ongecontroleerd trillen van spieren / spontaan samentrekken

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
vilric
Actief lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 02 mar 2010, 11:40

Bericht door vilric »

Ja, smaakt naar tabak. Je kan ook andere smaakjes nemen..
Ik zit er hier weer aan te lurken:) Elke keer ik voor de laptop zit. M'n gewone sigaretten zijn teruggevallen op een derde van hetgeen ik vroeger rookte.
Natuurlijk, en zeker voor ons, stoppen zou nog veeeeele beter zijn vrees ik lol
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Als je er nicotine mee binnen krijgt, hoe kan het dan dat je nog behoefte aan gewone sigaretten hebt?
Life smells...
Gebruikersavatar
blossom
Actief lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 11 mar 2011, 17:33

Bericht door blossom »

vooral wanneer ik vermoeider ben of een drukke dag heb
Gebruikersavatar
kel
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jun 2011, 12:12

Bericht door kel »

Heb ik ook! Bij mij was dit juist ook aan het begin van mijn ziekte... daar is het juist mee begonnen! neem nu ook geen koffie meer... normaal zon 4 kopjes per dag! is nu ook minder geworden en ook sinds ik multi slik... maar zodra ik maar antibiotica nem of 1 slok acohol is het weer feest! dus vermijd het zoveel mogelijk!! lijk af en toe net of ik parkinson heb zooo ontzettend erg begint ook echt vanuit mijn hoofd en klappertanden... heel vervelend!
Gebruikersavatar
kel
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jun 2011, 12:12

Bericht door kel »

Ik zou ook eens een hoge dosering magnesum proberen!!
Ik heb ook enorme last van trillen, beven schokken en ongecontroleerde spiertrillingen... daarom vermoedde ik bij spier en gewrichtspijn eerst dat ik fybro zou hebben... dit was toch schijnbaar niet. En later bleek ME . Ik heb al 100 therapien en medicijnen geprobeerd... maar het enige wat helpt is hoge dosering magnesium.

En dan de beste die helpt is van schuBler celzouten 4 smorgens 4 smiddags en 4 savonds kleine mini pilletjes... dan heb je er vrijwel geen last meer van... ideaal!

@ vic, toevallig had net bij onderweg hierboven van trillen ook al gereageerd, ik heb dat ook... vooral bij koffie en alcohol... alcohol heemaal... ik drink het niet meer... ik hoef maar 1 slok te nemen en krijgt een epileptische/parkinson achtige aanval met enorm trillen beven en schokken... heel vervelend en beangtigend!
Gebruikersavatar
blossom
Actief lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 11 mar 2011, 17:33

Bericht door blossom »

lijkend op hypoglycemie
Gebruikersavatar
kel
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jun 2011, 12:12

Bericht door kel »

@ blossom.... Tja zal er wel iets mee te maken hebben... bij mij zeggen de alternatieve artsen met hun bioresonantie ook iedere keer dat ik hypoglycemie zou hebben... maar toch iedere keer voor of na het eten of smorgens als ik test is het 5 of 5,5 en dat is echt een perfecte waarde! dus helemaal niet te laag... dus voor de alternatieve wijze wel en voor de gewone medice wereld dus niet!
en echt die ongecontroleerde spiertrillingen komt daar weer niet bij voor... beven en trillen wel maar niet zoals bij je oog zeg maar... dat lijkt weer meer op symptomen als MS... ze denken dat dit ook aan allergische reactie ligt... dus dat het lichaam het eigen lichaam aanvalt... (tenminste denken sommige artsen!) het wordt alleen verminderd door hoge inname magnesium en niet met andere dingen of veel eten of wat dan ook...helaas..
Gebruikersavatar
vilric
Actief lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 02 mar 2010, 11:40

Bericht door vilric »

asje schreef:Als je er nicotine mee binnen krijgt, hoe kan het dan dat je nog behoefte aan gewone sigaretten hebt?

Nee, heb je geen zin in dan. Maar nicotine is zeer kortwerkend. Dus, eens je stopt met roken aan dat apparaartje en je gaat iets anders doen, verval je weer in de zin naar nicotine en dan steek je een gewoon sigaretje op.

M'n sigarettenverbruik is nu slechts nog een derde van vroeger. Een 8-tal per dag.

Hebben jullie dan geen buikklachten van die magnesiumtabletten? Is de reden dat ik ermee stopte.
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Fleur »

Hebben jullie dan geen buikklachten van die magnesiumtabletten? Is de reden dat ik ermee stopte.
Ik gebruikte 4000 mg magnesium per dag, en ik woonde toen op de wc. :cry:
Ik heb later gehoord dat je de dosering magnesium zo moet doen dat je
last krijgt van je darmen, en dan afbouwen totdat je geen last van je darmen
meer hebt. Dat is dan de optimale dosis voor jou.
Dit is per persoon verschillend.
Gebruikersavatar
vilric
Actief lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 02 mar 2010, 11:40

Bericht door vilric »

Ik keek er nog maar naar en moest naar toilet....
In feite heb ik weinig last tegenwoordig van die spastische darmen. Daphalgan met codeine... heel veel per dag. legt je darmen stil zeggen de doktoren. Nee, brengen m'n darmen tot normale activiteit voor mij. Ben tegenwoordig vrij tevreden als ik een blik werp alvorens door te spoelen hahahaha. Vroeger was ik al bang om met de wagen te vertrekken na het eten. Nu heb ik dat niet meer. Is een luxe. Een ongezonde luxe.
Zou het niet aanraden, die Daphalgan is dan weer slecht voor je gezondheid. Wellicht zijn er betere zaken.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Ik keek van de week naar "Embarrassing bodies" (wat een naam voor een programma!) en daar schreef een dokter Amitryptiline voor (spastisch colon).
Is AD maar in zeer lage dosis dus niet voor depressie.

Ik heb de magnesium moeten opbouwen, verdroeg het ook heel slecht in het begin.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

Bericht door greta »

ik had last van kleine spiertrillingen over mijn hele lichaam (oa ogen, handen, benen')
mijn natuurarts deed toen een meting met electroacupunctuur en constateerde dat mijn B12 te laag was
Bloedondezoke toonde ana dat ik mooi binnen de referentiewaarden zat

Toch ben ik op advies B12 smelttabletten gaan gebruiken en de trillingen verdwenen
tinnie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 112
Lid geworden op: 20 jan 2008, 14:01
Locatie: antwerpen

Bericht door tinnie »

heb ik ook veel last van, ik wordt soms gek van die spasmen, zit soms ook op mijn ademhaling. ik wordt er ook heel erg uitgeput van. dat klappertanden ken ik ook, als ik erg kapot ben ja.
goed te lezen dat jullie dat ook hebben, soms lig je dagen in de zetel en je lichaam doet maar vanalles en je probeert er rustig onder te blijven, het jaagt me soms ook angst aan, wat is dit allemaal, ik weet tuurlijk wel ME, maar toch wat maakt mijn lichaam zo ziek en abbormaal..drives me crazy :x
neem b12 smelttabletten, magnesium, heb alkalaN geprobeerd, zonder resultaat.
heel erg schokken en beven de laatste tijd zelfs
hoop dat met behandelplan er ook duidelijkheid komt daaromtrent en mss de juiste doses van wat ik nodig heb.
ga eens die schubler celzouten zoeken, mss helpt dat beter
@vic dafalgan+ codeïne hielp ook wel een beetje, maar codeïne is heel erg verslavend, dus mee gestopt, het legt je lichaam wat lam zo, gaf me ook een ontspannener gevoel
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

Bericht door greta »

Heb je wel eens een meting gehad met electro acupunctuur??
Gebruikersavatar
blossom
Actief lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 11 mar 2011, 17:33

Bericht door blossom »

zodra je diaree krijgt van magnesium ( na het slikken) dan krijg je te veel magnesium binnen.
Plaats reactie