Bij wie begonnen de klachten met een burn-out?

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws en onderzoek over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME).

Moderator: Moderators

Gijs
Actief lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 16 nov 2006, 20:21
Locatie: België

Bericht door Gijs »

Dat is juist, ja.


Maar ook dan is een verontschuldiging op z'n plaats. Mensen onterecht beschuldigen kan niet.
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Dat zullen Shavonne en Vanessa als ze het nodig vinden per pb moeten regelen.
Vriendelijke groet, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gijs
Actief lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 16 nov 2006, 20:21
Locatie: België

Bericht door Gijs »

Nee, Vanessa wordt openlijk beschuldigd dus de excuses moeten dat ook zijn.

Daar is niets vernederends aan. Een fout toegeven moet kunnen, ook op een forum, al dan niet als moderator.

Henny, ik heb de rode kleur verwijderd. Sorry voor de verwarring. Ik ben gewoon geschokt. Een scherpe reactie is nog altijd wat anders dan een valse beschuldiging.
Maar soit, ik heb m'n mening gezegd, als lid, en ga het hierbij laten.
Gebruikersavatar
Teb
Tech Support
Tech Support
Berichten: 1174
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:44

Bericht door Teb »

Bij afwezigheid van de reguliere teamleden Zuiderzon en admin en ik even in: Bij deze dient de discussie over moderatietaken en al-dan-niet vereiste excuses even te stoppen. Dit loopt onnodig uit de hand.

Het is hier niet toegestaan moderators openlijk aan te vallen op hun taken (het wijzen op bijvoorbeeld verkeerd handelen valt daar ook onder), Verder wordt ervan uitgegaan dat volwassen mensen elkaar met respect behandelen (ook al is de discussie pittig en ook al verschillen de meningen). Dus vals beschuldigen mag inderdaad ook niet.

Bovenstaande zaken zijn in dit topic niet helemaal goed gegaan, en dit zal eerst even binnen het team en met de betrokken personen uitgepraat worden. Daarna kan er nog iets teruggekoppeld worden hier, als het allemaal iets bedaard is. Ik reken op jullie begrip in deze. Nu weer ontopic ;)
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Even een herhaling van mijn on-topic gedeelte met een accent: :wink: :


Volgens mij is het in de wetenschap bewezen dat stress de weerstand verlaagt. Dan krijgen virussen meer kansen om iemand zieker te maken.
Iemand met teveel stress is vatbaarder voor griep, verkoudheid,etc. Volgens mij lopen gestresste mensen ook grotere kansen op gebroken botten (bijvoorbeeld in verkeer of op de wintersport) doordat ze bijvoorbeeld even niet op letten.

Mijn persoonlijke stelling is: ME is net zo psychisch als een gebroken been.
Alleen wordt een gebroken been serieus genomen en is er een goede behandeling voor en bij ME ontbreken beide.


Waar het omgaat en waar de enorme pijn zit is dat ME geen goede diagnose en behandeling heeft. Bovendien wordt het ook nog eens niet serieus genomen. En griep en een gebroken been wel.
De pijn is nog groter omdat behandelingen waar mensen van achteruit gaan worden opgedrongen als zijnde werkend, en de verantwoordelijkheid voor het niet werken bij de patient wordt gelegd en niet bij de begrenzing aan de kennis van de behandelaar.

Persoonlijk kijk ik bij allerlei kwalen waar ik mee te maken krijg naar de psychische kant (wortelontsteking, tennisarm, verkoudheid). Wel maak ik zonodig dankbaar gebruik van de behandelingen die ervoor zijn. Bij ME ontbrak dat laatste. Dat was een persoonlijke zoektocht.

Hartelijke groet, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

dit heb je goed verteld henny
zo is het maar net ik zit in een scootmobiel en zie er goed uit
mensen begrijpen nog steeds niet of willen het niet begrijpen wat m.e cvs
ik vertel dan dikwijls dat ik het na zenuw en hersenbeschadiging
heb gekregen, dus daar zit het fout volgens mij ,maar ik ben geen arts maar ik voel het wel de hele dag door ,af en toe zou ik willen dat beatrix of iemand in de regering het had dan werd er wel actie ondernomen
inderdaad als je iets heb wat te zien is zoals een gebroken been dan hebben medelij met je
niet dat ik dat zou willen maar wel wat begrip
Gebruikersavatar
sassy
Actief lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 26 jun 2008, 14:28

Bericht door sassy »

Edit: eerste twee zinnen verwijderd. Laatste maal: niet meer doorgaan over moderatietaken, er komt anders een slot op dit topic en dat zou zonde zijn, het is gewoon een gezonde discussie.
--interim-admin Teb


Het moet niet zo zijn dat men denkt dat je cvs krijgt van een burn out want dat kan gewoon niet ik denk dat je dan grotere kans heb dat het met je operatie te maken had en dat ze toen even het verkeerde labeltje op je ziekte hebben geplaatst. feit is je hebt nu een goed labeltje en de klachten lijk wel een beetje op elkaar.

maar van een burn out zou je hersteld zijn en helaas is dat niet gebeurd.ik merk dat sommige mensen een beetje op hun teentjes zijn getrapt nergens voor nodig ieder zegt alles met de beste bedoelingen.

wat ik bedoel te zeggen pas op dat je geen conclusies gaat trekken want overspannen zijn en een burn out krijgen is iets anders dan chronisch ziek worden.ik hoop dat ik zo niemand voor het hoofd heb gestoten dat was niet de bedoeling

groetjes sassy
Life isn't about the breaths we take, it's about the moments that take our breath away.
Gijs
Actief lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 16 nov 2006, 20:21
Locatie: België

Bericht door Gijs »

Is het ook niet zo dat burnout vooral mensen overkomt die te veel hooi op de vork namen, hun energie dus op een te korte tijd hebben opgebrand, zonder voldoende herlading tussendoor?
Terwijl cvs ook rustig-levende mensen kan treffen?
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Gezonde discussie, dit is helemaal geen gezonde discussie

Deze stelling hoort hier niet op het forum.

Beter zou zijn om het te verwijderen.

Uit bescherming van en voor ME/CVS patienten

Met name de bedgebonden ME patiënten die kunnen namelijk niet voor zich zelf opkomen.

Jammer dat er veel geschreven word en weinig nagedacht.

Weet je wie dit soort discussie’s heerlijk vinden, van houdenhove, etc.

En daar hebben de ME/CVS patiënten de buik al vol van.

En zoek je enigszins begrip en steun op een forum.

Word er onzin uitgekraamd.

We gaan toch ook niet op een MS forum vragen

Had jij relatieproblemen voordat je MS kreeg.

En de uitspraken van we weten nog niet waar ME door komt, die zijn achterhaald.

Hierbij onderschrijf ik de mening van CVS online.

Ze weet wel waar ze het over heeft.
Gijs
Actief lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 16 nov 2006, 20:21
Locatie: België

Bericht door Gijs »

We worden door artsen om de oren geslagen met allerlei diagnoses en probeer daar als niet-medisch-geschoolde eens tegenin te gaan, als je voelt, nee wéét dat zij fout zitten.

Op zich vind ik het dus wel normaal dat men vragen stelt over een mogelijk verband tussen burnout en cvs. Niet iedereen die ziek wordt, weet onmiddellijk alles over de ziekte.
Vanessa
Teamlid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 10 apr 2007, 09:57
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Bericht door Vanessa »

Ik heb hier nogal een discussie ontketend blijkbaar :roll: Dat het zo uit de hand liep was zeker mijn bedoeling niet hoor! Ik wilde gewoon even zeggen dat het voor heel veel patiënten pijnlijk is om die link te leggen. De scherpe reacties had ik niet verwacht. Maar misschien zijn we allemaal maar mensen ...
"Great minds share similar thoughts "

Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

@Vanessa: Het was ook niet mijn bedoeling om jou op reclame aan te spreken, het ging zich om de informatie verstrekking.
Iedereen heeft een eigen mening, wetenschappelijk onderbouwd of niet, ieders mening telt.
En we zijn inderdaad maar allemaal mensen.
Dit schrijf ik puur persoonlijk en ik hoop dat ik je hiermee tegen moet kom.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi vanessa je bedoelde het goed en je bent al zo.n tijd lid hier
dan mag jij ook je eigen mening geven
en je heb helemaal niets verkeert gezegt
je bent een steun hier en ook op je eigen forum
en ik zit ook op meerdere forums
en daar geef ik ook mijn mening
jij doet je best
liefs van alie xxx
Vanessa
Teamlid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 10 apr 2007, 09:57
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Bericht door Vanessa »

@Shavonne,
Laat ons de discussie afsluiten. We zijn twee volwassen mensen. Ik hoop dat je mijn standpunt een beetje kan begrijpen. Trouwens, even tussen haakjes, nu ik de boel nalees, dat 'meisje' bedoelde ik niet kleinerend, dat was misschien wel misplaatst
"Great minds share similar thoughts "

Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

@Vanessa: Ik hoop dat je mijn standpunt dan ook kunt begrijpen. Ik heb ook alles tig keer nagelezen en gezocht waar het met hem zat. Ik heb gewoon te fel gereageerd op dat "meisje" en vooral over het aanspreken van mijn taken. Dat vond ik nogal misplaatst midden tussen een discussie. Daar zijn pb voor, ook elders op andere forums.
Shavonne


Ik hoop dat het hiermee is afgesloten en dat de rust bij dit onderwerp mag terug keren.

Shavonne moderator
Gesloten