CVS en het hebben van een hond

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
nina
Beginner
Berichten: 93
Lid geworden op: 19 sep 2007, 16:25
Locatie: Breda

Bericht door nina »

Ik hb altijd al een hond gewillen,

mocht het ooit zover komen (HOOP VAN NIET) dat ik thuis kom te zitten, dan komt die hond er ook zeker!!!
Lijda
Gevorderd lid
Berichten: 1004
Lid geworden op: 11 mar 2007, 16:11

Bericht door Lijda »

http://www.rescuedogseurope.eu

Ik heb contact gehad met 1 van de vrijwilligers van deze site.
Om eens na te vragen hoe of wat als ik een hond ga opvangen totdat er een baasje komt. Dit wil ik natuurlijk voor de hond zelf doen. Altijd beter dan waar het nu verblijft. Ook voor mijn eigen afleiding.
Durf het alleen nog niet aan, als ik dan slecht ben, dan is het ook sneu voor dat beestje. Maar wie weet!

Lijda
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

Bericht door Marloes »

Nou, onze hond is misschien in de maak!
Vrienden van ons hebben een hondje, en haar moeder heeft een vrouwtjeshond van hetzelfde soort.
Als het goed is is het vrouwtje nu gedekt.. als er dan ook nog eens een teefje bij de puppies zit, kunnen wij begin april ons hondje verwelkomen :)
Laatst gewijzigd door Marloes op 10 jan 2008, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Keep on rockin'
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Leuk een puppy!!!!
Gebruikersavatar
Bram
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 dec 2007, 20:34
Locatie: Zelzate City België

Bericht door Bram »

heb nu 2 honden en een kat

het is hier dagelijks sport en spel tussen ons 3 kleine terreurkes, met al eens schel geblaf, geblaas gejank, ...

het vermoeid me enorm, maar als ik een mindere dag heb en ze komen lekker dicht bij mij liggen in zetel of op bed, dan groeit m'n energie dubbel zo snel.

Lichamelijk is het wat moeilijkere met 2 honden die zo veel spelen, maar geestelijk voor mezelf een echte opkrikker, als ik bij mindere dag weer eens zit te doemdenken kan ik er m'n aandacht niet op houden door m'n 3 lieverdjes, er is wel altijd iemand die moet gewreven worden (en ook tegen gepraat worden, want aaikes zijn zoveel leuker als er vertroetelingskes bij zitten haha)

en we zijn aan het twijfelen om misschien nog wat diertjes erbij te halen, maar we gaan eerst wachten tegen dat ons Tessa, die nog maar sinds kort bij ons is, een evengrote ieders-vriend wordt als ons andere hondje.

(in het voorjaar komen er kippen, maar dat telt niet als uitbreiding :p )
Het seizoen der mislukkingen is het ideale moment om de zaden der succes te zaaien
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Gezellig al die dieren!! Maar het brengt natuurlijk wel wat werk met zich mee. Maar ook genoeg voldoening, dat is waar.
Als ik me een dag iets minder voel, dan komt Brenda onze hond me altijd lekker knuffelen. Dieren voelen dat haarfijn aan, hoe een mens zich voelt!
Gebruikersavatar
blackcat
Actief lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2006, 16:03

Bericht door blackcat »

echt wel!

Ik heb zelf een kat en 2 nijnies (konijnen).
Zou niet zonder beesten kunnen!

Katlief ligt altijd bij me. :D
Zo heerlijk!

en de nijnen..tja,dat snapt niet iedereen.. :D
denken vaak dat het hele suffe beesten zijn,maar dat is helemaal niet zo!

ja,wel als je ze de hele dag in een hokkie laat zitten en er niets mee doet..

Ik geniet er alleen al van als ik zie hoe leuk ze het samen hebben en lkaar zitten te wassen en tegen elkaar aankruipen..
Het vrouwtje is een lekker bijdehandje die graag haar energie kwijt wil buiten het hok zo nu en dan.

Terwijl ze toch een heuse villa hebben..1.20 cm!en ze kleine konijnen zijn..

Maar mag ze er dan uit dan is het feest!!!
En stuitert ze echt rond,heerlijk om haar zo te zien genieten!
Het allerleukste is achter poeslief aan die er met zijn 7! kilo snle vandoor gaat! :lol:
geen gezicht!!

even foto's is misschien wel leuk!
Bijlagen
P1020179.JPG
P1020179.JPG (57.84 KiB) 799 keer bekeken
Gebruikersavatar
blackcat
Actief lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2006, 16:03

Bericht door blackcat »

poeslief:
Bijlagen
DSC01766.JPG
DSC01766.JPG (34.35 KiB) 797 keer bekeken
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Schattige beestjes!! Hebben ook twee konijntjes en Brenda dan onze blaf!! Brenda vindt de konijnen prachtig, likt ze helemaal af!
Gebruikersavatar
blackcat
Actief lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2006, 16:03

Bericht door blackcat »

echt!??? wat lief!!!....altijd leuk die interactie tussen de beestjes!
hab58
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mar 2007, 18:58

Bericht door hab58 »

Haihai,

Ik heb ME en een hond..... die had ik namelijk al toen ik dit kreeg. Ze is nu dertien en dementerend, haha..... en ja, het is dubbel.
Het is waar dat de hond je structuur geeft, je moet opstaan, je moet een bepaald ritme aanhouden.... je moet toch minimaal die vijf minuten eruit elke keer. Maar het is ook een verplichting die soms moeilijk na te komen is. Ik kan het vaak maar moeilijk opbrengen om dat rondje te lopen.... Bovendien voel ik me vaak schuldig.... vroeger liep ik veel meer en langer met haar.. en nu komt ze er vaak maar bekaaid af, met een minuscuul rondje, soms haal ik alleen de stoeprand, en dat is sneu. Nu is mijn hond al wat ouder, dan is het meer zo heel erg misschien, maar leuk voor haar is anders. .. Toch? Dus... het is een afweging. Hoe ver kun je nog lopen? Kun je een hond wel voldoende beweging bieden, of heb je misschien een huisgenoot die jouw tekorten goed kan maken, dat scheelt natuurlijk ook!
Ik moet je eerlijk zeggen, dat ik mijn hond uiteraard zal missen als ze er niet meer is, maar dat ik ook wel een beetje opgelucht adem haal dan.... dan moet het tenminste niet meer, dan màg het.... eruit gaan....

Ik ben benieuwd wat je beslist, maar zoek in ieder geval geen hond die heel veel beweging nodig heeft, dat zou echt sneu zijn...

Groetjes,

Hab58
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

@hab58: erg bekend je verhaal over het hebben van een hond! Die van mij is ook 12 en al een beetje dement en heeft staar. Voel me ook vaak schuldig, voordat we een kindje hadden, had ik nog wat energie over om eens flink met haar naar het bos te gaan. Nu helaas niet meer......
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Ik hijs me nog elke dag in de booster om met de hond naar het park te gaan waar ze lekker los kan lopen. Dan ben ik toch gauw een uur á 5 kwartier van huis. Ze wordt in juli 13 als ze dat nog haalt tenminste, maar wil nog dolgraag naar het park. En staat te dansen als ik zeg dat we daar naar toe gaan. Alleen als het flink regent dan doe ik haar er geen plezier mee en mezelf al helemaal niet :( .
Maar het viel me deze winter bar tegen met de kou. De dame heeft alle tijd en ik zit dan te vernikkelen in die booster. Maar goed ze heeft daar recht op vind ik.
En ja, als ze er straks niet meer is dan zal ik haar heel erg missen.
Aan de andere kant heb ik dan die 5 kwartier wel "over" voor andere dingen.
En dat uitlaten kost me toch wel steeds meer energie. En dat heb ik eigenlijk steeds minder.
Het voelt zo dubbel. Aan de ene kant zal ik haar missen en aan de andere kant zal het best een opluchting zijn dat dat dagelijkse "moeten"er niet meer is.
Geeft toch weer een schuld gevoel. :?
brigjuhstyle
Beginner
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 sep 2007, 15:16
Locatie: Enschede

Bericht door brigjuhstyle »

Ik heb ook een hond, ze is nu bijna 9 maanden, maar ik ben echt zo blij dat wij haar hebben! Ze gaat 3 a 4 x per dag eruit, 's morgens als mijn vriend naar zijn werk gaat, laat hij haar voor die tijd uit, ongeveer 10 minuten. Ik laat haar dan aan het eind van de ochtend/begin van de middag uit, en soms ook nog aan het eind van de middag. Soms gaat ze er pas rond 2 uur 's middags uit, dat ligt eraan hoe het met mij gaat. En dan gaat ze 's avonds er nog uit rond 9 uur. Ik ben echt zo blij met haar, ze is zo lief, brengt vreugde in huis, als ik me even wat slechter voel en ik lig op bed, dan komt ze bij mij liggen en gaat ze ook slapen. Ze begrijpt precies hoe ik mij voel. Als ik goed in orde ben, komt ze met een speeltje aan zetten.
En soms baal ik wel dat ik met haar uit moet als ik slecht in orde ben en vooral als het regent of heel hard waait, maar ik zou haar voor geen goud willen missen!
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

Bericht door Marloes »

Sinds gisteravond hebben wij een hondje!
Het is een Shi Tzu teefje van zes maanden, Spikey.
Ze moest bij het vorige baasje weg vanwege allergie.
Ze is dus al zindelijk en kan al eventjes alleen zijn.
Vanochtend was wel even slikken, want ik moest werken van 9 tot 1 en ben dus maar tegelijk met mijn vriend om half zeven opgestaan, zodat ik haar uit kon laten en nog een paar uurtjes aandacht kon geven voordat ze weer alleen zou zijn.
Maar ik ben echt heel erg gelukkig met haar (wat volgens mij ook goed is voor je energie) en het uitlaten bevalt me prima, dan moet je er inderdaad wel even uit. Gelukkig is het bij mij nog maar zelden dat ik niet minimaal 5 minuutjes kan lopen.
(En dat het me bevalt dat zeg ik natuurlijk niet alleen nu na één dagje, zo hadden we afgelopen weekend een logeerhond van vrienden en bij mn ouders hadden we eerder ook een hond).

Ik zal even een fotootje plaatsen in het Fotoboek :D
Keep on rockin'
Plaats reactie