De Meirleir

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Punika
Actief lid

Bericht door Punika »

Een vraagje van mij voor "collega-Brussel-gangers" uit Nederland, en mogelijk dat ook iemand uit Belgie er me mee kan helpen:
Kan iemand me vertellen hoe het gesteld is met de files in de spitstijden in Belgie?

Dit aangezien ik mijn komende afspraken in Brussel om 8.30 uur heb staan, en normaal zou het voor mij een rit van 1,5 uur zijn (ik kom uit de omgeving Den Bosch/Eindhoven).

Ik heb een beetje op internet gezocht en concludeerde daaruit dat het verkeer 's morgens rond Antwerpen en Brussel in de spits behoorlijk druk is, maar kan niet echt inschatten of het dan echt vaststaat qua verkeer of dat het allemaal wel meevalt.

Hopelijk kan iemand me er meer over vertellen,

Groetjes,

Punika
flos
Donateur
Donateur

Bericht door flos »

Hoi Punika, wij moeten ook dikwijls naar Gent, wij maken altijd een afspraak buiten de spits. Ik kom uit Valkenswaard.

Als ik jou was zou ik heeeeeeel vroeg vertrekken, het is altijd zo druk.

:P :P :P :P :P

Veel succes van Flos
Hope
zonaanbidster
Gevorderd lid

Bericht door zonaanbidster »

Heel vroeg Punika, is rot tijd!

Volgende keer beter na 12 afspreken indien mogelijk.
Vroeg in de middag.
Punika
Actief lid

Bericht door Punika »

Dank jullie voor de reacties Flos en Zonaanbidster!
Maar het heeft te maken met die intolerantie-testen, die zijn van 8.30 tot 12.00 uur. Op mijn vraag of deze ook in Nederland konden in een ziekenhuis in mijn omgeving, kreeg ik te horen dat ze liever hadden dat ik alles dan meteen in Brussel deed, dat was blijkbaar makkelijker. DML zei dat zijn testen ook betrouwbaarder waren dan die in de meeste andere ziekenhuizen, dus dan maak je maar die afspraak, zonder meteen aan files te denken.
Maar ja, half uur/drie kwartier eerder aanrijden dan maar..of alsnog contact opnemen om deze testen in NL te laten plaatsvinden..
flos
Donateur
Donateur

Bericht door flos »

Hoi Punika,

Ik zou doen wat DML zegt, en niet de testen in NL te doen.

Vertrek maar vroeg :roll: :roll: :roll:

heel veel succes.
Flos
Hope
zonaanbidster
Gevorderd lid

Bericht door zonaanbidster »

Ik sluit me bij flos aan.
Hoewel ik zelf wel die testen in een Nederlands ziekenhuis heb laten doen.
Voordeel wel dat het als je het eenmaal hebt bij een goede het vergoed wordt, maar dat heb je nu wellicht ook.
Buitendat als ik zie waar je woont, is het ziekenhuis waar ik het heb laten doen niet echt een optie dus doe idd alles in Belgie maar.
sterkte he en de andere afspraken dus begin middag en ook bv niet net na 16 uur want dan ben je terug gigantisch de pineut.
Voordeel is wel dat hij er nu ook soms op een avond zit en je dus ook na de file bij Antwerpen terug en dan weer over de grens, terug kunt.
groetjes!!!
Punika
Actief lid

Bericht door Punika »

heel erg bedankt voor jullie reacties!
We waren om 6 uur aangereden en om 8 uur ter plaatse, zonder files, alleen wat langzaam rijdend verkeer zo nu en dan... Al is het geen pretje, na een slapeloze nacht en dan tot 12 uur nuchter blijven , maar goed, tis goed gegaan, en heb weer kunnen bijrusten :)

DML heeft me voor mijn slaapproblemen trouwens Rivotril voorgeschreven. Eerste nacht werkte het goed, maar vannacht werd ik toch weer na 3 uur slapen wakker :(
ik neem op zijn advies acht druppels voor het slapen gaan. Ik kon op dit forum er weinig tot niets over vinden....dus..iemand van jullie hier nog tips/ervaringen inzake Rivotril?

morgen weer naar Brussel voor lactose-test, dus weer lekker vroeg op pad...de laatste keer zo vroeg hoop ik..

groetjes,
Punika
tony
Actief lid

Bericht door tony »

Hallo punika,
ik ben vorige week ook voor het eerst in brussel geweest bij dr meirleir. Ik ben er gelijk 2 dagen heen geweest zodat ik alle testen en consult in een keer had gedaan.;) ik wens je veel succes met het vroege opstaan morgen!
groetjes tony
Stinsu
Beginner

Bericht door Stinsu »

@ Danielle, betreffende de Prohealth testen: die zijn duur wat de voedselallergietesten (of beter overgevoeligheden) betreft en mogelijk ook minder betrouwbaar (zie mijn vorige post daarover).

@ Punika. Rivotril, 't hangt er een beetje vanaf waarvoor je het neemt, wat precies de reden is waarom je niet goed slaapt. Het wordt voorgeschreven voor Restless legs maar bij mij werkte het maar matig. Het is een benzodiazipine, een groep waarbij ook valium en andere slaap/kalmeer en spierontspanners behoren. Neem het dus alleen wanneer noodzakelijk want het went en verliest daardoor effectiviteit (en je kan geen dosis blijven opvoeren natuurlijk...). Een groot nadeel voor mij persoonlijk is dat ik de dag nadien erg moe en verward ben van benzo's, het lijkt wel of ze niet snel maar wel erg lang doorwerken. Hou dat dus ook een beetje in de gaten. Rivotril werkt ontspannend zowel mentaal maar ook fysiek (spieren) waardoor je ook slap kunt voelen. Een kwestie van voor en nadelen afwegen dus.

groetjes Stinsu
Punika
Actief lid

Bericht door Punika »

Dank je voor je reactie Stinsu!
ik gebruik het nu een week of anderhalf, ik had zowel problemen met in- als doorslapen en met de voorgeschreven dosis val ik tot nu toe goed in slaap en slaap ook goed door. Het werkt tot nu toe dus vrijwel direct, maar goed, bij de een zal het beter werken, en ook blijven werken, dan bij de ander. Ik heb er de volgende dag eigenlijk ook totaal geen last/bijwerkingen van tot nu toe, gelukkig.
op het cvs-online forum las ik ervaringen van mensen die het toch jaren gebruiken en waarbij het toch effectief blijft. Maar goed, ieder lichaam is anders natuurlijk, zoals gezegd. Bij velen zal het toch gaan wennen, denk ik inderdaad.
Ik sliep echter eerst redelijk op homeopatische middelen met valeriaan e.d. hiermee sliep ik goed in, werd wel een aantal keren wakker maar haalde toch 5-6 uur per nacht, dit was in de tijd dat ik mijn hoofd leeg kon maken en geen extra stress had als ik ging slapen.
Maar zodra er een vorm van extra stress speelt waar je niet omheen kan, met prive, werk dat je ziekte niet begrijpt en denkt dat je wel weer een aantal uur per week kan komen onderhand of wat dan ook(wat dat is doet nu even niet ter zake) dan werken die homeopatische dingen niet meer bij mij.
Dus als ik deze extra vervelende periode achter de rug heb, probeer ik weer terug te schakelen op natuurlijke slaapbevorderaar, maar nu is het gewoon even niet anders.

groetjes,Punika
-Danielle
Beginner

Bericht door -Danielle »

bedankt stinsu!
ik denk er sterk aan om beide te doen. dus verder in NL en een verwijzing(goede tip! had er niet aan gedacht eentje van de huisarts te vragen) naar Belgie. in de hoop dat alles samen een postitieve invloed heeft.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door sowfia »

Hoi iedereen,
had beloofd om hier verslag te doen als ik bij DML was geweest voor alle resultaten...
De onderzoeken blijken voor mij nog niet afgelopen. Hij zei dat er heel veel werk aan mij is. Mijn immuunsysteem is erg slecht. Ik zou ook herpesvirussen 6, 7 en 8 hebben, cytomegalovirus en parvovirus. De fietstestresultaten waren ook niet goed. De mililiter zuurstof per kilo lichaamsgewicht (ofzoiets) was 16 terwijl het voor iemand van mijn leeftijd tussen de 30 en 36 zou moeten zijn.
Nu moeten er nog wat bijkomende tests gedaan worden: een gedetailleerd onderzoek naar alle mogelijke bacteriën en de verhoudingen daarvan in mijn darmen, en nog een paar uur durende urinecollectie om zware metalen meer in detail te bekijken. Pas daarna kan de professor met zekerheid zeggen welk probleem bij mij het grootst is en dus het eerst moet worden aangepakt.
Dus ik zal nog een tijdje moeten afwachten voor ik kan beginnen met een behandeling... Ze houden de spanning er wel in ;-)
In elk geval heb ik nog een heel lange weg te gaan volgens de professor... Maar goed, ik had ook niet verwacht om binnen een paar maanden terug springlevend te zijn! Dus we zien wel.

Groetjes en laat iets weten wat er bij jullie allemaal uit de bus komt!
oja, ik heb wel bijna geen voedselallergieën meer, dus ik mag terug gluten eten hoera, maar moet wel op een suikerarm dieet.
flos
Donateur
Donateur

Bericht door flos »

Hoi sowfia, ja zo staan wij er ook voor, nog een lange weg te gaan.
Maar het begin is gemaakt.

Veel succes ik lees het wel.

Liefs van Flos
Hope
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Ja, een lange weg, zo niet evt een heel leven.......

Want ondanks DML's goed therapie (vooral Nexavir, stevig geconcentreerde porties probiotica en vit B 12) , voelt het voor mijn zoon niet direct dat deze medicijnen een keer geheel in zijn zullen kunnen stoppen.

De pijn in de kuiten, vermoedheid en van tijd tot tijd slecht slapen met daardoor enige brainfog blijven. De opgezette lymfklieren en lang hoge koorts perioden zijn nagenoeg vrijwel verdwenen of enorm verminderd.
Jazzie
Gevorderd lid

Bericht door Jazzie »

Bedankt voor je verslag, Sowfia, en sterkte met de weg die je nog te gaan hebt. Zie je op tegen de onderzoeken?
Plaats reactie