Zo, ik ben vanochtend weer in Brussel geweest voor een consult bij DML.
De laatste tijd gaat het erg slecht. Na mijn "beklach" te hebben gedaan, zei DML dat hij het agressiever gaat aanpakken. Wat daarmee precies bedoelt wordt weet ik nog niet, dat zullen we wel weer zien in het volgende behandelplan. Ik ben benieuwd, want vooruitgang zit er nog niet in, wel verslechtering

. Ik vroeg ook aan hem, wanneer ik verbetering kan wachten. Hij zei dat hij hier weinig over kon zeggen, aangezien dit voor iedere patiënt verschillend is. Hij vertelde dat hij vanochtend een patiënt had die na 3 maanden al genezen was, wow dat zou ik ook wel willen (en velen met mij denk ik

). Helaas is dit bij mij niet het geval, nog even vol houden dus maar.
Veder had ik gevraagd of het verstandig is om te gaan sporten (het antwoord wist ik eigenlijk al hoor, maar wilde het ook van hem horen). Mijn huisarts wil namelijk dat ik onder begeleiding van een fysiotherapeut ga sporten. Volgens haar ga ik me steeds slechter voelen omdat ik niets meer doe. Ze zegt dat ze al meerdere patiënten heeft gehad met CVS en dat met sporten mensen altijd weer genezen zijn (jaja…). DML gaf als antwoord dat huisartsen zich niet moeten bemoeien met iets waar ze geen verstand van hebben en dat ze zich bezig moeten houden met mensen die een griepje hebben . “Ik ga toch ook niet tegen een patiënt met een longprobleem zeggen wat ze moeten doen, daar moet een longarts zich mee bemoeien”. Hij zei dat als ik nu ga sporten dat dit de immuunactiviteit los maakt en dat is niet goed (of zoiets), niet doen dus. Nou duidelijk dus.
Verder had ik aangegeven dat ik steeds heftig reageer op de antibiotica. DML gaf aan dat mensen die problemen hebben met hun immuunsysteem hier vaak op reageren, waarbij gezonde mensen hier nauwelijks last van hebben. Bij “ons” komen vaak veel toxines vrij bij een antibioticakuur.
Verder gaat hij bij mij op schimmels in mijn bloed onderzoeken, aangezien mijn ca4 waarden ruim boven de 10.000 zat. Hij zei dat hij dit nog zelden had gezien zo hoog.
Na het consult hebben ze weer een hele boel buizen bloed afgetapt. Ik ben erg benieuwd naar het volgende behandelplan en wat de agressievere aanpak gaat inhouden. Ook ben ik natuurlijk weer benieuwd naar de bloeduitslagen. Ik hou jullie weer op de hoogte.
Ik baal er wel van dat niets vergoed wordt, het geld vliegt eruit zo. Nu nog hopen dat we beter worden….