone)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

lano
Actief lid

Bericht door lano »

even n spoedvraagje. Ik slik 1 ml en drie streepjes van de gewone oplossing, kan ik dat zomaar een avond overslaan? Ik ben ziek namelijk en kan de ldn niet innemen zonder er iets bij te eten, maar kan nog niks binnenhouden?
Tussen mijn oren, zit een ziek lichaam!
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Waarom moet je er iets bij eten Lano? Laat het gewoon langzaam druppelen in je mond.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
greta
Gevorderd lid

Bericht door greta »

mee eens
ik kon gisteren door ziekte nauwelijks iets binnenhouden maar heb het ook zo gedaan
lano
Actief lid

Bericht door lano »

als ik dat niet doe ga ik overgeven, vraag me niet waarom ;)
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

ik weet het wel en jij weet het ook

Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
lano
Actief lid

Bericht door lano »

oh??
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

LDN is een opiaat antagonist dus het remt de werking van opiaten.
Oftewel eet jij (natuurlijke opiaten) gluten, melk, soya en spinazie oftewel neem jij pijnstillers van de morfine familie.

Jij vertoont klassieke afkickverschijnselen aan (natuurlijke) opiaten. Je neemt nu een medicijn dat opiaten remt. Het is het één of het ander.

Je gaat nu met één voet op het gaspedaal staan en met de andere op de rem. Zo geraak je moeilijk vooruit en we hebben het al niet makkelijk.

lano
Actief lid

Bericht door lano »

maar waarom geef ik dan wel over als ik allee ldn neem, en niet als ik het samen met een boterham eet??
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Boterham = gluten dus we zitten op de juiste piste.

Gluten blijven 6 maanden in je lichaam zitten, zelfs als je volledig stopt.
Morfine blijft jaren in je lichaam zitten want zit vast in je vetweefsel.

LDN werkt minder sterk - las ik ooit eens op een forum dus weet niet in hoeverre het klopt - als je het met voeding inneemt want dan moet je lever ook werken.

Wellicht kan je behandelaar je een correctere uitleg geven.

Toch maar stoppen met de boterham hoor Lano want het je verkleint de kans op slagen van de LDN radicaal. Jammer maar het is zo. Er zijn echt voldoende alternatieven om te eten.

lano
Actief lid

Bericht door lano »

weet ik marlene, wil zelf ook het liefst glutenvrij eten, maar mn ouders zijn net gescheiden en mn moeder heeft nog drie kinderen om voor te zorgen. Dus voorlopig krijg ik er nog niet overgehaald :(
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

ik stuur je een pb

fez
Actief lid

Bericht door fez »

@ marlene

"LDN werkt minder sterk - las ik ooit eens op een forum dus weet niet in hoeverre het klopt - als je het met voeding inneemt want dan moet je lever ook werken."

Ik heb op een info site gelezen dat je ldn niet mag innemen met voedsel.
Het moet snel beginnen werken en snel er terug uit.(ook om de lever zo min mogelijk te belasten)
Als je ldn capsules laat maken mag het vulsel ook niet bestaan uit calcium carbonaat omdat het dan vertraagd opgenomen wordt in het lichaam.
greta
Gevorderd lid

Bericht door greta »

Ik heb begrepen dat de in Nederland verkrijgbare Naltrexon over het algemeen lactose als vulmiddel heeft'maar zelfs mensen die lactose intolerant zijn kunnen deze minimale hoeveelhioed meestal wel verdragen

In de LDN Yahoogroup wordt trouwens gezegd dat eten en LDN wel samen gaan
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Ik heb gisteren naar Lucas gebeld om hem nog het een en ander te vragen.
Toen ik zei dat ik al aan 3,5mg zat, was hij verbaasd en zei: Dat hebben wij je nooit geadviseerd! wij gaan maar tot 1,5mg
De mensen die tot 3,5mg gaan, zijn mensen die de LDN nemen zonder dieet.
ik wist trouwens niets van die 1,5mg, maar het kan ook zijn dat ik die brief weer niet geheel gelezen heb, typisch voor mij, over dingen over lezen...
Want als je een te hoge dosis neemt, kan het zelfs nadelig zijn, zei hij.

Ook vermoed hij dat ik insuline-resistent ben, dat is het voorstadium van diabetes en hij stelde voor om via de HA een apparaatje te gaan huren dat de glucose in je bloed meet, zodat ik dat een week om het uur kan doen.
Dit vind ik wel een goed idee.

hij liet ook wel horen dat dat nog kan beteren door de LDN, maar dat kinderen nog makkelijker herstellen dan "ouderen", en dat het dus ook kan dat het niet hersteld ermee.
Gast

Bericht door Gast »

Hoi Karolien,

Wat verwarrend allemaal. Moet je nu weer afbouwen naar 1,5 mg? Ik ben wel benieuwd wat de evt. nadelige gevolgen van de hogere dosering zijn.
Wij (mijn dochter en ik) zitten nu aan de 1 mg. Merken overigens nog niet veel effect, maar dat kan ook komen doordat we beiden een forse candida-belasting hebben.

Miek
Plaats reactie