Hallo Vlindertje,
Om nog even op jouw waarden terug te komen...mijne komen behoorlijk overeen.
Ook ik krijg injecties voor de b12, helpt voor mij niet.
Mijn vit.D status is ontregeld, dit zie ik bij jouw niet staan, waarschijnlijk slik jij vit D erbij?
Ik heb dus chronisch een te lage D, (25-OH), terwijl mijn calcitriolwaarde daarbij te hoog ligt (actieve vit.D metaboliet 1.25-OH)
Jou calciumwaarde is randje laag, was de mijne ook, en laatst zat ie zelfs eronder, hypocalcemie dus.
Jouw cortisol is echt te laag hoor, hier zou ik wat mee gaan doen.
Per lab verschillen overigens de referentiewaarden, dus volgens een ander lab met hogere ref. waarden zou er nu een sterretje achter de cortisolwaarde staan.
Ik weet niet of jij al jouw medische gegevens al eens opgevraagd hebt?
Ik vraag ieder jaar mijn dossier op, kost maar een paar euro, en vaak staan er dingen in die ze je niet vertellen.
Ik heb zo mijn eigen dossier opgebouwd, en zie duidelijk een patroon in bepaalde waarden, en heb op deze manier verschillende diagnoses boven tafel weten te krijgen.
Precies wat je zelf reeds zei over je huiswerk maken.
Je bent dan preventief bezig, goede zaak!
Maar wel triest dat je dat zelf moet doen idd.
Voor mij was het financieel niet haalbaar om testen te laten doen, dus heb er echt voor moeten sparen.
Valt niet mee met een minimum inkomen, want zowel mijn man als ik waren beiden echt niet in staat om te werken, hadden voor ons ziekzijn een eigen bedrijf, maar deze dus op moeten geven.
Inmiddels is mijn man voor enkele maanden terug overleden, en sta ik er dus alleen voor.
Toch heb ik doorgezet, en heb ik mij laten testen.
En alle negatieve elisa's ten spijt blijk ik dus wel degelijk positief te scoren op Lyme.
Kon in mijn geval ook haast niet anders, met meerdere tekenbeten, EM's etc.
Dus ik hoop dat je toch een manier vind om je te laten testen
Moon.