24/7 uur angstgolven

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hallo ash,

Van harte welkom op het forum!
ash schreef:Ik lees, als (Me-er) gast, heel lang mee op dit forum, maar na het lezen van jou berichten, kon ik, als binnenvallende nieuwkomer, dat weet ik, niet zwijgzaam blijven.

Je zou misschien jouw angstklachten en andere klachten beter kunnen begrijpen als je de volgende website zou bezoeken:

www.benzo.org.uk

Wel in het Engels, maar volgens mij, in jouw geval de moeite waard om even door te nemen.

Iatrogeen betekent 'door behandeling'.
ADs en vooral benzodiazepines kunnen zeer ernstige en langdurige psychische klachten veroorzaken. Atypische heftige angstklachten, zijn typisch voor benzodiazepine tolerantie/afbouw en ontwenning.
Succes!
De info die je geeft is zeker belangrijk en misschien ook een optie voor dreamer.

Ik ken mensen, iemand met ME en iemand met een andere ziekte, die na jarenlang gebruik van AD's, wisselingen van AD's, verschillende combinaties van AD's (alles onder behandeling van psycholoog en psychiater NB!!!!) zieker en zieker werden, zwaar depressief werden, angstig, in verschillende psychoses raakten, zelfmoordpogingen deden.

En wat bleek? Dit alles kwam voort uit het gebruik van de AD's en het jarenlange gebruik van de AD's.
Na een speciale afkickbehandeling van de vele medicijnen (AD's) in het buitenland kwam een van die personen met ME schoon terug en zonder alle psychische klachten en het gaat nog steeds goed.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
dreamer84
Actief lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 29 sep 2012, 17:03

Bericht door dreamer84 »

louisa schreef:Hallo ash,

Van harte welkom op het forum!
ash schreef:Ik lees, als (Me-er) gast, heel lang mee op dit forum, maar na het lezen van jou berichten, kon ik, als binnenvallende nieuwkomer, dat weet ik, niet zwijgzaam blijven.

Je zou misschien jouw angstklachten en andere klachten beter kunnen begrijpen als je de volgende website zou bezoeken:

www.benzo.org.uk

Wel in het Engels, maar volgens mij, in jouw geval de moeite waard om even door te nemen.

Iatrogeen betekent 'door behandeling'.
ADs en vooral benzodiazepines kunnen zeer ernstige en langdurige psychische klachten veroorzaken. Atypische heftige angstklachten, zijn typisch voor benzodiazepine tolerantie/afbouw en ontwenning.
Succes!
De info die je geeft is zeker belangrijk en misschien ook een optie voor dreamer.

Ik ken mensen, iemand met ME en iemand met een andere ziekte, die na jarenlang gebruik van AD's, wisselingen van AD's, verschillende combinaties van AD's (alles onder behandeling van psycholoog en psychiater NB!!!!) zieker en zieker werden, zwaar depressief werden, angstig, in verschillende psychoses raakten, zelfmoordpogingen deden.

En wat bleek? Dit alles kwam voort uit het gebruik van de AD's en het jarenlange gebruik van de AD's.
Na een speciale afkickbehandeling van de vele medicijnen (AD's) in het buitenland kwam een van die personen met ME schoon terug en zonder alle psychische klachten en het gaat nog steeds goed.

Groetjes, Louisa
Hoi Louisa,

Nou die heftige angst kwam ook door de afbouw - geen psychiater die dat gelooft, want dat kan niet... afbouwklachten gaan binnen twee weken weg... ONZIN

Maar ik zit er nu wel mee. Maar AD heeft de 10 jaar geen heftige angst gegeven, dus het is niet door de AD, maar het afkicken ervan...

Waar was die afkickkliniek in het buitenland. Wil je dat voor mij nagaan, klinkt heel interessant, want hier in NL heb je helemaal niks om af te kicken en met mijn toestand durf ik dat echt niet... Ik zou dan echte medische supervisie willen die ook goed zijn! Hier laten ze ja aan je lot over met AD en denken ze er heel luchtig over...
Gebruikersavatar
dreamer84
Actief lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 29 sep 2012, 17:03

Bericht door dreamer84 »

ash schreef:Hallo Dreamer

Ik lees, als (Me-er) gast, heel lang mee op dit forum, maar na het lezen van jou berichten, kon ik, als binnenvallende nieuwkomer, dat weet ik, niet zwijgzaam blijven.

Je zou misschien jouw angstklachten en andere klachten beter kunnen begrijpen als je de volgende website zou bezoeken:

www.benzo.org.uk

Wel in het Engels, maar volgens mij, in jouw geval de moeite waard om even door te nemen.

Iatrogeen betekent 'door behandeling'.
ADs en vooral benzodiazepines kunnen zeer ernstige en langdurige psychische klachten veroorzaken. Atypische heftige angstklachten, zijn typisch voor benzodiazepine tolerantie/afbouw en ontwenning.
Succes!

Ash
Ik slik de oxazepam maar een aantal weken en dat lijkt me niet de oorzaak, want ik kreeg al heftige angsten na de griep voordat ik oxazepam slikte, die ben ik toen gaan slikken... En met afbouw klopt. dat moet je heeeel langzaam doen, maar nu zie ik dat niet zitten, van de week flink geminderd en ik word zonder oxazepam helemaal gek...

Die angst komt door mindering van AD... ik slikte het al 10 jaar en dan minder je en dan kom je in deze hel!! Geen arts die me gelooft dat ik niet ben zoals ik nu ben... Ik hoop dat ik nog herstel.
Gebruikersavatar
ash
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mei 2013, 20:54

Bericht door ash »

dreamer84 schreef:
ash schreef:Hallo Dreamer

Ik lees, als (Me-er) gast, heel lang mee op dit forum, maar na het lezen van jou berichten, kon ik, als binnenvallende nieuwkomer, dat weet ik, niet zwijgzaam blijven.

Je zou misschien jouw angstklachten en andere klachten beter kunnen begrijpen als je de volgende website zou bezoeken:

www.benzo.org.uk

Wel in het Engels, maar volgens mij, in jouw geval de moeite waard om even door te nemen.

Iatrogeen betekent 'door behandeling'.
ADs en vooral benzodiazepines kunnen zeer ernstige en langdurige psychische klachten veroorzaken. Atypische heftige angstklachten, zijn typisch voor benzodiazepine tolerantie/afbouw en ontwenning.
Succes!

Ash
Ik slik de oxazepam maar een aantal weken en dat lijkt me niet de oorzaak, want ik kreeg al heftige angsten na de griep voordat ik oxazepam slikte, die ben ik toen gaan slikken... En met afbouw klopt. dat moet je heeeel langzaam doen, maar nu zie ik dat niet zitten, van de week flink geminderd en ik word zonder oxazepam helemaal gek...

Die angst komt door mindering van AD... ik slikte het al 10 jaar en dan minder je en dan kom je in deze hel!! Geen arts die me gelooft dat ik niet ben zoals ik nu ben... Ik hoop dat ik nog herstel.
Ik geloof je, Dreamer. Ik weet hoe erg de fysieke en psychische klachten van AD en benzo tolerantie en afbouw kunnen worden. Artsen en psychiaters kunnen het echt niet geloven. Sommige mensen zijn zeer gevoelig voor die pillen en hebben een moeilijke tijd om ervan af te komen.
Gebruikersavatar
ash
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mei 2013, 20:54

Bericht door ash »

louisa schreef:Hallo ash,

Van harte welkom op het forum!
ash schreef:Ik lees, als (Me-er) gast, heel lang mee op dit forum, maar na het lezen van jou berichten, kon ik, als binnenvallende nieuwkomer, dat weet ik, niet zwijgzaam blijven.

Je zou misschien jouw angstklachten en andere klachten beter kunnen begrijpen als je de volgende website zou bezoeken:

www.benzo.org.uk

Wel in het Engels, maar volgens mij, in jouw geval de moeite waard om even door te nemen.

Iatrogeen betekent 'door behandeling'.
ADs en vooral benzodiazepines kunnen zeer ernstige en langdurige psychische klachten veroorzaken. Atypische heftige angstklachten, zijn typisch voor benzodiazepine tolerantie/afbouw en ontwenning.
Succes!
De info die je geeft is zeker belangrijk en misschien ook een optie voor dreamer.

Ik ken mensen, iemand met ME en iemand met een andere ziekte, die na jarenlang gebruik van AD's, wisselingen van AD's, verschillende combinaties van AD's (alles onder behandeling van psycholoog en psychiater NB!!!!) zieker en zieker werden, zwaar depressief werden, angstig, in verschillende psychoses raakten, zelfmoordpogingen deden.

En wat bleek? Dit alles kwam voort uit het gebruik van de AD's en het jarenlange gebruik van de AD's.
Na een speciale afkickbehandeling van de vele medicijnen (AD's) in het buitenland kwam een van die personen met ME schoon terug en zonder alle psychische klachten en het gaat nog steeds goed.

Groetjes, Louisa
Hallo Louisa,

Bedankt voor het welkom. Normaal gesproken lees ik alleen mee op het forum, berichten posten lukt me niet (ben te ziek), maar ik erkende Dreamer's verhaal, voelde erg mee, en wilde even wat zeggen. En ja, er zijn meerdere mensen die door ADs en andere pillen ernstig ziek geworden zijn, nog zieker bovenop de ME. Pas op voor die artsen en psychiaters!
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

hallo dreamer

goede tip van ash!

ik kreeg ineens een flash-back van een topic op phoenix rising waar er ook over geschreven is:

http://forums.phoenixrising.me/index.ph ... ost-343047
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ja, een kliniek waar je veilig bent en verder kunt afbouwen zou ideaal zijn, omdat ik niet verwachtte dat zoiets geschikts in NL was heb ik 't ook niet genoemd. Maar als je naar een veilige plek in het buitenland zou kunnen zou dat wel een goeie oplossing zijn!
Life smells...
Gebruikersavatar
dreamer84
Actief lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 29 sep 2012, 17:03

Bericht door dreamer84 »

asje schreef:Ja, een kliniek waar je veilig bent en verder kunt afbouwen zou ideaal zijn, omdat ik niet verwachtte dat zoiets geschikts in NL was heb ik 't ook niet genoemd. Maar als je naar een veilige plek in het buitenland zou kunnen zou dat wel een goeie oplossing zijn!
Ik zou het meteen doen en afkomen van al die zooi... maar dan moet er echt super medische begeleiding zijn.
Gebruikersavatar
dreamer84
Actief lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 29 sep 2012, 17:03

Bericht door dreamer84 »

ash schreef:
louisa schreef:Hallo ash,

Van harte welkom op het forum!
ash schreef:Ik lees, als (Me-er) gast, heel lang mee op dit forum, maar na het lezen van jou berichten, kon ik, als binnenvallende nieuwkomer, dat weet ik, niet zwijgzaam blijven.

Je zou misschien jouw angstklachten en andere klachten beter kunnen begrijpen als je de volgende website zou bezoeken:

www.benzo.org.uk

Wel in het Engels, maar volgens mij, in jouw geval de moeite waard om even door te nemen.

Iatrogeen betekent 'door behandeling'.
ADs en vooral benzodiazepines kunnen zeer ernstige en langdurige psychische klachten veroorzaken. Atypische heftige angstklachten, zijn typisch voor benzodiazepine tolerantie/afbouw en ontwenning.
Succes!
De info die je geeft is zeker belangrijk en misschien ook een optie voor dreamer.

Ik ken mensen, iemand met ME en iemand met een andere ziekte, die na jarenlang gebruik van AD's, wisselingen van AD's, verschillende combinaties van AD's (alles onder behandeling van psycholoog en psychiater NB!!!!) zieker en zieker werden, zwaar depressief werden, angstig, in verschillende psychoses raakten, zelfmoordpogingen deden.

En wat bleek? Dit alles kwam voort uit het gebruik van de AD's en het jarenlange gebruik van de AD's.
Na een speciale afkickbehandeling van de vele medicijnen (AD's) in het buitenland kwam een van die personen met ME schoon terug en zonder alle psychische klachten en het gaat nog steeds goed.

Groetjes, Louisa
Hallo Louisa,

Bedankt voor het welkom. Normaal gesproken lees ik alleen mee op het forum, berichten posten lukt me niet (ben te ziek), maar ik erkende Dreamer's verhaal, voelde erg mee, en wilde even wat zeggen. En ja, er zijn meerdere mensen die door ADs en andere pillen ernstig ziek geworden zijn, nog zieker bovenop de ME. Pas op voor die artsen en psychiaters!
die link van die benzo's maakt me wel heeeeel bang! als ik ze niet slik nu zijn de dagen helemaal niet meer door te komen... ik heb het geprobeerd twee dagen, maar dat is een hel (in de avond nam ik er toch 1 en de nacht om bij te komen)... ik moet me weer ff schrap zetten en het nog eens een dag proberen... ik slik ze nog niet zo lang, dus ervan afkomen is nu op zich geen onoverzienlijke taak, als die AD nou eens wat goeds deed!!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ja, zou ik ook denken! Maar die kliniek zal dat wel hebben lijkt me, nou nog even horen welke dat is.

Edit: Dit was een reactie op je vorige berichtje:-)

Wb de benzo's, daar heb jij 't niet van gekregen, ik zou me daar maar even niet druk om maken, het is nu even je redmiddel. Ik heb trouwens jaren nà de angsttijd, toen ik weer een arts had wel veel en ook jaren ox geslikt (voor de slaap die niet meer ging) omdat er geen alternatief was toen. Ik heb toen steeds afgebouwd en weer opgebouwd waardoor het wel bleef werken. Toen er een betere/rustigere tijd aanbrak heb ik zonder problemen definitief kunnen afbouwen en ik heb echt nergens last van gehad. Dus, het kàn slechte gevolgen hebben maar dat is nièt zo bij de meeste mensen.
Life smells...
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ik ken een arts in België die mensen begeleidt. In Nederland moeten er toch ook zo'n dokters bestaan. Pols eens bij een neuraal arts of hij/zij niemand kent die ook orthomoleculaire geneeskunde heeft gestudeerd?

Hiebij een artikel van een arts die verschillende afbouwprogramma's voorstelt (heel traag en verschillende medicatie):

http://www.townsendletter.com/FebMarch2 ... o0213.html

Misschien vind je wel een arts die je op basis hiervan wil helpen?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi dreamer,

De persoon in kwestie heeft het traject ruim 2 jaar geleden gedaan. Ik zal proberen te contacten, ik weet niet zeker of dat gaat lukken, is namelijk verhuisd en druk met een ander/nieuw leven.
De specifieke behandeling in het buitenland werd niet vergoed door de Zorgverzekeraar, de familie heeft het toen betaald.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi dreamer,

Ik ben even de draad kwijt :oops:, sorry, gebruik je Sertraline die na afbouwen, weer is opgebouwd? en Oxazepam?
dreamer84 schreef:Ik slik sertraline, al 9 jaar en ik heb zolang ik het slikte niet van die hevige angsten gehad als nu tot dat ik ging afbouwen.
Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
dreamer84
Actief lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 29 sep 2012, 17:03

Bericht door dreamer84 »

asje schreef:Ja, zou ik ook denken! Maar die kliniek zal dat wel hebben lijkt me, nou nog even horen welke dat is.

Edit: Dit was een reactie op je vorige berichtje:-)

Wb de benzo's, daar heb jij 't niet van gekregen, ik zou me daar maar even niet druk om maken, het is nu even je redmiddel. Ik heb trouwens jaren nà de angsttijd, toen ik weer een arts had wel veel en ook jaren ox geslikt (voor de slaap die niet meer ging) omdat er geen alternatief was toen. Ik heb toen steeds afgebouwd en weer opgebouwd waardoor het wel bleef werken. Toen er een betere/rustigere tijd aanbrak heb ik zonder problemen definitief kunnen afbouwen en ik heb echt nergens last van gehad. Dus, het kàn slechte gevolgen hebben maar dat is nièt zo bij de meeste mensen.
dat klinkt geruststellender... alleen ik heb ook geprobeerd een rustweek in te lassen, maar die angst is zo sterk dat ik het nog geen dag redde, maar nu had ik gewild dat ik toch had doorgezet... dus ik stelde het steeds uit... tot ik nu merk dat de werking minder word en nu begin ik te flippen, want wat dan??? hoeveel tijd had je tussen opbouw en afbouw steeds?
Gebruikersavatar
dreamer84
Actief lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 29 sep 2012, 17:03

Bericht door dreamer84 »

Mijn psychiater wil me nu een hele lage dosering seroquel geven, 12,5 mg voor rust in mijn hoofd... het is met 800 mg een antipsychotica, 300 mg een antidepressiva, maar in lage dosering een kalmerend middel, angstdempend en slaapmiddel die je rust geeft... het stopt de maalgedachtes en je komt meer tot rust

wie kent het en is het wat?? Het is in elk geval NIET verslavend zoals de oxazepam en dat is een voordeel, want dat merk ik nu dat dat niet meer echt goed werkt als eerst en dit blijft dan werken in de zelfde lage dosis en als je wat meer rust hebt kun je langzaam afbouwen..
Plaats reactie