Nieuwe aanvraag voorzieningen

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Nou, het gesprek met de ggd-arts zit erop. De arts is 1,5 uur hier geweest, was goed voorbereid en had mijn dossier al in grote lijnen gelezen. Hij gaf aan de uitzending van dr Phil te hebben gezien over Lyme (fijn, dan weet hij hoe beperkt je er door kunt worden). Ik wist hij van langdurige Ab behandelingen, hoewel hij ook zei dat niet bewezen was of het wel/niet effectief is.

Hij heeft wel wat kritische vragen gesteld, maar die hebben we goed kunnen beantwoorden, met verwijzing naar diverse stukken die hij al had. Ik heb een goed gevoel over het gesprek, maar dat zegt natuurlijk niks over de uitkomst.

Ik verwacht dat de huish. hulp wel verlengd gaat worden. Scoot/rolstoel weet ik niet. Hij gaf aan dat hij de objectiveerbare beperkingen moest vaststellen. Ik zeg; ja dat is moeilijk in mijn geval. Ja hij wist dat, dat is bij veel ziektebeelden zo. Maar zei hij: als je cgt en GET hebt gedaan (yep zie mijn dossier) en je bent uitbehandeld (yep heeft de ggd arts van vorig jaar al vastgesteld) dan wordt de kans op toewijzing groter. Ook heb ik hem voor de onderbouwing van mijn beperking gewezen op de inspanningstest, die had hij nog niet gezien in het zeer dikke dossier.

Al met al een goed gevoel, vooral omdat hij zeer respectvol sprak over zieke mensen (dat heb ik al vaak anders gezien), en zeer serieus zich leek te verdiepen in de situatie. Ik heb de indruk dat hij met een open vizier deze beoordeling in gaat en niet al een oordeel klaar heeft voordat hij de beoordeling moet doen. Het wachten is aangebroken, maar we zullen zien. Deze horde is in elk geval genomen.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
stargazertje
Gevorderd lid

Bericht door stargazertje »

Fijn voor je dat het gesprek zo goed ging Felixloena. Het klinkt heel anders dan hoe het bij mij ging. Hopelijk krijg je nu eens waar je recht op hebt.
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

Hoi Felixloena, wat fijn dat deze ggd arts zo respectvol was.

Als ik zo jullie verhalen lees over keuringen: zo herkenbaar vreselijk. Gelukkig ben ik er vanaf, weliswaar bijstand, maar zonder sollicitatie-plicht. Ik heb het geluk, dat ik die keuringen niet meer volhield en dat ik gewoon na verloop van tyd begon te hulen. Gewldig, want ik merkte, dat dat werkte. En de tranen waren echt, alleen ik hield ze niet tegen. En ik heb MEE op een gegeven moment gevraagd met me mee te gaan en dat helpt okk.
Dat merk ik eigenlijk overal, als er een arts, fysio, m.w. zoals van Mee meegatt of erachter staat, dat dat overal helpt. Vooral als je zelf verbaal goed bent, dan maak je vak een te goede indruk.
En het helpt kennelijk ook als je dan toch maar die CGT en GET doet met het risico dat je slechter van wordt, dan stel je ze tevreden. Dan hoeven en kunnen ze die grammofoonplaat niet meer af te spelen.
Ben erg benieuwd hoe jouw ervaringen waren met CGT en GET geweest zijn. Staat vast wel ergens, weet jij nog waar je dat ws hebt opgeschreven?

groetjes josje
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Fijn voor je dat het gesprek zo goed ging Felixloena. Het klinkt heel anders dan hoe het bij mij ging. Hopelijk krijg je nu eens waar je recht op hebt.
thanks!
Ben erg benieuwd hoe jouw ervaringen waren met CGT en GET geweest zijn. Staat vast wel ergens, weet jij nog waar je dat ws hebt opgeschreven?
Ik weet het niet zeker maar de kans is groot dat het in mijn blog staat http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... highlight=
stargazertje
Gevorderd lid

Felixloena, heb jij al iets gehoord over de WMO? Vandaag belafspraak met dr. V. en die gaf aan dat ondanks de stellige bewering van de arts ze info op zou vragen bij hem, hij nog van niets heeft gehoord. :-k
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

@Stargazer, ik heb nog niks gehoord. Hoe lang geleden is nu jou gesprek. Het is nl. een redelijke termijn dat ze binnen 8 weken advies uitbrengen bij de gemeente. Misschien kun je eens bellen met die arts om te vragen hoe ver hij is met het onderzoek?

succes met het wachten.
stargazertje
Gevorderd lid

Ik weet niet eens de naam van de vrouwelijke arts die me beoordeelde en weinig meer behalve dat ze werkte bij de GGZ. Zowel als bij het afspraak maken, als in de bevestigingsbrief van afspraak, als op het kantoor dat werd gebruikt, als bij het handjes geven werd haar naam niet gezegd. Gesprek had ik vorige week dinsdag geloof ik? Eerst dacht ik dat ik iets had gemist, maar er werd mij later bevestigt dat ze haar naam niet had gezegd. Blijf het vreemd vinden dat zij zegt dat ik maar snel contact op moet nemen met dr. V. omdat deze de vragen snel moet beantwoorden en 1,5 week later weet hij nog van niets.

Had trouwens al een uitstelbrief van dat ze de 8 weken niet gingen halen. De schuld lag echter natuurlijk geheel bij mij ook al heb ik keer op keer gezegd dat ik 's middags slaap en dat ze dan juist bellen.

Jij ook veel sterkte met wachten.
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Wat onbeleefd. Je mag toch wel weten met wie je te maken hebt....
Volgens mij had je het gesprek inderdaad dagen voor mij dus 1,5 week geleden.

Dat uitstel van die 8 weken dat mag inderdaad. Dat mag zodra ze extern advies gaan inwinnen, in dit geval die arts van het ggz. Maar zij op hun beurt moeten zich ook weer aan een redelijke termijn houden. Dus 8 weken vanaf dat ze ingehuurd zijn voor onderzoek.

Misschien kun je iemand toch even laten bellen of zelf bellen met die instelling waar de arts vandaan komt, voor info. Vaak kom je toch meer te weten dan je van te voren denkt.

En als het te lang duurt kun je een klacht indienen bij die arts...
maar voor nu zit er niks anders op als wachten...

sterkte.
stargazertje
Gevorderd lid

Dank je. Ja, ik vind het ook absurd dat je de naam niet mag weten. Hoop dat ze opschieten want ik ben niet erg goed in wachten. :lol: Hoop in ieder geval dat jij snel een goed antwoord krijgt.
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

We gaan gewoon allebei snel een goeie uitslag krijgen, hou moed \:D/
stargazertje
Gevorderd lid

Weet iemand wat de wettelijke termijn is waarin men van de WMO moeten reageren na de brief dat de 8 weken beslistermijn in eerste instantie niet wordt gehaald?
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Hoi Stargazertje, een vriendin heeft dit voor me uitgezocht, maar dat staat niet duidelijk in de wet. Ik geloof dat het iets van jurisprudentie is of zo.

Men wordt geacht de termijn met max. 8 weken extra te verlengen. Dus vanaf de dag dat aangegeven is dat de beslistermijn overschreden gaat worden.

Ik neem aan dat je nog niks gehoord hebt? Ik ook niet.....
stargazertje
Gevorderd lid

Nop nog niets gehoord. Uitstelbrief was in oktober en afspraak arts begin nov. Hmm, hoop dat het bij jou zo stil is omdat ze gewoon alles zo druk aan het regelen zijn.
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

rot he dat wachten.... Mijn huishoudelijke hulp was in afwachting van de uitslag verlengd tot 31 dec. maar als ik volgende week niks hoor moet ik daar maar eens achter aan bellen.

succes met wachten.
stargazertje
Gevorderd lid

Brief in brievenbus gevonden van de WMOinstantie dat ze de 8 weken beslistermijn weer niet gaan halen. Wel zeggen ze alle medische info te hebben (hadden ze al van het begin omdat ik vanalles had gekopieerd en erbij gestopt, maar dat terzijde) en zullen ze de beslissing maken in 3 weken.
Plaats reactie