Ook pas sinds een paar weken en/of vanaf april/mei 2012!sprankel schreef:Gelukkig doen ze nu in Amsterdam wel onderzoek naar B12 en vitamine D

Groetjes, Louisa
Moderator: Moderators
Ook pas sinds een paar weken en/of vanaf april/mei 2012!sprankel schreef:Gelukkig doen ze nu in Amsterdam wel onderzoek naar B12 en vitamine D
Ja dat denk ik wel.louisa schreef:Hoi mieperdepiep,
Heb ik het goed begrepen?, dat bij een niet onderzochte (zoals in VC Lelystad gebeurt) c.q gemiste diagnoses: B12 tekort, B12 deficiëntie/B12 opnamestoornis, Perniceuze Anemie en er klakkeloos B12 smelttabletten worden gegeven aan deze mensen/patiënten, dit niets helpt, het bloedbeeld vertroebeld en deze aandoeningen dan steeds erger worden en mensen steeds zieker worden c.q. ernstig blijvende schade/letsel oplopen?
Groetjes, Louisa
Natuurlijk gaat badwater rood kleuren, want er zit bietenrood (E162) in die tablettenVitamine B12, ook wel cobalamine genoemd, is de laatst ontdekte vitamine. B12 is fel rood en zorgt ervoor dat bloed zo’n intens rode kleur heeft. De kleurstof is erg sterk: één druppeltje kan een heel bad vol water roze kleuren.
Als die injecties zo verschrikkelijk vervelend zijn, waarom schrijft het VC die dan ook voor (even in het midden gelaten of ze dat nu nog doen)?Bij zowel een meetbaar als bij een functioneel tekort is aanvulling van vitamine B12 nodig. Dit kan door middel van injecties, waarbij de B12 in de (bil)spier wordt gespoten. Zo neemt het lichaam de vitamine direct op. De injecties werken uitstekend, maar worden vaak als pijnlijk en belastend ervaren. Sinds kort bestaan er tabletten om onder de tong te laten smelten. 1 tot 30% van de B12 die op die manier in het lichaam komt wordt direct in de bloedbaan opgenomen. De smelttabletten heten Recovery Power Vitamine B12 en zijn op de markt gebracht door Bloem Natuurproducten.
zoals ik in mijn vorige bericht al zei: de B12 wordt als een soort van opslag in je spier opgeslagen en heel langzaam aan het lichaam afgegeven. Een smelttablet daarentegen legt geen voorraad aan, het gaat meteen je systeem in en zo de WC pot in.sprankel schreef:Nee dat weet ik Louisa. Ik had ook graag mijn toenmalige B12 waarden gehad.
Maar toch fijn dat ze er nu mee zijn gestart, voor alle patiënten die daar nog terecht komen![]()
En voor wat je vraag op de vorige pagina betreft: Ik heb begrepen dat er bij B12 tekort altijd injecties nodig zijn. Smelttabletten zijn dan niet genoeg. Het hoe en wat weet ik niet, maar dat lees ik overal. Mieperdepiep zal er misschien meer info over kunnen geven (vast wel)
Ohw, sorry, meis, ben je ziek en zit ik je allemaal vragen te stellenmieperdepiep schreef:Ik hoop dat ik een beetje helder over kom, ben echt zo ziek als een hond
Als je het engels machtig bent, is dit vast een interessante tekst voor je:Ik denk dat er meer mensen een B12 tekort hebben, maar ik denk dat het ook vaak 1 van de problemen is. Dus en B12 tekort, en infectie, enzovoort. Een lastige puzzel waarvan je eerst nog de juiste stukjes moet zien te vinden.
Groetjes, LouisaVoordat de diagnose CVS gesteld wordt, moet een tekort aan vitamine B12 worden uitgesloten. Veel (zo niet alle) van de klachten die bij CVS voorkomen, kunnen ook door een tekort aan vitamine B12 worden veroorzaakt. Als uit bloedonderzoek (serum B12) blijkt dat er inderdaad sprake is van een vitamine B12 tekort, zal eerst de behandeling met injecties gestart moeten worden. Pas als na langere tijd toediening van injecties de klachten blijven bestaan, kan eventueel de diagnose CVS gesteld worden.
Uiteraard kunnen ook beide naast elkaar bestaan.
En dat ze niet als geneesmiddel geregistreerd zijn, zal vast een reden hebben denk ik danEr zijn ook tabletten vitamine B12 voor orale toediening verkrijgbaar, maar deze zijn niet als geneesmiddel geregistreerd. De ervaring met orale toediening van vitamine B12 is gering.
inderdaad: Kán, maar hoeft dus niet en ik hoor vaak dat het ook niet voldoende is, zelfs niet naast injecties. Maar hierbij wil ik dus wel weer benadrukken dat ik vanuit B12 tekort denk, níet vanuit CVSVitamine B12 tekort kan dmv injecties of tablet inname goed helpen maar nemen de oorzaak van het tekort niet weg.