Honger
Moderator: Moderators
Ik ben al een hele tijd bezig met het dieet (eind jan.) en dat ging redelijk goed tot een maand geleden. Ik mag ondertussen af en toe wel eens iets zoet (max. 2 keer per week) maar tegenwoordig heb ik soms echt van die eetaanvallen dat het niet meer normaal is. Ik koop zelden nog zoetigheden, maar hetgeen dan toch in huis is (zoute chips, rijstwafels met chocolade..) gaat er dan gewoon aan.
Ik zou graag ook minder koolhydraten eten, maar ik heb zo weinig alternatieven omdat ik amper fruit mag eten en yoghourt ook max. 2 keer per week. Wat eet je dan als snack ??
Van die glutenvrije crackers kan ik ook oneindig blijven eten, zonder dat het mijn honger stilt.
Ik zou graag ook minder koolhydraten eten, maar ik heb zo weinig alternatieven omdat ik amper fruit mag eten en yoghourt ook max. 2 keer per week. Wat eet je dan als snack ??
Van die glutenvrije crackers kan ik ook oneindig blijven eten, zonder dat het mijn honger stilt.
Jeetje, wat een reacties. Dat er zoveel van "ons" zo hongerig door het leven gaan! Ik tip dan ook iedereen zich eens in "Grip op koolhydraten" van Yvonne Lemmers te verdiepen. Ik denk dat daar een heleboel mee verminderd kan worden. Al gaat het moeizaam, ik merk toch dat mijn lichaam er goed op reageert. Ben nu 2 weken bezig, en ik merk nu dat als ik honger krijg dat al minder rot voelt als eerst.
Het proberen waard!
Het proberen waard!
hier ook eentje met heeeeeeeeel veel honger! en als ik dan iets eet, word ik er weer misselijk van, tot ik weer honger heb enzovoort. ook heel erge hongeraanvallen waarbij ik NU iets moet eten of ik crash.
vaak ook met veel duizeligheid en trilligheid.
Ik wist ook niet dat er zovelen waren die hier ook last van hebben!
vaak ook met veel duizeligheid en trilligheid.
Ik wist ook niet dat er zovelen waren die hier ook last van hebben!
Ja hoor, dit herken ik ook. Moet ook vaak tussendoor kleine beetjes eten, anders word ik heel slap en trillerig. Heb ooit eens 7 maanden zonder suiker en gist gegeten, maar daar kreeg ik gek genoeg juist nóg veel meer honger van, ook 's nachts. Dat zal wat worden als van Meerendonk mij weer een streng dieet voorschrijft! 

Teken deze petitie! http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte Alvast bedankt!
Hier nog een die altijd honger heeft. Ik heb heel lang geen suiker gegeten en dan krijg ik inderdaad nog meer honger. Ben ook aardig wat kilo's aangekomen sinds cvs (ben ik de enige?) omdat ik niet meer sport (wat ik vroeger toch wel een paar keer per week deed). Volgens mij ben ik ook echt meer gaan eten, om toch wat energie te hebben.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)
Absence of proof is not proof of absence
Absence of proof is not proof of absence
Ha Feniks,
Dat is nu precies alles wat ik niet mag...kwark, zemelen (gluten) eieren enz...
Ik heb het honger gevoel pas sinds ik met het glutenvrije dieet bezig ben, niet het idee dat ik minder eet, wel anders, blijft gek...
Dat is nu precies alles wat ik niet mag...kwark, zemelen (gluten) eieren enz...
Ik heb het honger gevoel pas sinds ik met het glutenvrije dieet bezig ben, niet het idee dat ik minder eet, wel anders, blijft gek...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Ik heb ook heel vaak een hongergevoel en kan eten als een bouwvakker. ik kan echt blijven eten en heb veel behoefte aan koolhydraten. Ondanks dat ben ik de afgelopen anderhalf jaar 10 kilo afgevallen. Nu net weer in korte tijd 2 kilo aangekomen. Goed teken? Ik hoop het. Heb wel vaker gehad dat ik in een iets betere periode een beetje aankwam en daarna weer net wat meer afviel dan ik aangekomen was.
groetjes, Visje
groetjes, Visje
@Metoo : ik mag ook al die zaken niet eten en dan is de honger niet ver weg. Volgens C.Tobback moet je wel overal veel olie overdoen en ik denk dat daar een sleutel kan liggen ivm een meer blijvend, verzadigd gevoel. Je moet dan wel goed die olie of vetstof kunnen verteren, dat is weer een andere zaak. Ook de soort is heel belangrijk. Er zijn nl. vetten die schadelijk (ontstekingsbevorderend) zijn en andere die gezond (ontstekingsremmend)werken.
Een lekker visje of kippetje tussendoor?cleopatra schreef:Ik ben al een hele tijd bezig met het dieet (eind jan.) en dat ging redelijk goed tot een maand geleden. Ik mag ondertussen af en toe wel eens iets zoet (max. 2 keer per week) maar tegenwoordig heb ik soms echt van die eetaanvallen dat het niet meer normaal is. Ik koop zelden nog zoetigheden, maar hetgeen dan toch in huis is (zoute chips, rijstwafels met chocolade..) gaat er dan gewoon aan.
Ik heb uberhaupt geen andere keus, maar het is best te doen!
Ik gebruik daarbij ook royaal kokosolie, er gaat zo 500 ml per week doorheen. Gebruik heel soms ook een scheut olijfolie, lekker als "sausje" bij zalm, met zout.
(en niet eens buikpijn... ben zelf geen type dat ineens een fikse bak friet of iets anders vets kan eten, zonder ff moeten puffen van weeen, zeer zeker niet na bijv 2 uur niks eten.. maar die ellende is de afgelopen 6 weken 100% voorbij)
Je hebt in de natuurwinkel hele lekkere glutenvrije repen en zijn ook zoet.
die neem ik altijd tussendoor als ik trek krijg in zoet.
en honger kennen we niet in NL, het is trek in eten.
en je kunt er zelf heel veel invloed op uitoefenen op je eetlust.
Als we trek in eten hebben zegt dat niet dat we het dan ook nodig hebben.
We voldoen aan 3 keer per een goede maaltijd.
Ook ik heb regelmatig overmatig trek in eten.
Oppassen met zoetigheid hoor!!!!!
Kan echt funest zijn voor ME/CVS patienten.
die neem ik altijd tussendoor als ik trek krijg in zoet.
en honger kennen we niet in NL, het is trek in eten.
en je kunt er zelf heel veel invloed op uitoefenen op je eetlust.
Als we trek in eten hebben zegt dat niet dat we het dan ook nodig hebben.
We voldoen aan 3 keer per een goede maaltijd.
Ook ik heb regelmatig overmatig trek in eten.
Oppassen met zoetigheid hoor!!!!!
Kan echt funest zijn voor ME/CVS patienten.
Dear Karma, I have a list of people you missed
Ja dat hongerig gevoel en dan meteen moeten eten is echt iets dat ik ook sinds mijn ME/CVS heb, en daarvoor absoluut niet kende. Dus ik probeer ook regelmatig over de dag te eten.
Inderdaad niet teveel zoet, want dan krijg je juist weer last van je suikerspiegel (gaat schommelen, en dan juist weer extra honger gevoel en bibberigheid). Ik eet wel gewoon als ik trek heb want anders word ik echt niet lekker en ben echt een "restjes" mens geworden sinds mijn ME/CVS. Dus restje zilvervliesrijst of aardappeltjes van de avond ervoor bewaren (gewoon wat meer dan normaal maken) en 's middags als je trek krijgt even opwarmen. Of vers groentensoepje maken voor 's middags met een cracker (al dan niet glutenvrij) enz. Als je noten mag, is dat ook altijd een hele gezond en goed vullend alternatief (moet ik zelf helaas erg voorzichtig mee zijn).
Inderdaad niet teveel zoet, want dan krijg je juist weer last van je suikerspiegel (gaat schommelen, en dan juist weer extra honger gevoel en bibberigheid). Ik eet wel gewoon als ik trek heb want anders word ik echt niet lekker en ben echt een "restjes" mens geworden sinds mijn ME/CVS. Dus restje zilvervliesrijst of aardappeltjes van de avond ervoor bewaren (gewoon wat meer dan normaal maken) en 's middags als je trek krijgt even opwarmen. Of vers groentensoepje maken voor 's middags met een cracker (al dan niet glutenvrij) enz. Als je noten mag, is dat ook altijd een hele gezond en goed vullend alternatief (moet ik zelf helaas erg voorzichtig mee zijn).
Ik heb niet echt last van honger, maar sinds ik zonder gluten, lactose, fructose eet, DENK ik wel de hele dag aan eten!
Echt niet meer normaal soms, ik kan precies aan niks anders meer denken, en ik eet ook veel schrokkeriger dan vroeger, het lijkt wel of ik het niet onder controle heb. NIET NORMAAL!!!!!

Echt niet meer normaal soms, ik kan precies aan niks anders meer denken, en ik eet ook veel schrokkeriger dan vroeger, het lijkt wel of ik het niet onder controle heb. NIET NORMAAL!!!!!

ik eet nooit geen fruit meer. bewust niet......ik at elke dag wel een kiwi
( laatste jaren dan van mijn ziek zijn maar ben gestopt al 2 jaar geleden helemaal gestopt met fruit eten)
vorige week nog druiven gekocht en toen ik er een paar at dacht ik wat zoet...
en gelukkig zagen ze er al niet zo vers meer uit en kon ik ze zonder dat ik er een rotgevoel bij had weggooien.
ook toen ik ze at bedacht ik mij, volgens mij kan ik dit beter niet opeten.
Hele dag aan eten denken is echt te beinvloeden hoor! hoe moeilijk het ook is.
ik heb ook echt eetaanvallen sinds ik ME heb maar als ik mijn eetpatroon op peil houdt dan gaat het best goed. althans ik doe mijn best en nu kan ik de kilo's wel gebruiken.
Maar ik herken die eet aanvallen wel.
En bij mij pas ontstaan sinds ik ME heb.
( laatste jaren dan van mijn ziek zijn maar ben gestopt al 2 jaar geleden helemaal gestopt met fruit eten)
vorige week nog druiven gekocht en toen ik er een paar at dacht ik wat zoet...
en gelukkig zagen ze er al niet zo vers meer uit en kon ik ze zonder dat ik er een rotgevoel bij had weggooien.
ook toen ik ze at bedacht ik mij, volgens mij kan ik dit beter niet opeten.

Hele dag aan eten denken is echt te beinvloeden hoor! hoe moeilijk het ook is.
ik heb ook echt eetaanvallen sinds ik ME heb maar als ik mijn eetpatroon op peil houdt dan gaat het best goed. althans ik doe mijn best en nu kan ik de kilo's wel gebruiken.
Maar ik herken die eet aanvallen wel.
En bij mij pas ontstaan sinds ik ME heb.
Dear Karma, I have a list of people you missed