Fietsproef CFS Research Centre Amsterdam

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Heb jij de fietsproef bij het CFS Research Centre A'dam gedaan?

Ja, ik heb de fietsproef in Amsterdam gedaan, maar ik weet de uitslag niet meer
0
Geen stemmen
Ja, ik heb de fietsproef in Amsterdam gedaan, maar ik moet de uitslag nog krijgen
2
6%
Ja, ik heb de fietsproef in Amsterdam gedaan, en mijn uitslag was:
13
38%
Ik heb wel een fietsproef gedaan i.v.m. mijn ME/CVS klachten, maar niet in Amsterdam
9
26%
Ik heb geen fietsproef gedaan
10
29%

Totaal aantal stemmen: 34
Izzy
Gevorderd lid

Bericht door Izzy »

Wel een hartafwijking dus?
Konden ze daar iets aan doen?
Bij mij was de echo gelukkig prima.

Ben benieuwd of het op de papieren staat :)
Boxertje
Actief lid

Bericht door Boxertje »

Nou volgens Visser was het niet dusdanig ernstig dat het een verklaring voor al m'n klachten is. Wel vond hij het raar dat er op de 1e echo bij hem (aug 2008) niets te zien was en nu laatst dus wel (feb 2010).

Wel kan ik medicijnen krijgen voor de snelle hartslag en overslagen maar dan na d ekanteltafeltest met doppler.

Ik zal vanavond of morgen eens nakijken wa t er precies op de papieren staat, als ik het niet vergeet ;-) (anders PB je maar)
Izzy
Gevorderd lid

Bericht door Izzy »

Yes ik heb de uitslag binnen!

Conclusie/diagnose:
POTS en fysieke beperking.

Bloeddruk etc was allemaal prima en ze stellen een preofbehandeling met L-carnitine voor.
Ooohw wat ben ik blij dat er eindelijk iets uit is gekomen zeg!!

Liefs.
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Ik vraag me stiekem toch af wat de criteria zijn om voor L-carnitine in aanmerking te komen.

Ik ben wel blij voor je, sommigen knappen erg op van de L-carnitine zo ik begrepen heb!
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
metoo
Gevorderd lid

Bericht door metoo »

Criteria? Zijn er ook mensen die het niet krijgen die in A'dam lopen? Volgens mij proberen ze dat op iedereen uit...Ik kreeg het iig meteen al voorgeschreven van Dr. Kurk, maar reageerde hier heel slecht op, ben er een half jaar echt heel beroerd door geweest helaas. Maar hopelijk pakt het voor jou beter uit Izzy...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Ik niet, nooit gehad (liep ook ooit in A'dam)

Jazzie
Gevorderd lid

Bericht door Jazzie »

tanto schreef:Ik vraag me stiekem toch af wat de criteria zijn om voor L-carnitine in aanmerking te komen.
Ja daar ben ik ook benieuwd naar, want bij mij zijn ze er nooit over begonnen.
Izzy
Gevorderd lid

Bericht door Izzy »

Ben heel benieuwd of het wat (goeds) voor me kan doen.
Krig je het gewoon opgestuurd of staat er weer een bezoekje naar A'dam op het programma?
Is me niet echt duidelijk geworden uit de brief nl.

Liefs.
Izzy
Gevorderd lid

Bericht door Izzy »

D'oh! Typish hoor, mijn vader was hier net op bezoek en las de hele uitslag door.
Heb ik blijkbaar gewoon over het belangrijkste heen gelezen, namelijk dat ik aan de criteria van me/cvs voldoe en dus officieel DE diagnose nu heb!
Yaay, nog een vreugdedansje :D
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi Izzy,
Izzy schreef:D'oh! Typish hoor, mijn vader was hier net op bezoek en las de hele uitslag door.
Heb ik blijkbaar gewoon over het belangrijkste heen gelezen, namelijk dat ik aan de criteria van me/cvs voldoe en dus officieel DE diagnose nu heb!
Yaay, nog een vreugdedansje :D
Meis, eindelijk! Goed dat je nu weet wat er aan de hand is en dat je de officiële diagnose ME/CVS hebt gekregen. Hopelijk geeft je dat een klein beetje rust.

En ik ga voor je duimen dat je baat gaat krijgen van de L-Carnitine. Bij de ene patiënt slaat deze medicatie aan en bij de andere niet, dus dat is afwachten.

Groetjes, Louisa
Afbeelding
Izzy
Gevorderd lid

Bericht door Izzy »

Dankje lieve Louisa :D

Ben echt enorm blij en opgelucht nu.
Het is alsof ik nu van mezelf ook écht moe mag zijn en eindelijk zonder schuldgevoel.
En ook gelijk weer goed voor het vertrouwen in mezelf, dat ik goed (en terecht) naar mezelf (en jullie ;) ) heb geluisterd.

Ik zal laten weten hoe het met de medicatie gaat straks.

Liefs.
Eressea
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Eressea »

tanto schreef:Ik vraag me stiekem toch af wat de criteria zijn om voor L-carnitine in aanmerking te komen.
Wat ik me kan herinneren, is dat ik geen carnitine mocht, omdat ik naast ME ook FM heb en ze wilden een pure ME-onderzoeksgroep - maar nu mag ik het ineens wel, dus ik denk dat ze het versoepelt hebben of uitonderzocht zijn. Ik ben ook net begonnen met Carnitine, en ben van 15 naar een halve pil per dag gegaan, en nog steeds voortdurend aan de diarree. Niet prettig.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
aura
Actief lid

Bericht door aura »

Hoi Izzy,

fijn dat je de diagnose binnen heb.

Liefs Aura
Vrienden zijn die zeldzame mensen die vragen hoe het met je gaat en dan wachten op je antwoord.
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Hi Aura,

Ik had dat ook dat ik de diagnose helemaal niet zag. Het staat er ook niet heel duidelijk.
Ze hanteren de Fuduka criteria herinner ik me of was het Fukuda, ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord.

tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

@ Eressea.

FM heb ik ook niet. Ik hoor sowieso nooit meer wat van ze. Ik zal wel ergens op een wachtlijst staan of zo. Maar goed. Ik slik nu zelf wel carnitine, 500 mg per dag, de meesten hier slikken meer, maar dat durf ik niet zonder begeleiding.

Plaats reactie