Geheugen als een zeef

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

inderdaad janneke, binnen een paar seconden de naam volledig kwijt !!!!!!!
Als ik op het werk een vergadering heb schrijf ik de namen onmiddellijk op zodat ik kan spieken indien nodig !
:D
Gebruikersavatar
princesa
Donateur
Donateur
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 jul 2010, 21:05

Bericht door princesa »

Herkenbaar allemaal! Had hier tijdens de eerste jaren van mijn ziekte veel minder last van. Zelfs cum laude middelbare school afgemaakt en daarna universitaire studie gedaan (alleen van die laatste studiejaren heb ik ook black-outs, soms vind ik het echt een wonder dat ik geslaagd ben, geen idee meer hoe ik dat heb gedaan). Op dit moment merk ik dat hoe vermoeider ik ben, des te erger het is.

Werk ook met allemaal briefjes, notitieblokken en kan niet zonder mijn agenda. Namen en gezichten onthouden is vooral drama inderdaad.
imaginary
Gevorderd lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 20 feb 2011, 03:56

Bericht door imaginary »

Alles wat hier geschreven wordt is zo herkenbaar. Ook met mijn studie, dan kan ik me helemaal niet meer herinneren dat ik een bepaald vak heb gehaald en vraag ik me echt af hoe ik dat heb gedaan haha.

Laatst zei ik nog tegen een vriendin dat ik een goede lippenbalsem had gehaald met een kadobon. Zei ze ja daar was ik toch bij!
Nou dan kan je me echt oprapen, of dat je tien keer naar de keuken loopt en steeds maar niet meer weet wat je moet doen.

De mindere ervaring dat ik had was dat ik een dag de bus uitstapte en zo in de war was dat ik me vriend had gebeld (dat lukte gelukkig nog wel) om hem te vragen of hij me naar huis kon brengen want ik wist de weg naar huis niet meer ........

en met boeken en films onthou ik al die namen van personages niet, moet steeds teruglezen/vragen wie wie ook al weer was :lol:
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
Gebruikersavatar
blossom
Actief lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 11 mar 2011, 17:33

Bericht door blossom »

Lang leve de post-its, Ik moet ook alles op schrijven.
Ik heb wel eens dat ik iets op mijn werk heb opgeschreven en dan een uur later niet eens weet dat ik dit heb opgeschreven. Ook mijn vriend vind het soms vervelend dat ik niet meer weet hoe al zijn collega's heten. Daarom probeer ik ezelsbruggetjes te bedenken.

Ook van soort afasie heb ik last en wordt allemaal erger des te meer ik last heb van mijn ME/CVS, ook stotter ik dan ineens
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

Ik vergeet altijd om dingen op te schrijven :lol:...
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

@ Blossom, ik schrijf ook een deel op post-its. Het probleem is vaak dan dat ik vergeet waarom ik het op heb geschreven en wat ik er mee bedoel.
Gebruikersavatar
blossom
Actief lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 11 mar 2011, 17:33

Bericht door blossom »

Misschien concreter zijn op de post-its, in plaats van steekwoorden :wink:
Plaats reactie