Telegraaf: Sonja Silva heeft ME/CVS

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
jemal
Beginner
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 okt 2010, 21:27

Bericht door jemal »

freewilly schreef:Zijn er trouwens ook engelstalige Internationale ME/CVS forums? Weet iemand dat? Zou wel handig zijn, dan kunnen we eventueel wereldwijd patienten oproepen. Voor mij hoeft Dr. Phil geen engels te leren hoor, mijn Engels is soms beter dan mijn Nederlands, maar moest wel vreselijk lachen om die opmerking hihihi...
Er zijn zeker diverse goede Engelstalige ME/CVS forums. Ik ben zelf ook actief op Phoenix Rising. Dat is volgens mij direct één van de grootste communities rond ME/CVS. Ik weet niet of linken is toegestaan, maar hierbij:
http://forums.phoenixrising.me/

Ik ben zelf overigens vooral actief in de XMRV secties. Ik verwacht nog steeds heel veel van XMRV namelijk. Toen het nieuws over XMRV zich begon te verspreiden, vielen er veel puzzelstukjes voor mij op zijn plek.
Dit is trouwens wel een recent, aardig artikel dat een samenvatting geeft over de controverse rond XMRV:
http://www.me-cvs-stichting.nl/nieuws/i ... ewsId=2099
(sorry, nog een link).
Laatst gewijzigd door jemal op 07 apr 2011, 13:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sonjasilva
Actief lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 mar 2011, 18:29

Bericht door sonjasilva »

Hoi Vlinder!

Wat een goed idee! Ok, voor alle mensen die nog met me mee willen denken... Louisa, ik verhuis naar mijn Wie ben ik topic!

Kussen
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi sonja,
sonjasilva schreef:Ok, voor alle mensen die nog met me mee willen denken... Louisa, ik verhuis naar mijn Wie ben ik topic! Kussen
Wat jij wilt, meis. Ik wandel met je mee :lol:.

Heb je de Nederlandse vertaling nog wel gezien van de Canadese Criteria? Ik heb je een link gegeven, die kun je zo uitprinten.

Groetjes, Louisa
Gebruikersavatar
marry
Actief lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 aug 2009, 15:31

Bericht door marry »

@Sonja,

Fructose ademtest kan je internist/huisarts je voor doorsturen net zoals een lactose of helicobacter test. Gebeurt op een poli gastro-endologie in een ziekenhuis.

Reumatoloog behoort je te onderzoeken op reumatisch ziektes zoals reumatische artritis, lupus, fibromyalgie, doen ze met de specifiek reuma testen. Gezien het bij jou in je familie zit ook.

Immunoloog kijkt naar je immuunsysteem, je NK cellen, T en B cellen, of je immuun deficienties hebt , die kan ook je infectie titers bekijken maar dit kan ook een internist of je huisarts aanvragen.

Eigenlijk is prof de Meirleir te duur voor je, maar dat is wel een dokter die alles ineens doet eigenlijk. Maar ja voor jou geen optie.

Marry
Gebruikersavatar
sonjasilva
Actief lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 mar 2011, 18:29

Bericht door sonjasilva »

@Louisa, kun je de stelling van mieperdepiep verplaatsen naar mijn wie ben ik topic? Dan pakken we het daar op!!

Ik ga overigens nu even slapen, want ik ben kapot moe van dat interview!

Tot later jongens!
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi sonja,

Ik heb het bericht van mieperdepiep bij ervaringen Lelystad gezet, daar vind ik het beter passen. Zie: http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... html#95863

:wink: En, meis, ga nu eerst rusten!

Tot in het andere topic!

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 07 apr 2011, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Slaap lekker.
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
freewilly
Actief lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 03 feb 2011, 21:44
Contacteer:

Bericht door freewilly »

@ Jemal Bedankt voor de link. Heb 'm meteen even gebookmarkt...

@ verlorengezondheidsman Schoot me vandaag te binnen dat ik bij mijn zoontje ook al ME/CVS XMRV achtige verschijnselen zie. Hij heeft namelijk al vanaf zijn geboorte last van zijn maag/darmen. Heeft daar ook een eetprobleem aan overgehouden omdat hij zo'n buikpijn had dat ie liever niet at. Heb hem vaak s'nachts moeten voeden als hij sliep. Ook nu nog vergaat ie soms van de pijn voordat ie naar de toillette moet voor een grote boodschap... Maar dat is gelukkig het enige dat ik herken... Wie weet is het niets, maar het zou ermee te maken kunnen hebben.
Happy is a state of mind!!!
http://www.child-support.org
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

:wink: Op verzoek. Voor allen: wie graag verder wil praten met sonja, of info, hulp en tips etc. wil geven, graag in dit topic: http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... html#95880

Groetjes, Louisa
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1449
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Telegraaf: Sonja Silva heeft ME/CVS

Bericht door semma »

Openingsbericht:
poppetje schreef:http://www.telegraaf.nl/prive/9406834/_ ... tml?p=12,2

Ik lees net dit. Dit is voor het eerst dat ik lees dat een bekende nederlander ME/CVS heeft !

Wie weet kan ze ons in de toekomst helpen ME/CVS een gezicht te geven en aandacht te vragen voor de aandoening.

__________________
Uit het stuk in de telegraaf:
(...)
Daar zit ik van te kijken! De coryfee van de ME is immers schrijfster Renate Dorrestein die in de jaren '90 Heden ik schreef en daarmee ME onder de aandacht bracht. Het was een autobiografische beschrijving van haar zoektocht, die jaren later beloond werd met volledige genezing. Pas door de reacties van veel ME-patiënten, besefte ze dat velen onder het gebrek aan medische kennis te leiden hadden. Als ze het eerder had geweten, had ze het boek ietsje anders opgezet.

Ik vond het erg nuttig dat boek, want ze beschreef de talloze therapieën die ze geprobeerd had. Hoefde ik dus niet meer te doen, de zinloosheid van een aantal van deze pogingen werd duidelijk uiteengezet.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Telegraaf: Sonja Silva heeft ME/CVS

Bericht door bloemetje »

Dit pluk ik van nu.nl http://www.nu.nl/achterklap/2703484/son ... komst.html: Sonja Silva gaat voor derde keer trouwen en zegt in het korte artikel

"Er wordt beweerd dat je elke zwangerschap opnieuw kans hebt de ME-verschijnselen kwijt te raken. Dat zou een mooi geschenk zijn."
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Geen idee of je dit bericht echt serieus kan nemen, immers journalisten verdraaien nogal eens het een en ander?.....

Ik heb in ieder geval nog niet eerder gehoord dat een zwangerschap/kinderen krijgen ME zou verbeteren.
Maar, misschien zijn de wonderen de wereld nog niet uit?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Ja, er heeft (van de zomer denk ik?) al eens een verhaal van zoiets in het blad van de ME CVS Stichting gestaan. Wellicht een wonder. Of gewoon een periode dat het beter gaat en toevallig samenvalt met een zwangerschap? Een periode van verbetering (al dan niet tijdelijk) komt toch geregeld voor bij ME-ers?

Hopelijk komt Sonja Silva nog eens terug op het forum hier en kan ze eerlijk zeggen wat ze denkt en heeft opgevangen. Hoe ze aan deze info komt...
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

Bericht door mieshka »

louisa schreef:Ik heb in ieder geval nog niet eerder gehoord dat een zwangerschap/kinderen krijgen ME zou verbeteren.
Ik wel. Zwangerschap schijnt ME te kunnen verbeteren, maar ook verslechteren. Je weet niet welk lot uit de loterij je hebt. Na de bevalling is vaak een terugval.

Ik heb ook gelezen (ik dacht op dit forum) dat je tijdens de eerste twee jaar van je ME beter niet zwanger kunt worden.
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Ik denk dat er een misverstand is.
Je voelt je vaak tijdens een zwangerschap beter.
Evenals mensen met reuma enzovoort.
Dat komt door de hormonen, en de hele rambam die je lijf instelt om je kind goed te kunnen voldragen.

Niet dat je van een zwangerschap beter kunt worden, nee, tijdens!
Plaats reactie