Telegraaf: Sonja Silva heeft ME/CVS

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Izzy
Gevorderd lid

Bericht door Izzy »

@ Dien. Denk dat de manier waarop je dingen benadert gewoon nogal bot is.
Je zal vast een prettig persoon zijn maar alles wat ik tot nu toe van je heb gelezen komt zeer denigrerend over.
dien
Actief lid

Bericht door dien »

@Melanie, Dank je wel!

Denk dat Louisa graag het laatste woord heeft en kritieken niet gewend is. Overigens kan ze niet goed lezen want ze blijft maar in herhaling vallen. Ik zal haar verder niet vermoeien met wetenschappelijke literatuur want dan kan ze het niet meer volgen. Wel jammer want ze doet zich wel voor alsof veel verstand heeft.

Maar het is beter me verder niet tot haar niveau te verlagen.

Dit is ook de reden waarom ik nooit op dit forum post.

Groeten, Dean
Izzy
Gevorderd lid

Bericht door Izzy »

Need I say more...
janine
Gevorderd lid

Bericht door janine »

@ Sonjasilva, je bent niet meer populair dan andere forummers hier dus ik zou wel wat minder heftig reageren op dien. Ik lees diens berichten als normaal, gelukkig net als Melanie.

Eigenlijk zou ik hier niet op moeten reageren want ik begrijp al een paar dagen niet wat er gebeurd hier in dit topic. En ik kan maar half zo hier en daar een berichtje lezen.
Maar de situatie is hier allerminst een klein beetje vreemd van aard te noemen.

Vanaf het begin van dit topic ken ik hier al een lichelijke irritatie voor, waar het aan ligt weet ik niet helemaal, maar iig wordt de toon hier steeds grimmiger.

Afijn sonja, je hebt al genoeg handvatten om mee aan de slag te gaan en dit forum staat bol van tips en ervaringen voor je.
dien
Actief lid

Bericht door dien »

@Louisa, gelukkig, dien, je hebt ook humor.
Maar, je weet het nooit, uitersten kunnen elkaar juist ook aantrekken, houdt het spannend in alle opzichten''

Je weet maar nooit... Groeten, Dean
southerncross
Gevorderd lid

Bericht door southerncross »

sonjasilva schreef: Net bij huisarts geweest en we gaan beginnen in Lelystad bij internist. Bloedtesten. Dan naar Ede....
Heb je het hier over de internist van het vermoeidheidcentrum? Zij doen namelijk GEEN bloedtesten!
'Dont worry about the world coming to an end today, it's already tomorrow in Australia'
janine
Gevorderd lid

Bericht door janine »

sonjasilva schreef:
janine schreef:
sonjasilva schreef:Wow Louisa! Waar zit het dan niet in??

En Zonaanbidder: zoals ook ME voor een ieder een ander ziektebeeld heeft, geldt dat ook bij eetstoornissen. Ik heb 7 jaar geleefd met het idee dat ik Boulimia of B.E.D. had. Of ik nu inderdaad voedsel-intoleranties heb of dat het toch een eetstoornis is, het probleem blijft hetzelfde. Nu ik weet dat ik ME heb, kan ik dit in iedergeval uitzoeken. Dat zou iedereen doen, toch. Dus ik denk niet dat ME in de Eestoornissen hoek komt!
Sorry hoor maar een eetstoornis en intoleranties moet je toch echt strikt gescheiden houden.

Je krijgt geen eetstoornis door intoleranties. Bij een eetstoornis zit er een stukje psychisch bij, bij intoleranties niet. Als jij vreetbuien hebt dan staat dat in het niets vergeleken een vreetkick door bijv lichamelijke honger ivm een intoleranties naar een bepaald product. En een vreetkick vanuit een kick naar een bepaalde stof is beter in de hand te houden dan een vreetbui vanuit een psychisch probleem/verslaving (afreageren, uiting van stress, controledrang).
Wie zegt dat je een eetstoornis krijgt van intoleranties dan??? Ik iig niet! Heb je zelf een eetstoornis (gehad) dat je zo goed weet dat een eetbui n.a.v. de kick naar een bepaalde stof beter in de hand te houden is? EN hoe zit dat dan als je eetbuien hebt en je weet niet dat je voedselintoleranties hebt??

Mijn punt was juist dat het ene het ander niet uitsluit!
Excuses madame, ik dacht dat je dat met bovenstaand berichtje suggereerde. Dat psychische deel zou een intolerantie nooit kunnen veroorzaken is mijn idee. Misschien triggeren maar als je beschrijvingen leest van eetstoornissen lijkt mij dat een tikkie anders.
marry
Actief lid

Bericht door marry »

@Janine

Wil alleen maar duidelijk maken dat je dus bij ME heel dik kan worden door over eten zonder dat er sprake is van een werkelijke eetstoornis. Komt gewoon door enzym tekort dan die de fructose niet goed afbreekt.

Daarom zaak dat ook die test bij Sonja zou kunnen worden gedaan voor uitsluiting.

Marry
dien
Actief lid

Bericht door dien »

@izzy sarcasme is een vorm wat louisa humor noemt, das wat anders dan denigrerend. zij begrijpt het wel...
dien
Actief lid

Bericht door dien »

@janine, dank je wel.
Izzy
Gevorderd lid

Bericht door Izzy »

Ooohw dank voor de uitleg...
Fijne dag verder.
janine
Gevorderd lid

Bericht door janine »

marry schreef:@Janine

Wil alleen maar duidelijk maken dat je dus bij ME heel dik kan worden door over eten zonder dat er sprake is van een werkelijke eetstoornis. Komt gewoon door enzym tekort dan die de fructose niet goed afbreekt.

Daarom zaak dat ook die test bij Sonja zou kunnen worden gedaan voor uitsluiting.

Marry
ah nou begrijp ik je, dit is heel wat anders.
Ben het helemaal met je eens!
freewilly
Actief lid
Contacteer:

Bericht door freewilly »

Hey Sonja, Goed begin... Mijn zoontje speeld nu ff lekker buiten met het buurmeisje. Vanavond pannenkoeken van oma, want mama is te beroerd om te koken. Lig met een deken op de bank Oprah te kijken. Behoorlijk heftig ook...
Happy is a state of mind!!!
http://www.child-support.org
dien
Actief lid

Bericht door dien »

dien schreef:@Marry, ''Wil alleen maar duidelijk maken dat je dus bij ME heel dik kan worden door over eten zonder dat er sprake is van een werkelijke eetstoornis. Komt gewoon door enzym tekort dan die de fructose niet goed afbreekt.''
Dien, wil je gebruik maken van de quote-knoppen? (2e verzoek), de berichten worden anders onleesbaar. Adm.

Is dit wetenschappelijk onderzocht ? En zo ja, kan je me de literatuur geven? Lijkt me uiterst interessant om die studie eens te lezen. Waarom vallen patienten 5, 10 en 15 kg af die juist meer gaan eten? Is dat ook bekend?

Groeten, Dean
freewilly
Actief lid
Contacteer:

Bericht door freewilly »

Oprah sorry, bedoel Dr. Phil... Wou dat die zich eens met ME/CVS zou bemoeien. Heb hem vaak genoeg geschreven. Maar goed Nationalitische Americanen doen natuurlijk niets voor iemand over zee... Misschien moeten we hem met z'n allen plat gaan mailen.
Laatst gewijzigd door freewilly op 06 apr 2011, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Happy is a state of mind!!!
http://www.child-support.org
Plaats reactie