Blog ME congres 2015 neuroloog E. Keuter
Moderator: Moderators
Nee ... Het komt toch voort uit iets heel primitiefs, mensen (en dieren) moeten constant de omgeving beoordelen ivm de eigen veiligheid, wat voor een groot deel onbewust gebeurt. Dus mensen die zich 'gek' gedroegen - door hersenziekte - werden ook gezien als gek = mogelijk gevaarlijk. Pas als de feiten over een bepààlde hersenziekte, gevonden door pioniers (de uitzonderingen dus), eenmaal algemeen doordringen, ben je van die voorgekverklaring af. Het medisch korps is vooralsnog primitief ...abby schreef: Dus veel hebben we sindsdien nog niet bijgeleerd...
Ah ja, bestaat hier ook. Gelukkig heeft-ie een makkelijke naam voor ons

Life smells...
Deze man betekend helemaal niks.
Eerst PACE en Nijmegen aanpakken. Daarna heeft deze man nog minder te piepen.
http://www.kennislink.nl/publicaties/ge ... rmoeidheid
Deze mevrouw refereert ook alleen maar naar dingen zoals de Lancet etc.
Maar daar zal straks ook nog weinig van over zijn.
En dank je. Hoop het ook. Duurt lang al weer deze crash.
Eerst PACE en Nijmegen aanpakken. Daarna heeft deze man nog minder te piepen.
http://www.kennislink.nl/publicaties/ge ... rmoeidheid
Deze mevrouw refereert ook alleen maar naar dingen zoals de Lancet etc.
Maar daar zal straks ook nog weinig van over zijn.
En dank je. Hoop het ook. Duurt lang al weer deze crash.
Zeker is een oud artikel. Maar dat proberen goed te praten van fabeltjes omdat het in dit of dat blad staat Is natuurlijk slap geouwehoer.
Maar dat zal hopelijk ook niet lang meer duren.
Andrew Gelman beschrijft het ook weer mooi in zijn blog.
http://andrewgelman.com/2016/01/05/pace ... ay-street/
Maar dat zal hopelijk ook niet lang meer duren.
Andrew Gelman beschrijft het ook weer mooi in zijn blog.
http://andrewgelman.com/2016/01/05/pace ... ay-street/
Ja ik denk ook niet dat meneer Keuter de toon aangeeft wat betreft beleid rond deze ziektes. Maar ik vond het vooral de moeite om te reageren, niet per se om hem zelf te overtuigen, maar om eventuele meelezers die hun mening nog niet helemaal gevormd hebben juiste argumenten te tonen. En daarbij kan je gewoon ingaan op de inhoud, schelden of zo zou ik nooit doen.
Wie wel meer de toon aangeeft zijn de universitaire centra in België en bij jullie zal dit Nijmegen dan wel zijn.
Maar dat is toch net wat raar is. Het is zoals jullie zeggen dat het iets menselijks is om steeds dingen te willen verklaren, ook al staat de wetenschap er gewoon nog niet ver genoeg voor. Maar de universitaire centra zouden hier net toch moeten boven staan? Het is net zij die biomedisch onderzoek zouden moeten doen vanuit de conclusie dat cgt en get niet de beoogde resultaten geeft. En net van de hersenen en het zenuwstelsel is nog zo weinig geweten, dus dit gewoon toegeven en meer onderzoek doen is wat zou moeten gebeuren vind ik toch. Maar ondertussen gaan ze gewoon verder met methodes die nooit succes hebben gehad en onstaan er aan de zijkant wat artsen die zelf beginnen te onderzoeken, zonder de middelen van een uz en de ene al meer betrouwbaar dan de andere. Maar dat is dan weer een ander probleem!
Abby, ik ben dus ook vlaamse
Wie wel meer de toon aangeeft zijn de universitaire centra in België en bij jullie zal dit Nijmegen dan wel zijn.
Maar dat is toch net wat raar is. Het is zoals jullie zeggen dat het iets menselijks is om steeds dingen te willen verklaren, ook al staat de wetenschap er gewoon nog niet ver genoeg voor. Maar de universitaire centra zouden hier net toch moeten boven staan? Het is net zij die biomedisch onderzoek zouden moeten doen vanuit de conclusie dat cgt en get niet de beoogde resultaten geeft. En net van de hersenen en het zenuwstelsel is nog zo weinig geweten, dus dit gewoon toegeven en meer onderzoek doen is wat zou moeten gebeuren vind ik toch. Maar ondertussen gaan ze gewoon verder met methodes die nooit succes hebben gehad en onstaan er aan de zijkant wat artsen die zelf beginnen te onderzoeken, zonder de middelen van een uz en de ene al meer betrouwbaar dan de andere. Maar dat is dan weer een ander probleem!
Abby, ik ben dus ook vlaamse

Helaas, alles wat diep-menselijk (lees dierlijk) is, is overal. Kijk maar naar de vaak valse strijd tussen wetenschappers, die is daar net als overal. Of: maar 1 op de 10 wetenschappelijke onderzoeken zijn helemaal zuiver. Ook in sektes ed vind je veel academici. En hoeveel academici beweren onzinzaken en hoe oneens is men het met elkaar ... Etc. Het zijn eerder de uitzonderingen die zo zuiver als mogelijk, academisch denken; meestal heeft de persoonlijke levensvisie veel invloed.leena schreef: Maar de universitaire centra zouden hier net toch moeten boven staan?
Wat niet wegneemt dat al die valsheid een schande is!
De laatste halve eeuw pas, is geld ook een rol gaan spelen in dit soort zaken ...
Life smells...