Dit wil ik toch graag even toelichten, omdat het in de openbaarheid wordt gemeld. Ik begrijp dat je hier op het forum daar verder niet over mag/kunt discussiëren.
voorzMECVSstNL Michael Ham
begrijpt dan niemand dat we krachten moeten bundelen om ME in Nederland een gezicht te geven?
19 uur geleden
Michael Ham
voorzMECVSstNL Michael Ham
waarom is er altijd zoveel negativiteit te vinden op ME-gids.net ? nu ook alweer mensen die de actie #brengMEopRTL4 in twijfel trekken
19 uur geleden
Ik geef je onderstaande mee ter informatie en iets om mee te nemen en om over na te denken.
1. Iedereen begrijpt in ME-Nederland goed, dat er krachten gebundeld moeten worden. Dat wensen ME-patiënten al vele jaren, echter dat is nooit tot stand gekomen.
Er zijn nu, positieve bewegingen in gang gezet en het is aan de Stichting om de gemaakte beloften na te gaan komen.
2. Mensen op ME-gids.net zijn kritisch, dat is iets anders dan negativiteit.
En mensen met ME die schade en achteruitgang hebben gekregen en/of bedlegerig zijn geworden, dankzij CGT en GET (Nijmegen), kan ik het niet kwalijk nemen dat zij kritisch, boos en verdrietig zijn over hun huidige slechte gezondheidssituatie en huidige erbarmelijke levenssituatie.
CGT en GET heeft de Stichting jaren lang (financieel)gesteund en aangehangen als de énige juiste behandelmethode voor ME/cvs.
Gelukkig, heb ik zelf uit de "klauwen van de Nijmeegse CGT en GET" kunnen blijven.
Met veel moeite dat wel, ik heb er hard tegen moeten vechten ook met juridische middelen.
En een Nederlandse ME-vriendelijke arts/internist heeft mij verzekerd, met de uitslagen van inspanningstesten als goed onderbouwde medische bewijzen, dat als ik CGT en GET had moeten doen, ik 80-100% bedlegerig was geworden. Zulk leed is mij godzijdank bespaard gebleven.
De laatste tijd probeert de Stichting een andere koers er bij te varen, namelijk de biomedische. Iets wat zeker goed en positief te noemen is.
Het is niet zo vreemd, gezien bovenstaande, dat de Stichting het vertrouwen van ME-patiënten eerst terug moet zien te krijgen, toch? En dat kost tijd.
Ik ben zelf ook reuze benieuwd naar de uitkomsten van het aantal gemaakte beloften in 2011.
En de tijd zal uitwijzen of de beloften na worden gekomen en dat ME-patiënten in Nederland de erkenning, behandeling, onderzoeken, medicaties, uitkeringen krijgen waar ME-patiënten recht op hebben.
Mijn vurige wens is dat de Stichting (ook) onderscheid gaat maken tussen ME en CVS (CV=Chronische Vermoeidheid). En ervoor kan zorgen dat ME-patiënten geen CGT en GET behandeling meer krijgen aangeboden, maar een biomedische behandeling.
Ik ben ook reuze benieuwd of de Stichting de ICC (ME: Internationale Consensus Criteria): http://www.me-gids.net/module-Info-view-pid-133.html gaat volgen.
En dat de Richtlijn CVS: http://www.zonmw.nl/nl/programmas/progr ... ssyndroom/ waar de Stichting met partijen op dit moment heel hard mee aan het werk is en naar verluidt in 2012 zal worden ingevoerd ook zal bestaan uit 1 behandeling voor CVS (CV) en 1 behandeling voor ME.
Ik hoop van harte dat dit gaat lukken, misschien in 2012

Groetjes, Louisa