blijft LDN effectief op de lange termijn?

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

Bericht door greta »

marlène schreef:Heel ernstig verzwakte ME-patienten mogen er daarom niet zomaar aan beginnen, althans niet op eigen houtje. Het is een krachtig middel ... met op termijn goede resultaten.
Het is zeker een krachtig middel!!
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Bij mij hielp het zeker de eerste maanden door te komen, de hoofdpijn zonder pilletje was #-o

Curcuma is ook nog een optie die je kan overwegen als je denkt dat het door ontsteking komt.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

Bericht door greta »

Wat wel opvalt is dat ik al weken achter elkaar geen pijnstillers nodig heb voor mijn chronisch ontstoken IC blaas (blaaspijnsyndroom)

In de 4 jaar IC zonder LDN is dat misschien een dag of 7/8 voorgekomen maar nog nooit weken achter elkaar
dat zal toch echt de werking van LDN zijn denk ik =D>
tinnie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 112
Lid geworden op: 20 jan 2008, 14:01
Locatie: antwerpen

Bericht door tinnie »

hoi,
ik ben nu bijna 5 maand aan ldn, en voel echt niks van verbetering, integendeel, wat een mentale klap alweer, iets proberen, hoop hebben en nada, niente zero niks! ik vind dat heel heel erg jammer, al die succesverhalen hier lezende..
en ik heb ook wel, zoekende op het net, vaker gelezen dat ldn symptoombestrijding is, klopt wel hoor.
zodra je ermee stopt, stopt ook de werking ervan en al je vooruitgang, dus je moet het blijven nemen. het geneest niet. dat zei ook mijn huisarts.
en de werking kan ook na een jaar of zo verminderen, je lichaam wordt het gewoon en reageert minder sterk.
wat niet wegneemt dat als het je helpt, je levenskwaliteit verhoogt, je er wel bij vaart, zeker nemen denk ik!
daarom vind ik het zo klote dat ik niks merk.
mss dat ik bij een vlgde bloedonderzoek merk dat de NK-cellen zijn toegenomen, dat zou nog enige hoop geven.
ik dacht dat het een positieve invloed had op mijn pijn, daarvoor is het ook gekend bij fibro oa.(cfr stanfordstudie); maar de laatste tijd kan ik weer pijn aanvallen hebben, dat ik denk, het is mijn verbeelding die wil dacht dat ik minder pijn had...
jammer maar dit is ook de realiteit, dat het verdomme lang niet voor iedereen werkt...
grtjes t
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

Bericht door san-34 »

Hey Tinnie, welke dosis nam jij op het einde en hoelang?
Het wisselt namelijk per patiënt hoeveel je nodig hebt, en heb je het ook in combinatie met het dieet geprobeerd?
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

Bericht door san-34 »

greta schreef:Wat wel opvalt is dat ik al weken achter elkaar geen pijnstillers nodig heb voor mijn chronisch ontstoken IC blaas (blaaspijnsyndroom)

In de 4 jaar IC zonder LDN is dat misschien een dag of 7/8 voorgekomen maar nog nooit weken achter elkaar
dat zal toch echt de werking van LDN zijn denk ik =D>
=D>
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

Bericht door greta »

tinnie schreef:hoi,
ik ben nu bijna 5 maand aan ldn, en voel echt niks van verbetering, i...
grtjes t
Tinnie dat is echt balen maar.. ben je gecheckt op candida ?
En heb je al geprobeerd gluten, melk en soja weg te laten?
hoe staat het met je bijnieren?
heb je de cortisolwaarden al laten meten?
Dit zijn allemaal zaken die invloed kunnen hebben op de werking van LDN

ik heb trouwens wel een inzakker gehad, een aantal maanden geleden
kreeg weer vermoeidheid en gewrichtsklachten
ik gebruikte alpha loponzuur en dat zorgde ervoor dat mn T3 te laag was geworden en volgens mn natuurarst was mn B12 ook te laag
Nu ik die beiden heb aangevuld gaat het weer stukken beter
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

tinnie

Gebruik jij ook benzo's of antidepressiva? Ik heb een gesprek gehad met een arts die overtuigd is dat deze medicatie na lang gebruik het lichaam en het brein als het ware ongevoelig/verdoofd maken voor gewone medicatie.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Bericht door josje »

greta,
ik heb ook alphaliponzuur gebruikt om het effect van de ldn te versterken,maar kreeg daar enorme pijnen van in mijn benen en ben er daarom maar weer mee gestopt. had jij daar geen last van?
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

Bericht door greta »

Ik kreeg overal weer pijn, ook in mijn benen maar dat kwam om dat alphaliponzuur de omzetting van T4 naar T3 verminderde
Is dat bij jou misschien ook het geval?
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Bericht door josje »

zou kunnen,ik krijg wel steeds meer het gevoel dat daar iets aan hapert,maar pvm vond het nog niet nodig daar iets aan te doen. de pijn was meteen weer weg toen ik gestopt was met de alphaliponzuur.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

ik had begrepen dat alfaliponzuur werd gebruikt om neuropathische pijnen te verminderen (zoals bij diabetes)? Interessant!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Bericht door josje »

ja dat had ik ook begrepen.
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

Bericht door greta »

Ja, het hielp mij ook inderdaad tegen de blaaspijn maar het is niet gescuikt voor mensen met een te langzaam werkende schildklier
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Josje; jij bent dus ook onder behandeling bij pvm?
Welke medicijnen krijg jij?
Plaats reactie