Petitie Groep MEDenHaag: Erken Myalgische Encefalomyelitis

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

jansenc
Gevorderd lid

Bericht door jansenc »

fleur heb je gezien dat er weer een raadslid uit apeldoorn getekend heeft harstikke goed

groetjes christa
Teken En Verspreid Petitie Erken ME: http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte
southerncross
Gevorderd lid

Bericht door southerncross »

stier schreef:Hee, Tofik Dibi en Linda Voortman van Groen Links hebben getekend. Daar ben ik blij mee!
Yep! Via twitter voor elkaar gekregen. Ineke van Gent heeft ook getekend, maar nog niet bevestigd.

Ook Antje Monteiro en Huub Oosterhuis hebben getekend!
'Dont worry about the world coming to an end today, it's already tomorrow in Australia'
jkieboom
Actief lid

Bericht door jkieboom »

Mijn vrouw is vanavond warm ontvangen bij Reto Van harte restaurant in Dordrecht.
Zij heeft daar aan de gasten kunnen vertellen over de petitie en wat de ziekte ME inhoud. Zij heeft de vragen die gesteld werden kunnen beantwoorden.

De gasten stonden daarna in de rij om hun handtekening op de lijsten te zetten (de meeste gaven hier namelijk de voorkeur aan) er is hen ook de mogelijkheid van internet aangegeven, waren ook strookjes met het internet adres aanwezig.

Er is afgesproken dat mijn vrouw in ieder geval in Januari nog een keer terug gaat.
De petitie blijft in het restaurant aanwezig en de handtekeningenlijsten ook.

Dit gaat dus waarschijnlijk heel wat handtekeningen opleveren.

Het is mooi om te zien dat er een goede samenwerking is tussen het forum (jansenc/christa en de ME DenHaag groep). Hierdoor is dit verzoek bij mij terecht gekomen.

Ik zeg het niet voor niets, steeds;

Samen staan we sterk!!

Later heeft mijn vrouw bij haar kapper ook nog even geregeld dat de petitie wordt opgehangen en de handtekeningenlijst wordt neergelegd.
Hier is iedereen op de hoogte van mijn/onze situatie, krantenartiekel ligt daar ook en sommig personeel kan klanten er meer over vertellen.
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi john,

Wat mooi en super goed gedaan van jouw vrouw Afbeelding! Geef haar maar een extra dikke knuffel van ons allemaal! En wat goed, dat het Restaurant zo goed mee werkt en de Kapper ook mee doet!

En zéker ook voor alle andere mensen die mee helpen en/of via familie (moeder) die mee helpt: super goed werkAfbeelding!, wat er allemaal wordt gedaan.

En Fleur, élke handtekening is er weer ééntje er bij. En soms duurt het ook langer (dagen, week of langer), voordat mensen hebben getekend, dan zie je in één keer na een tijdje toch een bekende naam voorbij komen op de lijst.
Dus houd goede moed :wink:!

:D We gaan door met z'n allen en samen staan we sterk!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
mirande
Actief lid

Bericht door mirande »

Dapper van je vrouw en getuigt dat ze achter je staat.
=D>
We zouden meer van zulke gezonden moeten hebben die wat iets dergelijks, al is het in kleinere omvang, zouden doen he?!
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Heel sterk!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
jansenc
Gevorderd lid

Bericht door jansenc »

wat leuk van de kapper

groetjes christa
Teken En Verspreid Petitie Erken ME: http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte
Fleur
Actief lid

Bericht door Fleur »

Ik ga morgen ook alle politieke partijen, raadsleden en B&W van de
gemeente Heerde aanschrijven. Mocht iemand anders dit al hebben
gedaan dan graag even een berichtje.

Ook ga ik alle huisartsen van de gemeente Apeldoorn en Epe een
persoonlijke brief sturen met het verzoek deze petitie te steunen.
Dit wordt waarschijnlijk pas van het weekend, want hier moet ik
even op gaan broeden. Ik sla dan hopelijk 2 vliegen in 1 klap.

Ik ben namelijk nog steeds op zoek naar een ME vriendelijke huisarts
hier in de buurt. En op deze manier hoef ik alleen maar in de gaten
te houden welke huisartsen tekenen. :lol:
dino
Gevorderd lid

Bericht door dino »

Slim Fleur! :lol: Misschien moet ik dat ook maar doen bij alle huisartsen in de stad.
malu
Gevorderd lid

Bericht door malu »

Zou het haalbaar zijn om (mini)-lezingen te organiseren bij instanties? Of is dit allang genoemd?
Denk aan een praatje voorafgaand aan bijeenkomsten in bibliotheken of buurthuizen, of bij informatieavonden bij welzijnsorganisaties, bij MEE etc.

Verder zijn we hier druk bezig om de petitie te verspreiden: de petitie heb ik natuurlijk doorgestuurd naar al mijn vrienden/familie/(ex)-buren, maar ook hebben we de petitie verspreid onder alle leden van de vereniging waar ik vrijwilligerswerk doe, dit heeft al best wat reacties opgeleverd!
Ook ligt de flyer in het bedrijf van mijn moeder, ze geeft aan bijna iedere klant wel een kaartje mee, en ze beloven allemaal te tekenen en de link door te sturen! Ze is er super fanatiek in, heel leuk om te zien :).

Binnenkort vraag ik nog even of ik de flyer bij mn fysiotherapeute mag neerleggen, misschien probeer ik het nog bij de apotheek, en vind het idee van een strook/kaartje bij de kerstkaarten ook heel slim!
Fleur
Actief lid

Bericht door Fleur »

Geweldig dat 2e kamer leden tekenen!
Misschen een overbodige vraag, maar zijn ook de leden van de eerste kamer
aangeschreven?
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

:D de teller staat op 4.703, op naar de 4.800!
En ik zie dat ook Belgische prominenten hebben getekend, mooi! Afbeelding

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
jkieboom
Actief lid

Bericht door jkieboom »

Gisteren is het doel gesteld door iemand van de MEDen Haag groep om 5000 handtekeningen voor de kerst binnen te hebben. Dat moet kunnen lijkt me, een heel mooi doel!! :!:

We hebben nog 10 dagen voor een kleine 300 handtekeningen, dat moet toch gaan lukken. [-o<

@malu zie mijn post hier net boven, mijn vrouw heeft een uitleg gegeven bij Reto Van Harte Restaurant en dat werd heel goed ontvangen. Dus een prima idee, je moet er of zelf toe in staat zijn of iemand weten die het voor je weil doen, maar zeker doen. Denk bv aan alle kerstvieringen die overal plaats gaan vinden!!

@Fleur eerste kamerleden heb ik nog niets over gelezen of die al zijn aangeschreven! Misschien e-mail adresssen opzoeken, zal per mail bij hen binnen moeten komen, hebben toch allemaal een iPad ter beschikking gekregen!! Zie jij het zitten dat te doen of zal ik het doen? Geef maar even aan hier of via pb!

Samen staan we sterk!!
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
jansenc
Gevorderd lid

Bericht door jansenc »

goed idee van die huisarts fleur ga ik ook doen want ik zoek ook een ME vriendelijke huisarts

ik doe dan amersfoort. dino welke plaats doe jij zodat we niet dezelfde plaats doen

zal nog wel even een paar dagen duren eerst morgen naar het uwv voor een expertise keuring psychiater een giller want ik heb maandag bezoek gehad van iemand van de gemeente ivm de thuiszorg en die zag de noodzaak zo erg dat ik nu al gebeld werd dat ze volgende week gaan beginnen en daar heeft een arts het ook beoordeeld
kunnen we niet vragen of die arts bij het uwv gaat werken

John heb je al enig idee hoeveel handtekeningen er gisteren via de lijsten zijn opgehaald?

Malu ook hele goede acties

john en fleur jullie regelen onderling die eerste kamer mensen dan stort ik me op de provinciale staten
groetjes christa
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

dr uyttersprot en echtgenoot m. van impe hebben ook getekend, dank daarvoor!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie