LDN (Low Dose Naltrexone)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Wendy

Je zal nog even op je tanden moeten bijten. Het is geen pretje dat besef ik maar al te goed maar straks als het lente is, zal het beter met je gaan! Vooral heel veel rusten, blijven liggen zoveel je kan. Kom er alleen uit voor het hoogstnoodzakelijke.

It's part of the game maar als je me nu zou zien, je zou het niet geloven :)

Ik heb een goede periode gehad rond zes weken van enkele dagen en dan heel veel in bed gelegen ... Als je wil, stuur ik je mijn 'bioritme' eens door. Dan kan je zien dat bij elke verhoging van de LDN ik een paar uur per week vooruit ging.

We zijn nu 3,5 maand verder en ik heb gisteren een hele dag (!) rondgelopen. Enkele weken geleden was dat met moeite nog een uurtje 's morgens en een uurtje 's avonds.

Ik ben er niet ziek van ditmaal. Een week geleden heeft een uitspatting van enkele uurtjes me toch nog koorts bezorgd. Dus we gaan nog steeds vooruit.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

@ Wendy

De neuraal therapie heeft me echt goed geholpen. Ik raad dat iedereen aan zoiets die echt ziek is en zware pijn lijdt.

Als je me zou vragen wat het verschil is tussen neuraal therapie en LDN, dan zeg ik:

- neuraal therapie ontstoort het lichaam
- LDN ontstoort het brein

Uit ervaring met de neuraal therapie weet ik dat lichaam en brein elkaar rechtstreeks beïnvloeden dus de twee behandelingen zijn goed.

Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gast

Bericht door Gast »

Onze dochter gebruikt nu 2 maanden LDN. Ze was bij de start vrijwel helemaal bedgebonden, nu kan ze wel meer. Maar buiten dat voelt ze zich erg beroerd. Mogelijk ook omdat ze met een streng dieet is gestart (absoluut gluten- en melkvrij en nog een heleboel meer) en B-injecties. Uit onderzoek bleek een forse candida, darmdisbiose, vele voedselintoleranties, onderfunctie van schildklier en bijnier etc.

Afgelopen vrijdag heeft ze de eerste B-injecties gehad; B12 en een B-complex-injectie.

Morgen begint ze met een lage dosis cortisol en volgende week met de schildkliermedicatie en een anti candida-middel. Alles moet langzaaam opgebouwd worden.

We hopen dat dit uiteindelijk bij zal dragen aan een verbetering van haar gezondheid, maar momenteel is het echt afzien voor haar.

Miek
wendy123
Actief lid

Bericht door wendy123 »

Ik ga nu overstappen op 0.20mg om de andere dag en zien of dat vol te houden is.
Zo is gewoon niet vol te houden hoor.
Ik hoop maar dat het zo dan wel gaat en anders nog verder afbouwen.
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Wendy,

die stemmlingswisselingen had(heb) ik ook.
Dat is toch iets waar je doorheen moet, volgens mij...maar dat betert wel, hoor.

Verder heb ik nu ook nog wel wat last van vermoeidheid, en tegelijker tijd voel ik me beter, raar...

Ik heb wel meer last als ik dingen eet waar ik allergisch aan ben, kan dit er bij jou mee te maken hebben?
wendy123
Actief lid

Bericht door wendy123 »

@ Karolien Maar voelde jij je ook zo ziek? Het zijn geen stemmingswisselingen denk ik. Ik ben gewoon zo uitgeput dat ik niets kan verdragen. En dat heb ik zonder ldn zo niet hoor.
Ben je dus ook zieker door ldn?
Want ik begrijp de verhalen hier niet zo goed. Ik heb niet de indruk dat hier nog mensen een paar weken gevloerd werden (veel slechter zijn door ldn dan dat ze ervoor waren) en dan verbetering kregen. Ook op de yahoo groepen lees ik het zo niet. Ik lees wel van mensen die tijdelijk wat problemen hebben , maar ik ben precies geveld door een griep en het wordt niet beter. En van mensen die er wel zo veel last van hebben, lijkt dat niet te veranderen...
Niet echt bemoedigend, vooral niet omdat ik al op zo'n lage dosis zit.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Wendy

Ik stuur je mijn bioritme en je zal zelf kunnen aanschouwen hoeveel dagen ik fulltime in bed heb gelegen + de extra klachten.

Zoals je wellicht herinnert, verhoogde ik mijn dosis soms maar met 0,125 gr omdat de ziektesymptomen anders te sterk waren.

Voor de LDN liep ik al enkele maanden parttime rond in de voormiddag dankzij de neuraal therapie. In de namiddag sliep ik, tegen de avond zat ik op de zetel tot 20 uur en dan in bed slapen tot de volgende ochtend.

Dus terug drie maanden bijna volledig plat en regelmatig ziek in bed liggen, is niet leuk maar eerlijk gezegd, ik ben ooit doodziek geweest en niets kan dat evenaren. ME/CVS kan heel zwaar zijn maar het is de moeite waard om door te zetten.

Verlaag je dosis niet, je gaat het effect dat je hebt opgebouwd teniet doen. Hou gewoon deze dosis aan en verhoog ze niet tot je toestand stabiliseert. Als het lijkt dat je geveld wordt door een griep, ben je goed bezig. Dat herken ik.

Mijn conditie was al verbeterd tov 2008 & 09 maar dat waren dan ook rampjaren. Ik heb mijn bed en de donkere kamer toen letterlijk nauwelijks verlaten. De neuraal therapie heeft me veel levenskwaliteit gebracht.

Je lichaam is nu hard aan het werk. Voor een mirakel moet je naar Lourdes gaan ...

wendy123
Actief lid

Bericht door wendy123 »

Ik begrijp je uitleg nog altijd niet zo goed. Je bent drie maanden doodziek geweest van de ldn? En nu ben je wel beter, maar niet gigantisch veel beter dan VOOR de ldn? Of begrijp ik dat nu verkeerd?
Voor een mirakel moet je naar Lourdes gaan ...
Misschien dat je het zo niet bedoelt, maar het lijkt wel of je oordeelt dat ik er maar wat voor over moet hebben. Terwijl je niet weet hoe zwaar ik het heb en hoe ziek ik ervan ben. Jij bent in het begin toch ook moeten stoppen, omdat je de pijn met ldn niet aankon? Ik kan helaas niet veel lager gaan dan 0.20 mg. Ik zal wel proberen om nog lager te gaan dan 0.20mg en zien of het dan draagbaar is.
greta
Gevorderd lid

Bericht door greta »

Wendy ben jij getest op candida en virussen?
die kunnen namelijk door LDN geactiveerd worden

breda dat geldt natuurijk ook voor jouw dochter
de candia kan heftiger worden door de LDN en bovendien kan ze een herxheimer reactie hebben door dat ze de canddia te lijf gaat met een dieet

Ik vind het echt heel naar voor julllie dat er zoveel startproblemen zijn
Gast

Bericht door Gast »

de candia kan heftiger worden door de LDN en bovendien kan ze een herxheimer reactie hebben door dat ze de canddia te lijf gaat met een dieet

Daar zijn we ons zeker van bewust. Ondanks dat ze zich erg beroerd voelt, heeft ze intuitief wel een goed gevoel bij de LDN (en het dieet). Dat is de reden dat ze doorzet.

Miek
wendy123
Actief lid

Bericht door wendy123 »

Ik heb candida gehad, maar die is nu al jaren onder controle. Ja, ik heb wel wat virussen, oa klierkoorts, maar ja daar lijkt ook geen kruid tegen opgewassen.
Het ergste vind ik nu mijn labiele mentale toestand(oa angst, wat wel een bijwerking van ldn is). De lichamelijke klachten, die heel erg zijn kan ik wel dragen....
greta
Gevorderd lid

Bericht door greta »

Negatieve reactie op LDN in de beginperiode;

http://ldn.proboards.com/index.cgi?acti ... 483&page=1
wendy123
Actief lid

Bericht door wendy123 »

@ Miek, ik hoop dat je dochter vlug wat opknapt. Suikerloos eten is 1 van de beste dingen die ik gedaan heb! Ik doe het nu al ruim 10 jaar en als ik het wel eens eet, voel ik direct dat mijn lichaam daar niet blij mee is.
Stevia, is een onschadelijk zoetmiddel ;)
Houd ons zeker op de hoogte hé. Ik ga duimen voor je dochter!
greta
Gevorderd lid

Bericht door greta »

Hier kun je iets vinden over LDN en angst wat zeker een bijwerking van LDN kan zijn:
http://ldn.proboards.com/index.cgi?boar ... hread=1321

Maar mischien kun je zelf je probleem op dat forum voorleggen ?
wendy123
Actief lid

Bericht door wendy123 »

Bedankt Greta, die had ik al gelezen. Ik eet gelukkig al jaren geen gluten of melkprodukten, daar houden mijn darmen niet van :(
Plaats reactie