Ik word hier echt moedeloos van zoveel verschillende opties ,ik ben het spoor helemaal kwijt

Moderator: Moderators
Omdat ME een neuro-immuunziekte is, is een vereiste (1 van diverse!) dat je immuunsysteem niet normaal functioneert. Wat die precies moet doen weet ik niet echt, overactief dacht ik, maar ook vaak auto-immuun (dat is toch de verkeerde dingen in het lijf aanvallen en echte virussen enzo laten zitten?). Volgens mij kan het ook juist niet actief zijn, er zijn verschillende soorten immuunafwijkingen bij ME mogelijk als ik het goed heb begrepen. Aan te tonen iig door oa Rnase-L afwijkingen. Ik blijk heel wat virussen te hebben (gehad), teveel om op te noemen. Lang niet bij iedereen hetzelfde ook. Wel worden diverse virussen bij bepaalde percentages patiënten gevonden (EBV, HHV6, Parvovirus, Heliobactor dacht ik enz.).Moet je trouwens problemen hebben met je immuunsysteem om ME te hebben?
Ik heb voor zover ik weet geen virussen, maar ben er ook niet echt op onderzocht. Hoe weten jullie welke virussen jullie hebben?
Dat denk ik wel, want anders zou het snel afgelopen zijn met die ontstekingen.Boxertje schreef:Ik snap er geen moer van!!
Moet je trouwens problemen hebben met je immuunsysteem om ME te hebben?
(Ja inderdaad lekker kort deze zin, haha)Bekend is dat een latent herpesvirus (zoals EBV, van de ziekte van Pfeiffer) de cytokine-productie in de war kan schoppen. Als XMRV nu de veroorzaker van RNase-L-fragmentatie blijkt te zijn, is het plaatje wat het immuunsysteem betreft zo'n beetje rond.
Maar eh... wat betekend dan "zo'n beetje rond" Guido?