Geweldig Punika, en dat je huisarts op de hoogte gehouden wil worden, super gewoon.
Die van ons hebben we alleen nodig voor de verwijsbrieven en als prof. Lambrecht iets vraagt aan hem via ons zegt hij dood leuk "ik ben zijn loopjongen niet".
Let er wel op dat je iedere keer als je naar het buitenland gaat een verwijsbrief moet hebben van je huisarts, hij kan je ook een jaarkaart geven.
Eerlijk gezegd dacht ik eerst ook dat het niks zou uitmaken, wel of geen verwijzing, omdat ik ervan uitging dat de kosten toch geheel voor eigen rekening zouden zijn. daarom heb ik het ook niet echt direct gevraagd op dat moment.. maar nu begrijp ik dat dit bij vgz toch anders zit, dus destijds heb ik eigenlijk alleen medegedeeld dat ik naar belgie ging..zonder te zeggen hoe wat en wanneer...
en hij gaf nu aan dat hij er eigenlijk destijds ook al wel content mee was, omdat het goed is om natuurlijk wat te doen...dus daarom was het eigenlijk ook geen enkel probleem en stond ie toen eigenlijk ook al achter me...
en hij begon destijds over stemmetjes, en ik raakte daardoor geprikkeld en was snel weer weg daar, maar blijkbaar vragen artsen dat ook om rare dingen uit te sluiten, zoals psychotische stoornissen.
achteraf ben ik dus veel te streng geweest in mijn oordeel, en vindt hij het goed dat ik actie onderneem!
ik heb ook die B12 , die dosis die Merleir voorschrijft (10mg) is hier niet gebruikelijk, k'weet niet waarom.
Nu heb ik 1 mg, (2 x per week) ik zal hem de volgende keer es vragen....
qua onderzoeken kwam ik rond de 2000 euro uit (ong 1400 RLabs)
en ik krijg niks van de verzekering. (agis)
bezwaar maken!
Ken veel Agis mensen bij wie het eerst zo gaat en als ze in bezwaar gaan alsnog. Sowieso consulten en ander bloed moet vergoed, is je recht alsNl burger.
zonaanbidster schreef:bezwaar maken!
Ken veel Agis mensen bij wie het eerst zo gaat en als ze in bezwaar gaan alsnog. Sowieso consulten en ander bloed moet vergoed, is je recht alsNl burger.
oke, bezwaar ga ik doen,
staat dat ergens; dat ze dat consult moeten vergoeden? ik kan t nergens vinden
Je algemene voorwaarden.
Een jaar of 2 geleden is gesteld, dat iedere Nederlander recht heeft op een arts te consulteren in het buitenland.
Per verzekering kunnen ze verder nog een licht onderscheid maken wat wel en niet vergoed wordt. Je hebt naw ook een zorgmakelaar bij je verzekering. Die kan het zaakje met je afhandelen.
Berichten over financies samengevoegd in 1 topic. Admin ZZ
Wat kost een visite bij DML en is het een geconventioneerde arts?
Ik ben in behandeling ih UZ Gent. Er is geassocieerde fibromyalgie vastgesteld...vandaar dat ik toch eens DML wil consulteren.
Een 1ste viste kost 70 euro bij DML. Als Belg krijg je daar nog een deel van terug, ik denk 20 - 25 euro maar dat zou ik eens moeten opzoeken. Vanaf de tweede visite betaal je 40 euro.
Eerste visite kost inderdaad 70 euro en dan moet je een hele vragenlijst invullen alvorens binnen te gaan.
De volgende bezoeken kosten nu 50 euro in plaats van 40 euro. Prof De Meirleir is een echte arts. Je krijgt dus een briefje voor terugbetaling en doktersattesten.
Als het een troost mag zijn: 1300 euro valt nog mee
Ik heb meer dan 1600 moeten betalen, exclusief kosten consultaties.
Bovendien denk ik: hoe meer testen je moet doen, hoe hoger de kosten oplopen en dit houdt ook in dat als je niet alle testen moet doen, bepaalde dingen niet onderzocht moeten worden wat eigenlijk positief is want dat wil zeggen dat daar al niks mis gaat in je lichaam
positief denken! )
ps: na alle testen stuurt DML me nu enkel door naar de diëtiste. Hij heeft niets gezegd over medicatie, misschien vindt hij dat bij mij niet nodig? Of komt dat nog later? Anyway ik wacht met ongeduld op zijn verslag ivm de testresultaten dat hier gauw in de bus zal vallen...
Ik heb van de eerste consultatie 20 euro terug gekregen (totaal was 70);
De tweede kostte 50, waar ik ook weer 20 van terug kreeg .
Hij is dus geaccrediteerd als cardioloog, van daar de terugbetaling.
Echter, hij maakt zijn consults zelf veel duurder waardoor de ratio terugbetaling/totaal bedrag erg klein is...
Ik heb zelf ook lang getwijfeld om naar de DML te gaan en de batterij testen te ondergaan. In samenspraak met de HA tenslotte besloten om het niet te doen omwille van de kostprijs en het feit dat voor de meeste CVS-patiënten toch geen duurzame genezing in het verschiet ligt. Langdurige antibioticakuren zie ik bovendien echt niet zitten.
Tis belangrijk als je in Nederland woont, je eerst te informeren bij je verzekering. Velen laten het achterwege, maar als je het goed doet, kun je een bedrag per jaar krijgen voor dm.
In mijn geval was dat dit jaar 1300 euro. Ook voor volgend jaar heb ik de toestemming al, dan is het bedrag iets hoger.
Ald je eenmaal gaat en nee van je verzekering krijgt en accepteert, heb je nooit meer aanspraak.