Ik vond het een opmerkelijke mededeling van mijn huisarts (die zich erg interesseert in ME/cvs en mss een virus!!)
Ik wilde dit toch ff kwijt

Moderator: Moderators
Iedereen maakt elke dag kankercellen aan en het lichaam ruimt die ook weer op. De meesten hebben er dan ook geen last van.Ik hoorde van mijn huisarts dat 80% van de mannen boven de 70 prostaatkanker hebben en ze dit niet kunnen verklaren
Je huisarts heeft gelijk, maar dit is dan kanker op microscopisch niveau. Geen grote of agressieve kanker. Wratten zijn ook tumoren, dus laat je niet teveel aan die term vastpinnen.niessie schreef:Ik hoorde van mijn huisarts dat 80%van de mannen boven de 70 prostaatkanker hebben en ze dit niet kunnen verklaren!!!!!!:
Daar heb je een goed punt. Inderdaad, die laboratoria willen ook geld verdienen. Voor niks gaat de zon op, al helemaal niet in de USA. Wie garandeert trouwens dat DML zo onafhankelijk is? Hij heeft dit lab immers nodig om zijn behandelingen te kunnen 'rechtvaardigen'. Wie weet wat zijn belangen zijn..Is dat gewoon een commercieel bedrijf dat zo snel mogelijk geld wil verdienen, omdat ze weten dat veel mensen zich toch wanhopig gaan laten testen. Maar dan zou Meirleir zijn testen daar niet moeten laten doen natuurlijk en de zaak wat meer afwachten.
Weer een raak punt. Misschien heeft het een reden dat hij zijn behandelingen niet laat toetsen? Misschien zijn de resultaten toch niet zo rooskleurig als hij zelf beweert? Misschien heeft hij er belangen bij om zijn behandelingen niet te laten toetsen?Het is inderdaad erg jammer dat De Meirleir niet over dit onderwerp publiceert. Zo valt niet onafhankelijk te toetsen of wat hij doet werkt. Zo ja, dan zouden dit soort behandelingen ook door andere artsen overgenomen kunnen worden, zodat hij niet in zijn eentje alle patiënten in Europa hoeft te zien! We hebben echt publicaties nodig.
Dat weet ik zo net nog niet. Misschien is hij er wel bij gebaat om zogenaamd 'geen tijd te hebben' voor een gedegen onderzoek over de effectiviteit van zijn behandelingen. Als je zo succesvol patienten behandelt, dan sta je toch te springen om een onderzoek wat jouw goede resultaten bevestigd?? Als je het welzijn van je patienten zo belangrijk vindt, dan wil je toch dat je behandeling wordt getoetst waardoor het door andere medici overgenomen kan worden, waardoor je behandeling voor alle ME/CVS patienten bereikbaar wordt? Dan krijg je misschien wel minder patienten op je eigen stoep..En Dien. Demeirleir heeft heel Europa al in behandeling, onderhoudt internationaal contacten en heeft dus geen tijd voor publicaties. Prioriteiten stellen heet dat.
Ik ben het hier volkomen mee eens. Vast een hele aardige man die DML, maar ik vind het dubieus dat hij zijn resultaten niet wil laten publiceren. En wie zegt dat de farmaceutische industrie hier niet een vinger in de pap heeft? Aan de Nexavir (en andere medicijnen) wordt immers goed verdiend.Dat is wetenschappelijk gezien heel erg jammer. Er zijn ook patiënten die door natuurlijk beloop vooruitgaan. Of de nexavir voor vooruitgang gezorgd heeft kan je zo op deze wijze nooit hard maken. Discussieren hierover heeft dan ook geen enkele zin. Ik heb veel respect voor deze arts maar hij moet wel publiceren.
Ik ben geen patient van DML dus even geen persoonlijke belangenvermenging.Vast een hele aardige man die DML, maar ik vind het dubieus dat hij zijn resultaten niet wil laten publiceren
Een nieuw vakgebied: psychoneuro-immunologieEn dat er ook andere mogelijkheden zijn; iets wat de biologische afwijkingen bij ME/CVS erkent, waar veel patienten volledig door blijken te herstellen, wat theoretisch goed onderbouwd is, waar een studie over gepubliceerd is, wat nog geen €160 kost en waar zelfs een niet-tevreden-geld-terug garantie bij zit (nee, niet de garantie dat je herstelt, maar als je niet tevreden bent met de resultaten kun je je geld terugkrijgen) en dat (Amygdala Retraining; www.cfsrecovery.com) wordt dan ineens door sommigen allemaal als 'geldklopperij' en 'oplichterij' bestempeld?? Sorry, maar dat snap ik niet helemaal
@Positief, niets mis met kritiek of discussie, maar je trekt conclusies waarover ik eergisteren al iets gezegd heb als reactie op wat Dien had gezegd.... (er is meer waar ik je echt te voorbarig vind en te negatief wat al is ontkracht, maar moet me even beperken tot dit).Positief: Weer een raak punt. Misschien heeft het een reden dat hij zijn behandelingen niet laat toetsen? Misschien zijn de resultaten toch niet zo rooskleurig als hij zelf beweert? Misschien heeft hij er belangen bij om zijn behandelingen niet te laten toetsen?
Nou ben ik wel patiënt bij DML en volgens jou mss bevooroordeeld (volgens mij ondanks dat kritisch genoeg) maar Marlène zegt dus hetzelfde, is geen patiënt van hem, zeer kritisch en heeft erg veel kennis.annemoontje schreef:Reactie over publiceren DML: voor zover ik weet heeft hij dit meermaals geprobeerd, maar wordt het altijd geweigerd, niet omdat het geen steek houdt oid, maar ivm zelfde redenen waarom hij tegengewerkt wordt: men wil ME/CVS koste wat kost in de psychische hoek houden. Medisch publicatieland is net als de medische wereld twijfelachtig in gedrag en zeer eenzijdig in benadering.. Heeft onderzoeksjournaliste Marleen Teugels ook heel interessante dingen over geschreven. 'Studies die de biologische basis ontkennen, worden in gerenommeerde medische vakbladen onmiddellijk gepubliceerd, terwijl studies die positieve fysiologische resultaten bewijzen, systematisch door diezelfde tijdschriften worden geweerd of sterk vertraagd.'
Maar het moment waarop peptalk voldoende is om de meest kwaadaardige ziektes te bestrijden ligt ongetwijfeld nog ver in de toekomst.
Dit is niet bepaald nieuw.Een nieuw vakgebied: psychoneuro-immunologie
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/PsychoneuroimmunologyInterest in the relationship between psychiatric syndromes or symptoms and immune function has been a consistent theme since the beginning of modern medicine....in his work with animals Cannon observed that any change of emotional state in the beast, such as anxiety, distress, or rage, was accompanied by total cessation of movements of the stomach. These studies into the relationship between the effects of emotions and perceptions on the autonomic nervous system, namely the sympathetic and parasympathetic responses that initiated the recognition of the freeze, fight or flight response. His findings were published from time to time in professional journals, then summed up in book form in The Mechanical Factors of Digestion, published in 1911. Dr. Cannon’s seminal work, Bodily Changes in Pain, Hunger, Fear and Rage was published in 1915.
Ook niet bepaald nieuw. Denk dat de meesten hier dat ook erkennen. Dat je met de geest ernstige ziekten kunt beïnvloeden is echter achterhaald en berust meer op anekdotische (toevallige gevallen, waar een bepaalde groep mensen mee aan de haal is gegaan als de nieuwe waarheid...Anonymous schreef:Ik denk NIET dat je met de geest alle ernstige ziektes zomaar kunt genezen, laat ik daar duidelijk in zijn. Maar wat ik zeker weet is, dat je met de kracht van de geest meer kunt dan de meeste mensen zich beseffen.