Ziekte van Lyme: vragen en discussie

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

bellatordelux
Gevorderd lid

Bericht door bellatordelux »

verlorengezondheidman schreef:Ter verduidelijking; ik ben plotseling invalide geworden na een opgelopen Chlamydia Trachomatis infectie, zie onderstaande link.

Bron:
"Does Chlamydia Trachomatis influence manifestations of Lyme Arthtritis?"
http://link.springer.com/article/10.1007%2FBF02230357
Hoi Vgm,

De conclusie luidt:
However, evidence of Chlamydia trachomatis did not correlate with signs considered typical of Reiter's syndrome. Therefore, Lyme arthritis may have some arthritic manifestations resembling Reiter's syndrome, but this seems unrelated to the presence of Chlamydia trachomatis.
Groetjes Bella
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Bericht door verlorengezondheidman »

@Bella,

Bedankt voor de interventie ik had daar met mijn mistige ME-hoofd overheen gekeken ;-)
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
bellatordelux
Gevorderd lid

Bericht door bellatordelux »

Hoi Vgm,

Hebben we allemaal wel eens,
kan gebeuren met zo'n rot ziekte...

Groetjes Bella
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Tje, wat een verhaal van Jeroen. Behalve de ADHD klopt zowat alles in vergelijking met ons. Alleen heb ik geen reserve kind.

Is dat mijn voorland, met mijn zoon???

We wachten rustig af. We gaan eerst samen volgende week naar Tenerife, brainstormen hoe verder.

Er een eind aan maken kan altijd nog. Dat is werkelijk misschien nog het enige* goeie dat overgebleven is in dit land, dat je daar openlijk over mag filosoferen/overwegen.........

*Tja, positief blijven denken, toch? (zei ze cynisch)
Feniks
Vertaler

Bericht door Feniks »

Ik deel je cynisme Annac. En gniffel over je positieve gedachten.

Ik denk in rare buien: wat zou een zelfmoord clubje gezellig zijn. Met zijn allen een weekend in een huisje naast een klif, met onze laatste krachten even flink knuffelen en heel foute ME en Lyme grappen maken en dan samen, de volgende avond heel erg te ver over die klif gaan hangen.

Maar ja. Er is elke keer wel wat. Twee kinderen nog net niet het huis uit. Zieke moeder nu. Even flink zijn nog maar weer. Alle klachten die mijn moeder nu heeft en waar we met zijn allen heel meelevend overdoen - en terecht! - heb ik al jaren. Ik vind het rot voor haar dat ze bang is dat ze volgend jaar misschien dood is, en god wat zal ik haar missen, maar het is tenminste of dood of beter worden. Dat wil ik ook eigenlijk wel. Kijk ik kan ook heel cynisch zijn als ik eerlijk ben.

Zo beetje of topic gedwaald, maar kan zulke dingen alleen hier kwijt, durf mensen om mij heen dit niet te zeggen.
Feniks
Vertaler

Bericht door Feniks »

En Annac ik snap dat je als moeder in een zelfde situatie enorm raakt, het verhaal van Jeroen. Ik wens jullie mooie dagen in Tenerife. Wel samen terugkomen he?
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

@Annac,

Weet je zeker dat ADHD en autisme? los staan van ME /cvs/Lyme, zo ja dan zou dat gerustellend zijn?
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.

LyME en co's INFO-topic!
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

verlorengezondheidman schreef:@Annac,

Weet je zeker dat ADHD en autisme? los staan van ME /cvs/Lyme, zo ja dan zou dat gerustellend zijn?
Nou, vgz, heb nooit de absolute verbinding ermee gezien, hoor.

En Feniks:

Grinnik, grinnik, met dat " te ver" over de klif hangen! Zie het al voor me!

Ja, anderen begrijpen dat niet.

Ook sterkte enzo, en evt genieten van de sneeuw? Die is er nu nl wel hier in het noorden, altijd boven de Zwolle-lijn, en momenteel strakblauwe lucht erbij. In Tenerife nu 22 graden.
lulu
Gevorderd lid

Bericht door lulu »

Haha die feniks!
Kunnen we ook lekker in het huisje zitten en dan genieten van elkaars gezelschap en genieten van een zonnetje? Én foute grappen maken, daarna retourtje naar huis?

Hoi annac, ik hoop dat de warmte je zoon goed doet.

Vgzm, ik denk zeker dat er verband bestaat tussen (vormen van) autisme en ADHD en ME-gerelateerde klachten.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
she
Gevorderd lid

Bericht door she »

@ Fenix
Spijtig om te horen van je moeder, en jahoor - ik voel mee met je wervelwind van tegenstrijdige emoties;
Het vooruitzicht va 20 jaar nixen is zzchtgezegd niet fijn, maar ook niet het aankomend verlies
van je moeder.
Neem de tijd om van elkaar nog te genieten.
Dikke knuffel, zonder (vandaag) te springen.
XXX

@Lulu - same here :)
gewoon lekker naar zee - en dan gezellig weer naar huis.
Hopelijk ben je / voel je beter
Feniks
Vertaler

Bericht door Feniks »

Ik ga vandaag zeker niet springen. Heb vandaag gelachen om mijn moeder, met mijn zusje aan de telefoon. Mijn moeder heeft een pruik geregeld mét haar uitgroei!!! Briljant. En volgens mijn zus is die heel goed gelukt.

Balen dat ik niet zo mobiel ben om zomaar even langs te gaan. Elke dag maar bellen. En gelukkig hebben we heel veel mooie herinneringen, van lang geleden en recente en er moeten er nog een paar bij. Voorlopig wordt er even niet gesprongen.

Afgelopen dagen paar keer flink naar geweest, hoop dat het allemaal Herxen waren. Tot vorige week, afgelopen 5 maanden merkte ik niet heel veel van mijn AB kuur. Met beetje geluk betekent dit dat er wat schot in de zaak zit, dan kan ik nog wel wat hebben hoor.
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

ik wil ook me naar een huisje bij een klif, bij de zee dus....
genieten van het samen-zijn en niet-springen voor mij.....
de wanhoop, van nog 30 jaar zo doorleven, is minder...
redenen om te blijven leven zoals kinderen hebben, ouders hebben, zijn belangrijk.
Als die er niet meer zijn, wordt het echt moeilijk, maar bij mij lijt het ergste voorbij....

Feniks, ik ken het om langzaam afscheid te nemen van je moeder.
Dat is loodzwaar, maar er kunnen onverwachtse mooie dingen gebeuren .....
daar hoop ik op voor je :-D
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Feniks
Vertaler

Bericht door Feniks »

Voorlopig denk ik nog gewoon dat mijn moeder beter gaat worden. Kan namelijk. En ik kan theoretisch ook 'beter' worden. Even dag bij dag dit jaar door. Nog 11 maanden maar!

Dank je Josje, ik hoop het ook.
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

Dan gewoon van de mogelijkheden tot herstel bij jullie beiden uitgaan, Feniks!
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

sterre schreef:Halo,
Ziekte van lyme loop je op door een tekenbeet. Dit heb ik nog nooit gehad kan ik dan wel lyme hebben?
Groetjes Patricia
JA @Sterre en andere ME-ers!

Ik heb ook nooit een tekenbeet gehad voor zover ik mij kan herinneren, maar ik heb wel Lyme!

LyME en co's INFO-topic!
Plaats reactie