Bij wie begonnen de klachten met een burn-out?

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws en onderzoek over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik heb vanmorgen een langdurig gesprek gehad met mijn arts en hij ontkende stellig dat ME CVS wat met stress of burnout te maken hebben
ik heb enorm veel meegemaakt in mijn leven
maar volgens hem heb ik nooit stress in die periode gehad
dat kwam later toen ik mijn ziekzijn niet begreep
en het net kon uitstaan dat ik niet alles meer kon doen voor mijn gezin met 3 kindjes .volgens mijn artsen komt het door een hele zware griep die ik toen had en door de beroerte
dus laat je niet gek maken dat je ME CVS door stress of burnout krijgt
gr alie
Gebruikersavatar
sassy
Actief lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 26 jun 2008, 14:28

Bericht door sassy »

stress vermindert de weerstand maar kreeg je een burn out niet als je te druk en/of te stressvol leeft?
Life isn't about the breaths we take, it's about the moments that take our breath away.
Vanessa
Teamlid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 10 apr 2007, 09:57
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Bericht door Vanessa »

Inderdaad, een burnout heeft vooral te maken met teveel aan stress, het niet aankunnen van de opgelegde druk, ...
"Great minds share similar thoughts "

Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Prof. Boudewijn van Houdenhoven heeft er boeken over geschreven. Alleen waar het op zijn genezingsmethoden aankomt ben ik het niet met hem eens. Een immuunsysteem dat eenmaal naar de knoppen is draai je niet effekes weer met wat CGT in de goede stand, immers?

Hij tikte echter, nog geen jaar geleden geloof ik, Nijmegen op de vingers dat niet in alle gevallen genezing kan worden beloofd, dus tot enig inzicht is ie wel gekomen...........
Vanessa
Teamlid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 10 apr 2007, 09:57
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Bericht door Vanessa »

Hij moest wel, nadat het RIZIV een enorm vernietigend rapport schreef over de referentiecentra en CGT (waarbij amper resultaat gehaald werd).
Ik hoorde recent zeggen dat Van Houdenhove langzaam aan ook een andere kijk op CVS zou krijgen? Weet iemand daar iets van?
"Great minds share similar thoughts "

Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

BVH publiceerde 2 onderzoeken samen met Jo Nijs (begrijpe wie begrijpe kan!)

Als ie met Nijs samenwerkt dan zal ie nu ook wel weten dat er "meer" aan de hand is!
Hij kan dat niet eeuwig blijven ontkennen!

Groetjes,
Dirk
Gijs
Actief lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 16 nov 2006, 20:21
Locatie: België

Bericht door Gijs »

Hij wisselt gewoon van spoor om een zekere macht te kunnen houden.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Wisseling van spoor zal toch ook mede door nieuwe ontwikkelingen
komen? Tenminste elke ontwikkeling, laat nadenken.
Gijs
Actief lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 16 nov 2006, 20:21
Locatie: België

Bericht door Gijs »

Zeker, maar niet bij Van Houdenhove.
Ik heb veel artikels en enkele boeken van hem gelezen. Zoals hij sneert naar de cvs-patiënt!
En nu zou hij plots inzicht hebben?
Van Houdenhove denkt na over wat het hem opbrengt aan macht en geld.

Hij heeft al te veel kwaad gesticht om bij mij nog geloofwaardig te zijn.
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

"En nu zou hij plots inzicht hebben?
Van Houdenhove denkt na over wat het hem opbrengt aan macht en geld"

Heb net dezelfde mening. BVH weet al lang dat hij de bal erg misgeslagen heeft (net zoals Wessely!) maar hij gaat schoorvoetend toegeven en ondertussen nog een paar boekskes schrijven en zich in de media werken.
Samen met Nijs kan hij dan rustig verkondigen wat echte dokters al jaren weten en zo "het wiel heruitvinden"!

Ook zal hij het belang van stress,trauma....oppompen want zo kan hij nog wat patienten winnen ook.

Gladde aal!

Groetjes,
Dirk
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Helemaal eens met stellingnames t.a.v. BVH.

Hem weer eens confronteren met die uitzending van de BRT tegenover Lafloer (hoe heet ie ook al weer) zal hij niet leuk vinden.

Maar mensen, met de E.O. in ons Nedrland gesproken: tot inkeer komt een ieder soms wel eens. Alleen, over al die lijken loopt het wat moeilijk.

Openlijke excuses afdwingen, is dat wat? Deden landen ook na WO 2 en zou in deze wel op zijn plaats zijn met deze Mengele-prakrijken, die middels keuringsartsen nog steeds actueel zijn, overigens....

Verder schijnt Jo Nijs tegenwoordig al langere tijd met die psychologe, die eerst met De Meirleir werkte en nu met de "Rapid Eye movement" therapie bezig is, samen te werken.
Vanessa
Teamlid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 10 apr 2007, 09:57
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Bericht door Vanessa »

Saffloer bedoel je...

Ach, zover is BVH lang niet hoor, zijn excuses aanbieden? Maar gisteren stond in de krant dat de referentiecentra hun geld gaan kwijtspelen als ze niet snel anders gaan werken...
"Great minds share similar thoughts "

Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

We gaan een beetje of-topic, dit gaat eigenlijk meer over media dan over het onderwerp :wink:
Vanessa
Teamlid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 10 apr 2007, 09:57
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Bericht door Vanessa »

Shavonne, we proberen een link te leggen tussen de aanpak naar Me toe (differentiatie van burn-out) en hoe het momenteel actualiteit is in de Belgische kranten dat de zuiver psychologische aanpak wordt afgestraft. Een klein zijsprongetje dus, maar wel nog min of meer on-topic ;)
"Great minds share similar thoughts "

Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
neeltje4
Actief lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 mei 2008, 12:19

Bericht door neeltje4 »

Ook nog een beetje of-topic, maar ik dacht dat ze al mindergeld kregen, de referentiecentra? Trouwens, ze gaan er in Edegem ook meer van een stress-syndroom uit he. En ik denk dat de behandeling goede resultaten kan hebben bij een burn-out maar niet bij cvs vrees ik.
Gesloten