AB zitromax 250mg - bartonella (kattenkrabziekte)
Moderator: Moderators
ik nu twee maanden aan de AB
Erythromycine - de eerste 8 dagen
daarna tot het einde v/d maand niets
en dan 2 maanden per dag:
Doxycycline 200 mg
Azithromycine 500mg
Ik heb nog steeds geen idee wat de waarde is van nuhb IgG/IgM.
maar sinds 4,5 weken voel ik me aanzienelijk beter. Echt een sprong vooruit.
Zeg maar van 15-25% van mijn oude capaciteit - nu naar 35 of zo. In ieder geval als ik moe ben is het niet deze vreselijk uitgeput gevoel dat het hele lichaam sloopt. Dit is al een HELE verbetering. Het is my ook geluk om een paar keer 20-25 zachte yoga oefeningen te doen.
Het zou ook kunnen zijn dat de verbetering van de dieet komt - ik ben begonnen met eensoort GAPS dieet - en het doet mij heel erg goed.
Erythromycine - de eerste 8 dagen
daarna tot het einde v/d maand niets
en dan 2 maanden per dag:
Doxycycline 200 mg
Azithromycine 500mg
Ik heb nog steeds geen idee wat de waarde is van nuhb IgG/IgM.
maar sinds 4,5 weken voel ik me aanzienelijk beter. Echt een sprong vooruit.
Zeg maar van 15-25% van mijn oude capaciteit - nu naar 35 of zo. In ieder geval als ik moe ben is het niet deze vreselijk uitgeput gevoel dat het hele lichaam sloopt. Dit is al een HELE verbetering. Het is my ook geluk om een paar keer 20-25 zachte yoga oefeningen te doen.
Het zou ook kunnen zijn dat de verbetering van de dieet komt - ik ben begonnen met eensoort GAPS dieet - en het doet mij heel erg goed.
Ik heb één positieve en één negatieve test gehad op Bartonella. DML gaat me 50 ml GcMAF geven en één week later ik moet bloed laten trekken om nog eens het onderzoek naar Bartonella te doen. Ik vraag me af hoeveel weken het zal duren voordat ik het resultaat ga hebben.
Hebben jullie uw famillie op Bartonella laten testen ? DML zei dat het door de placenta, bloed, melk, speeksel, enz. kon.
Hebben jullie uw famillie op Bartonella laten testen ? DML zei dat het door de placenta, bloed, melk, speeksel, enz. kon.
Dat is toch heel tegenstrijdig met wat ik te horen kreeg :
1. Gcmaf heeft een infectie misschien gemaskeerd dus ik moet 3 m wachten met bloed prikken
2. ik heb misschien slecht gereageerd op de gcmaf omdat ik met een infectie zit
1. Gcmaf heeft een infectie misschien gemaskeerd dus ik moet 3 m wachten met bloed prikken
2. ik heb misschien slecht gereageerd op de gcmaf omdat ik met een infectie zit
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !
Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
GcMAF kan een infectie als het ware 'losweken'. Misschien dat de macrofagen net even een opdonder krijgen en de bacterie zo gaan herkennen (opruimen is een andere zaak). Het is idd tegenstrijdig met wat Senna zegt, maar DML heeft een paar maanden terug letterlijk tegen me gezegd dat testen op Bartonella, Borrelia etc nu wel positieve resultaten zouden geven vanwege deze reactivering.
Als je (langdurig) GcMAF krijgt terwijl er nog grote infecties spelen kunnen er problemen ontstaan, zei hij toen ook. Wellicht omdat de GcMAF die dan niet kan opruimen...
Maw: een eenmalig shot wordt met een andere bedoeling gegeven dan een langdurige behandeling...
Als je (langdurig) GcMAF krijgt terwijl er nog grote infecties spelen kunnen er problemen ontstaan, zei hij toen ook. Wellicht omdat de GcMAF die dan niet kan opruimen...
Maw: een eenmalig shot wordt met een andere bedoeling gegeven dan een langdurige behandeling...
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Hee She,
Wat goed dat je je beter voelt!
Ik was zo gesloopt van die eerste driemaandenkuur dat ik nog niet aan die tweede ben durven beginnen.
Vraagje: maark je die soep allemaal zelf? Of zit er ook een blik tussen?
Goed hoor dat je het volhoud met GAPS.
Ik heb trouwens nooit MAF gehad.
Ik neem nu trouwens wel cat's claw wat mij wel helpt, voel me langzaam weer aansterken. Gelukkig.
Wat goed dat je je beter voelt!
Ik was zo gesloopt van die eerste driemaandenkuur dat ik nog niet aan die tweede ben durven beginnen.
Vraagje: maark je die soep allemaal zelf? Of zit er ook een blik tussen?
Goed hoor dat je het volhoud met GAPS.
Ik heb trouwens nooit MAF gehad.
Ik neem nu trouwens wel cat's claw wat mij wel helpt, voel me langzaam weer aansterken. Gelukkig.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)
Absence of proof is not proof of absence
Hee Tanto,
Ja, de gekste dingen kunnen helpen . . . en het is steeds maar uitproberen.
GAPS dieet - volhouden ? ? mwa . .ik doe mijn best. ik merk dat koolhydraten mij niet goed doen - maar ik kan moeilijk zonder. DUs sommige dagen gaan goed, andere weer minder; maar iedere dag is er een, denk ik maar.
SOEP - absoluut zelf; geen geen geen kattenvoer erin. liefst van biologisch spul.
kattenklauw - heb ik nog niet geprobeerd, wat doet het ?
De AB heeft waarschijnlijk tegen de bartonella geholpen. maar alleen G** en DML zouden dit weten , , tot volgende bloedwaarden dan.
Wat raadt DML je aan ?
Groetjes,
S
Ja, de gekste dingen kunnen helpen . . . en het is steeds maar uitproberen.
GAPS dieet - volhouden ? ? mwa . .ik doe mijn best. ik merk dat koolhydraten mij niet goed doen - maar ik kan moeilijk zonder. DUs sommige dagen gaan goed, andere weer minder; maar iedere dag is er een, denk ik maar.
SOEP - absoluut zelf; geen geen geen kattenvoer erin. liefst van biologisch spul.
kattenklauw - heb ik nog niet geprobeerd, wat doet het ?
De AB heeft waarschijnlijk tegen de bartonella geholpen. maar alleen G** en DML zouden dit weten , , tot volgende bloedwaarden dan.
Wat raadt DML je aan ?
Groetjes,
S
Dat Bartonella beest is wel erg gek;
kan van alles veroorzaken - tot verhoogde kans op schizophrenie toe.
Rot beest.
Waarschijnlijk hadden jullie al lang begrepen - maara bij mij daagt het nu pas op - idd: verkeerde reactie op infecties waardoor het hele systeem naar de kl*** is.
Als kind kreeg ik MEGA hoeveelheden AB, omdat ik steeds maar keelontstekingen bleef hebben. Waarschijnlijk heeft dit aan het gebeuren bijgedragen.
@tanto
wel grappig trouwens: kattenklauw tegen kattenkrab . .
kan van alles veroorzaken - tot verhoogde kans op schizophrenie toe.
Rot beest.
Waarschijnlijk hadden jullie al lang begrepen - maara bij mij daagt het nu pas op - idd: verkeerde reactie op infecties waardoor het hele systeem naar de kl*** is.
Als kind kreeg ik MEGA hoeveelheden AB, omdat ik steeds maar keelontstekingen bleef hebben. Waarschijnlijk heeft dit aan het gebeuren bijgedragen.
@tanto
wel grappig trouwens: kattenklauw tegen kattenkrab . .
@She, daar moest ik ook aan denken toen jij schreef kattenklauw 
DML wilde dat ik weer drie maanden aan de AB ging, maar ik wilde sowieso eerst nog een keer een lymetest doen en daarvoor moest ik twee maanden AB-vrij zijn. Dus ik ben nu even aan het schipperen hoe nu verder. Ik heb het idee dat die AB mijn darmen helemaal om zeep helpt die waren al niet zoveel dus ja....ik denk toch dat ik voor een alternatieve behandeling ga.
Cat's claw versterkt je immuunsysteem (zeggen ze). Het wordt ook wel ingezet als natuurlijke antibiotica tegen lyme. Ik heb er niet zoveel wetenschappelijks over gevonden nog, maar goed, ik ben inmiddels wel gewend aan experimenteren
Er zijn wel goede ervaringsverhalen over te lezen trouwens (google).

DML wilde dat ik weer drie maanden aan de AB ging, maar ik wilde sowieso eerst nog een keer een lymetest doen en daarvoor moest ik twee maanden AB-vrij zijn. Dus ik ben nu even aan het schipperen hoe nu verder. Ik heb het idee dat die AB mijn darmen helemaal om zeep helpt die waren al niet zoveel dus ja....ik denk toch dat ik voor een alternatieve behandeling ga.
Cat's claw versterkt je immuunsysteem (zeggen ze). Het wordt ook wel ingezet als natuurlijke antibiotica tegen lyme. Ik heb er niet zoveel wetenschappelijks over gevonden nog, maar goed, ik ben inmiddels wel gewend aan experimenteren

Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)
Hallo ondine,Hebben jullie uw famillie op Bartonella laten testen ? DML zei dat het door de placenta, bloed, melk, speeksel, enz. kon.
Mijn man heeft vanmorgen bloed laten prikken bij DML om te testen op Bartonella.
Hij vertoont al enkele maanden vermoeidheid, prikkelbaarheid en had een erg opgezwollen klier in december... Op het einde van de zomer krijgen we de uitslag. benieuwd!
Health is not valued till sickness comes.
-Thomas Fuller-
-Thomas Fuller-
ok,
dus moet ik ook de kids laten testen blijkebaar . .
Ik ben bang dat ze mijn herpes al gekregen hebben.
@Dideriek: thnks jongen. en wat het hart betreft : als ik me ok voel - geeft het hart minder problemen; als ik weer crash 's dan bonkt het maar een eind weg - ook al lig ik. Verder doe ik niet veel aan lichamelijke activiteit; ik doe een beetje yoga (heel voorzichtig) en ben blij als ik gewoon door de dag kom.
Ik fiets bijvoorbeeld bijna nooit meer - mijn fiets is gejat en ik moet altijd maar snel-snel-snel ergens zijn, dus minder stress in de auto.
XXX
dus moet ik ook de kids laten testen blijkebaar . .
Ik ben bang dat ze mijn herpes al gekregen hebben.
@Dideriek: thnks jongen. en wat het hart betreft : als ik me ok voel - geeft het hart minder problemen; als ik weer crash 's dan bonkt het maar een eind weg - ook al lig ik. Verder doe ik niet veel aan lichamelijke activiteit; ik doe een beetje yoga (heel voorzichtig) en ben blij als ik gewoon door de dag kom.
Ik fiets bijvoorbeeld bijna nooit meer - mijn fiets is gejat en ik moet altijd maar snel-snel-snel ergens zijn, dus minder stress in de auto.
XXX
Dag Chika,
Goed dat je man zich heeft willen laten testen. Hopelijk is hij niet besmet.
DML sprak over de mogelijkheid van een psychose. Ik denk niet dat je schizofreen kan worden door de Bartonella. Er is echter nog zo weinig over bekent.
Hoe gaat het met jouw behandeling? Heb je niet te veel last van de medicatie?
Het feit dat er nu zo veel ME patienten besmet zijn met Bartonella doet me bijna denken dat dit een nieuwe doorbraak is.
Goed dat je man zich heeft willen laten testen. Hopelijk is hij niet besmet.
DML sprak over de mogelijkheid van een psychose. Ik denk niet dat je schizofreen kan worden door de Bartonella. Er is echter nog zo weinig over bekent.
Hoe gaat het met jouw behandeling? Heb je niet te veel last van de medicatie?
Het feit dat er nu zo veel ME patienten besmet zijn met Bartonella doet me bijna denken dat dit een nieuwe doorbraak is.