Wie wordt er beter?

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Verwacht je dat je nog 'beter' wordt?

Ja, ik verwacht binnen 1 jaar volledig hersteld te zijn.
1
3%
Ja, ik verwacht binnen 5 jaar volledig hersteld te zijn.
3
9%
Ja, ik verwacht volledig te hersellen, maar dat kan langer dan 5 jaar duren.
3
9%
Ik verwacht dat het nog wel consistent beter wordt, maar niet dat ik ooit volledig zal herstellen.
17
50%
Ik verwacht dat het voor altijd hetzelfde blijft met zijn ups en downs.
10
29%

Totaal aantal stemmen: 34
Nienke
Actief lid

Bericht door Nienke »

Haha truus, dat doe ik ook weleens! Mijn ouders zijn nu op vakantie in Spanje en overdag moet k 1x de hond een plasje laten doen, de rest loopt de buurvrouw met dr 's morgens en 's middags/'s avonds doet mijn broertje dat.. Gelukkig doet ze dat al binnen ongeveer 20 meter, en dat stukje loop ik ook altijd steunend op mijn rolstoel. Als ik dan te moe wordt kan ik altijd even gaan zitten. Ziet er idd best maf uit, maarjah dan bedenk ik maar: Ik heb dr wel even laten plassen.. Ik kan dat hondje niet de hele dag met dichtgeknepen billen laten zitten :P
Ik heb na het fietsen ook last van mn bovenbenen vooral, en tijdens het fietsen krijg ik het snel ontzettend warm en krijg ik last van mn klieren. Gelukkig is mijn kamer naast de kamer waar de hometrainer staat en hoef ik maar enkele stappen te doen naar mijn bed toe die ik in kan stellen zodat mn knieen omhoog liggen waardoor de pijn wat minder word. Ik doe dat ook vaak als ik een tijd heb moeten zitten, dan krijg ik ook last van mn benen en met knieen omhoog worden ze beter ondersteund waardoor het binnen n uurtje begint weg te zakken!
Af en toe is dat niet meer op woorden komen best grappig, laatst zei ik bv. een slaatje bla ipv een blaadje sla.. en een ramen oop ipv een open raam.. achteraf kun je dr dan best om lachen!

Hey alie, ik ben idd daar minder vaak dan hier.. Ben hier gewoon al zo'n tijd en als dr iets is post ik het gewoon eerder hier op een of andere manier (kzit vastgeroest haha).. Maarjah, kep net griep gehad en nu gaat weer wat beter en kan weer wat actiever zijn op het forum (kom nu bijna iedere dag en reageer dan ook, ipv om de par dagen even kijken en dan alleen lezen.) maar kzal idd eens bij slakje gaan kijken!

Hey Karen!
Bedankt, tis hier ook leuk en gezellig in dit topic.. Hoewel we een beetje afdwalen soms.. ;)

Liefs, x Nienke
Zoek je eigen geluk, want dit kan niemand anders voor je doen!
truus73
Gevorderd lid

Bericht door truus73 »

Nienke,
Ik ga helemaal voorbij aan jouw wens om op jezelf te kunnen wonen.
Tja korte termijn geheugen :( .

Ik denk dat je moeder gelijk heeft, je zal nog wel even geduld moeten opbrengen. Jammer genoeg.
Ik vind dat jij een heel lieve en vestandige moeder hebt.
En als je straks op jezelf gaat is het toch helemaal niet zo erg om af en toe hulp te vragen. Doen er zoveel.
Nienke
Actief lid

Bericht door Nienke »

Hey truus,

Dat klopt idd.. Maarjah, je gaat op jezelf wonen omdat je alles zelf wilt kunnen doen.. En om nu bij ieder dipje (want die heb ik regelmatig) terug naar mn ouders te gaan.. Tis fijn dat het kan, maar tis niet een doel als je zelfstandig woont.. Als ik zovaak terug naar mn ouders ga, dan kan ik net zo goed thuisblijven denk ik.. Naja, moet gewoon eerst een stuk beter gaan en als ik dan een tijd stabiel ben dan ga ik wel die stap wagen ;)

Liefs, x Nienke
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Nienke ,je hebt geluk met zo veel liefde en begrip om je heen. Geniet ervan, zolang het kan. Jouwn tijd komt nog wel.
Het is idd. niet makkelijk, als je er alleen voor staat en het gaat slechter.
Maar uit ervaring weet ik wel, alle nieuwe dingen, uitdagingen, geven aan het begin energie. Tenminste dat merkte ik met het veranderen van werkplek, daar leefde ik wat van op. En ook een verhuizing, gaf aan het begin iets energie. Maar vraag niet hoe het weken later ging, belabbert!!! Ik ben nu nog, na anderhalf jaar, bij aan het komen van de verhuizing!! Er staan zelfs nog dozen ingepakt op zolder, maar dat komt ook door de combinatie kind, verhuizing en ME.
@Truus, na de zwangerschap had ik idd een depressie, maar die kwam doordat mijn lichaam me meteen na de keizersnede in de steek liet, ik kon daarna bijna niets meer en was terug bij af. Logisch dat je dan depressief wordt en dan idd de combinatie hormonen. Maar toch wijt ik het aan de klachten door ME en hierdoor die terugslag. Die depressie en het niet meer willen leven heeft toen zo'n 1 1/2 jaar geduurd en was er meteen na de geboorte, terwijl ik na de geboorte intens gelukkig was met ons meisje. Ik weet nog dat ik op dag 2 nade keizersnede op het toilet zat en er niet meer vanaf kwam, mijn benen en niets deed het meer, echt akelig.
Nienke
Actief lid

Bericht door Nienke »

Hoi Shavonne,
Jah, nieuwe dingen kunnen af en toe een beetje 'energie' geven, hoewel het dan meer adrenaline kan zijn door enthousiastme is misschien.. Wel druk hoor ME, verhuizing en ook kind.. Goed dat je dat toch red (al dan wel/niet met behulp van anderen), en tjah, de dingen die nu nog in dozen op zolder staan heb je waarschijnlijk ook niet meteen nodig.. Die komen vast nog wel over een tijdje!

groetjes, Nienke
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Bij de volgende verhuizing komen wie die wel weer tegen, haha!! Maar missen doe ik ze idd nog niet!!
Lijda
Gevorderd lid

Bericht door Lijda »

Ik verwacht dat ik beter word!!
Hoopvol gestemd!
In ieder geval dat ik weer redelijk kan functioneren!

Lijda
Skyfox85
Beginner

Bericht door Skyfox85 »

ik heb : Ja, ik verwacht volledig te herstellen, maar dat kan langer dan 5 jaar duren. gestemd
Eerlijk gezegd is verwachten een groot woord, ik hoop het eerder.
Hoop is iets waar ik niet zonder kan.
Eens ben ik de hoop verloren wat in een 3 jaar durende zware depressie resulteerde.
Ik had nooit kunnen hopen dat ik daar uit zou komen en toch was het zo.
Dus sindsdien probeer ik dingen weer wat positiever te benaderen, en heb ik stiekem ook hoop dat het ooit wel beter zal gaan. Maar natuurlijk heb ik ook nog wel mijn momenten dat ik het even niet meer zie zitten.

En mensen die niet verwachten dat ze beter worden vind ik overigens GEEN doemdenkers, het is natuurlijk ook mogelijk het te accepteren en er mee te leren leven.
Uiteindelijk is het net als de hoop van mij: het is enigzins reël en ireël, want wie weet wat de toekomst ons zal brengen?

Rik
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Over zware depressie gesproken. Ik ben vandaag echt weer tot een diepte punt beland zeg! Ik ben ook jaren zwaar depressief geweest, vooral door het niet begrepen worden. Ik ben vreselijk bang om weer zo diep te zinken, want het gaat echt belabbert. Ik probeer zo positief mogelijk te blijven, maar op dit moment lukt dit echt niet. Maar ik zal maar even naar een ander topic zoeken, want mij valt net in dat dit hier dus fout zit, sorry.
Skyfox85
Beginner

Bericht door Skyfox85 »

Shavonne schreef:Ik ben vreselijk bang om weer zo diep te zinken, want het gaat echt belabbert.
Ik kan mij de angst erg goed voorstellen.
Ik hoop voor je dat het snel weer over is.
Doe maar rustig aan zou ik zeggen.

Rik
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Dank je voor je medeleven, dat pept wel iets op, hier schrijven en terug lezen!
Plaats reactie