Neuraal therapie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Zondag: Ik leef! Hubby en de kinderen zien het verschil. Het blijkt voornamelijk uit mijn enthousiasme en daadkracht. We vliegen er in. Het is nu of nooit. Emmer en dweil worden bovengehaald. De keuken krijgt een beurt, de muren worden afgewassen met de Swiffer. Het water ziet zwart. Dat heb je als je jaren ziek in je bed ligt.

Oma komt langs voor een spuitje en pakt mijn voorarm vast als ze hoort wat ik vandaag gedaan heb. Ze bekijkt me met grote ogen van verbazing en kan het niet geloven.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Maandag: Het weekend was er eentje uit 1000. Mijn benen en armen protesteren lichtjes van de geleverde inspanningen. Het wordt tijd dat ik nog eens Alkala N ga slikken. Dat is alweer een tijd geleden.

Uit voorzorg en nazorg wordt het platte rust vandaag. Na al die jaren ken ik dit lichaam voldoende. De agressieve rusttherapie is medicijn nummer één. Een nachtmerrie schrikt me wakker. Ik zit aan het stuur van een auto maar kan wegens het verkeren in een half bewusteloze staat een ongeluk niet vermijden.

Mijn beschermengel is weer op bezoek geweest. Zijn boodschap verscheen ditmaal op mijn computerscherm. Ik wilde een lange tekst uitschrijven en had daarvoor de spraaksoftware geactiveerd. Er kwam echter letter op mijn blad. In mijn ijver had ik de draadjes microfoon en hoofdtelefoon van gaatje gewisseld. Dat had ik niet door. Het programma bleef maar herhalen; “Heeft u meerderde woorden gedicteerd?”

Ik had al alle commando’s uitgeprobeerd tot ik uit ergernis riep: “Ik spreek toch geen Chinees?” en toen verscheen op mijn scherm: “U heeft gelijk.”

Als ik niet in bed had gelegen, was ik vast van mijn stoel gelachen van het lachen. Hij is er dus nog steeds, kwam onmiddellijk bij me op! En toen bekeek ik de draden en ontdekte ik dat ik omgewisseld. Het volgende moment werkte de software naar behoren.

De vraag is: waarin gaf hij me gelijk? In het feit dat ik geen Chinees spreek of de tekst die ik aan het dicteren was?

Namelijk:
Het uur van de waarheid is aangebroken. Medische verzorging is een recht op papier. In de praktijk durft het al ineens anders uit te draaien. Vandaag zitten we klem in monopolitische medische wanpraktijken waarbij patiënten en bepaalde artsen de volle pot betalen.

Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Dinsdag: Het lijkt wel een mirakel, ik voel me een ander mens. Fris en monter rijd ik naar de kinesist. Het syndroom van Tietze heeft me een jaar pijn bezorgd. Ik vraag me af waarom ik niet eerder ben gekomen.

De apotheker overhandigt me de ampullen vitamine D. Hij kan niet bevestigen of de griep mijn bioritme gereset heeft. Ik begrijp er niets meer van. Sinds een kleine week ben ik in een hogere versnelling geraakt.

Stiekem hoopte ik dat de griep grote kuis zou houden en heb ik toen zo weinig mogelijk koortswerende pillen geslikt ook al was het niet makkelijk. Ik voelde me vaak meer dood dan levend. Maar de winst is onovertreffelijk. Of is het nu de verhoging van de low dose naltrexone die ik erna heb doorgevoerd? Wat een vraagstuk!
Laatst gewijzigd door marlène op 01 mar 2011, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.

karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Wat een goei nieuws, Marlène!
Geniet ervan! Het is je van harte gegund!

Er zullen nog wel mindere dagen volgen, maar zolang het bergop gaat, zit je goed... steeds meer goede dagen en steeds minder slechte dagen...

Hoeveel LDN neem jij nu?Zit je nog steeds op een lage dosis?
Of wijd je het aan nog iets anders speciaal?
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

@ Karolien

De dosis low dose naltrexone (LDN) is nu 1,75 mg.

Ik neem geen andere medicatie behalve Topamax tegen chronische migraine (maar het helpt ook tegen dysautonomie heb ik gemerkt) en alle supplementen die je terugvindt op mijn weblog. Uiteraard het glutenvrij - en GAPS dieet, anders doen de darmen mega pijn.

Esther
VIP-donateur
VIP-donateur
Contacteer:

Bericht door Esther »

@Marlène,

Geniet met volle teugen van je herwonnen energie, maar bewaar een beetje voor Mme Onkelinx ;-).

Liefs,
Esther

http://www.onwilliglichaam.blogspot.com
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Ik geloof het antwoord te hebben gevonden op mijn spectaculaire verbetering. Het is de drie weken durende koorts geweest en ik heb nu ook een wetenschapper gevonden die er onderzoek naar heeft gedaan.

Zijn specialiteit is Nitric Oxide (NO) oftewel stikstofmonoxide.

Het is al vaker beschreven dat ME/CVS patienten zeer lage niveaus van NO bezitten.

NO wordt vnl. tijdens de slaap geproduceerd. Deze wordt gebruikt om versleten of defecte mitochondrieën te vervangen. Slaappillen hebben zo hun nut!

Als men koorts heeft, produceert men zeer grote hoeveelheden NO ...

Mijn advies is, ga indien mogelijk zo vaak mogelijk zweten in de sauna!

Later meer details.

"...My conclusion is that the improvement is real, and that it is due to increased basal NO from iNOS expressed during the immune system activation. I think that inducing a fever can only produce transient improvement while the NO level is acutely higher... "

Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

marlène schreef:Het is al vaker beschreven dat ME/CVS patienten zeer lage niveaus van NO bezitten.
:-k

ME-patiënten hebben toch net verhoogde niveaus NO?

Theorie Pall: verhoogde hoeveelheden stikstofoxide zetten de cirkel in gang...

Maar heb nog al gehoord, dat eens je lichaam in staat is om weer eens hoge koorts te krijgen (zoals een normaal mens - want hoe vaak denken we niet dat onze thermometer stuk is dat ie maar geen 'koorts' aangeeft terwijl je je hondsberoerd voelt), dat je lichaam weer toont dat het iets kan en dat het immuunsysteem beter gereguleerd wordt.
dus dat de hoge koorts voor een keerpunt kan zorgen. we zouden haast blij moeten zijn dat we ooit weer eens hoge koorts krijgen :wink:
Hoop doet leven!
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

@ ZZ

Ik citeer even de onderzoeker, dus niet dr Pall

Peroxynitrite only occurs in vitro when near equimolar fluxes of superoxide and NO are produced. When there is an excess of either NO or superoxide then peroxynitrite and damage due to peroxynitrite is not observed.

Volgens hem klopt de theorie van dr Pall niet volledig.

Later meer.

petraroos
Donateur
Donateur

Bericht door petraroos »

hallo Marlène,

ik ben heel blij :D :D voor je dat je weer wat meer energie hebt,
geniet er van.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gast

Bericht door Gast »

Marlène, wat fijn!
Ik weet inderdaad van een andere jonge ME-patiente, dat ze na een forse griep sterk vooruit ging.

Miek
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Ik heb zelf een licht griepje en verkoudheid in jaren gehad vorige maand.. En daarna 2 fantastische weken gehad. Nu aan het wachten tot het weer terugkomt.. Geniet ervan!
imaginary
Gevorderd lid

Bericht door imaginary »

he wat raar, iedere keer als ik echt flinke griep heb (geen verkoudheidje) dan heb ik geen koorts, alleen veroging... de laatste keer dat ik koorts had was bijna anderhalf jaar geleden en moest 2 maanden bijkomen tot ik me weer stabiel voelde...
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Denk dat het ook een verschil maakt of je een overactief of zwak immuunsysteem hebt.. De mijne is heel erg overactief en walst over alles (goede en foute cellen) heen. Een griep herkennen is dan een hele goede stap, maar dit geldt idd niet voor iedereen.
imaginary
Gevorderd lid

Bericht door imaginary »

oke vandaar, als ik zo iedereen hoor praten over medische dingen lijken we zelf dokter experts in dit soort dingen :shock:
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
Plaats reactie