Maag- darmproblemen
Moderator: Moderators
Moon, ik zal je raad ter harte nemen. Ik heb nog niet zo lang opstipatie en krijg er ook wel wat voor, maar helemaal goed "loopt" het nog niet.
Ik heb de diagnose PDS gekregen, maar ik betwijfel of dat het is. Er zijn 3 kenmerken en je moet aan minstens 2 voldoen om de diagnose te kunnen krijgen. Ik voldoe aan geen van de 3! Ik ga het binnenkort maar eens met m'n huisarts bespreken.
Sidonia, welke bacteriestammen zitten er in orthoflor?
Volgens de NHG-richtlijn is er enig wetenschappelijk bewijs dat pro-biotica met bifidobacterium-stammen kunnen helpen bij PDS.
Groetjes, Ariadne.
Ik heb de diagnose PDS gekregen, maar ik betwijfel of dat het is. Er zijn 3 kenmerken en je moet aan minstens 2 voldoen om de diagnose te kunnen krijgen. Ik voldoe aan geen van de 3! Ik ga het binnenkort maar eens met m'n huisarts bespreken.
Sidonia, welke bacteriestammen zitten er in orthoflor?
Volgens de NHG-richtlijn is er enig wetenschappelijk bewijs dat pro-biotica met bifidobacterium-stammen kunnen helpen bij PDS.
Groetjes, Ariadne.
Heeft iemand ervaring met darmklachten.nl ?
Je kunt er zelf je darmflora laten onderzoeken, zie:
http://www.darmklachten.nl/analyses/darmflora/
Bedankt, Ariadne.
Je kunt er zelf je darmflora laten onderzoeken, zie:
http://www.darmklachten.nl/analyses/darmflora/
Bedankt, Ariadne.
Sinds ik omega 3 neem geen last meer van constipatie.
Een tip van een arts als je PDS hebt :
http://www.newpharma.be/apotheek/trenke ... sules.html
Een tip van een arts als je PDS hebt :
http://www.newpharma.be/apotheek/trenke ... sules.html
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !
Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Hoi Ariadne,
Ik gebruik Orthiflor Plus en daar zitten de volgende bateriestammen in:
bacteriepreparaat 1,0 x 109 kve* in ongeveer gelijke verhoudingen:
Bifidobacterium bifidum
Bifidobacterium lactis
Enterococcus faecium
Lactobacillus casei
Lactobacillus gasseri
Lactobacillus paracasei
Lactobacillus plantarum
Lactobacillus salivarius
Lactococcus lactis
*kve = kolonievormende eenheden
Overige ingredienten:
maïszetmeel, gelatine, maltodextrine, bacteriecultuur, natuurlijk eiwit-isolaat, kaliumchloride, magnesiumsulfaat, enzymen, mangaansulfaat.
Verder is het glutenvrij en zonder lactose en sacharose en dat soort ellende wat ook weer voor problemen kan zorgen.
Er zijn verschillende soorten Orthiflor. Als je kijkt op de site van Orthica, vind je alle verschillende soorten met bacteriestammen.
Ik gebruik Orthiflor Plus en daar zitten de volgende bateriestammen in:
bacteriepreparaat 1,0 x 109 kve* in ongeveer gelijke verhoudingen:
Bifidobacterium bifidum
Bifidobacterium lactis
Enterococcus faecium
Lactobacillus casei
Lactobacillus gasseri
Lactobacillus paracasei
Lactobacillus plantarum
Lactobacillus salivarius
Lactococcus lactis
*kve = kolonievormende eenheden
Overige ingredienten:
maïszetmeel, gelatine, maltodextrine, bacteriecultuur, natuurlijk eiwit-isolaat, kaliumchloride, magnesiumsulfaat, enzymen, mangaansulfaat.
Verder is het glutenvrij en zonder lactose en sacharose en dat soort ellende wat ook weer voor problemen kan zorgen.
Er zijn verschillende soorten Orthiflor. Als je kijkt op de site van Orthica, vind je alle verschillende soorten met bacteriestammen.
Ik heb altijd al last gehad van obstipatie, maar nadat de ME begon werd het erger.
Heb heel lang gedacht dat mensen die iedere dag naar het toilet gingen maar eens even naar de huisarts moesten
De diagnose PDS werd heel snel gegeven, ben 5 minuten binnen geweest bij de huisarts en er is verder niets onderzocht.
Mee leren leven...
Kreeg vezelzakjes, maar werd er alleen maar heel misselijk van.
Intolerantie test hielp wel iets.
Zelf probiotica geprobeerd, kreeg er maagkrampen van.
Ik liep vast, dus heb bij pro health een darmflora onderzoek laten doen.
Neem nu probiotica die n.a.v. het onderzoek geadviseerd werd, en nu na 2 weken lijkt het al te helpen.
Over ongeveer een half jaar wil ik de test opnieuw doen, en dan ook meteen testen op een 'leaky gut'.
De darm is maar een raar iets...
Heb heel lang gedacht dat mensen die iedere dag naar het toilet gingen maar eens even naar de huisarts moesten

De diagnose PDS werd heel snel gegeven, ben 5 minuten binnen geweest bij de huisarts en er is verder niets onderzocht.
Mee leren leven...
Kreeg vezelzakjes, maar werd er alleen maar heel misselijk van.
Intolerantie test hielp wel iets.
Zelf probiotica geprobeerd, kreeg er maagkrampen van.
Ik liep vast, dus heb bij pro health een darmflora onderzoek laten doen.
Neem nu probiotica die n.a.v. het onderzoek geadviseerd werd, en nu na 2 weken lijkt het al te helpen.
Over ongeveer een half jaar wil ik de test opnieuw doen, en dan ook meteen testen op een 'leaky gut'.
De darm is maar een raar iets...
Senna, Sidonia en Feuer, bedankt voor alle informatie.
Ik ga een en ander nog eens bestuderen. Ik denk erover een darmflora onderzoek te laten doen. Ik slik nu Bififlor, maar dat is maar een beetje op de gok. Ik denk dat het wel "iets" doet.
Feuer: heb je de indruk dat het advies van pro health onafhankelijk is? Ik bedoel dat ze geen producten adviseren die ze zelf of een zusterbedrijf verkopen?
Groetjes, Ariadne.
Ik ga een en ander nog eens bestuderen. Ik denk erover een darmflora onderzoek te laten doen. Ik slik nu Bififlor, maar dat is maar een beetje op de gok. Ik denk dat het wel "iets" doet.
Feuer: heb je de indruk dat het advies van pro health onafhankelijk is? Ik bedoel dat ze geen producten adviseren die ze zelf of een zusterbedrijf verkopen?
Groetjes, Ariadne.
Het onderzoek via pro health word in Duitsland uitgevoerd, dus de uitslag is in het engels.ariadne schreef: Feuer: heb je de indruk dat het advies van pro health onafhankelijk is? Ik bedoel dat ze geen producten adviseren die ze zelf of een zusterbedrijf verkopen?
Ik heb wel de indruk dat het onafhankelijk is, er worden verschillende producten geadviseerd.
Suc6

Ik gebruik sinds kort inuline voor m'n darmen. Ik verdraag het goed en wil het voorlopig blijven gebruiken. Ik heb het nu van de Tuinen. Daar kost het E7,99 per 150 gr (=5,33 per 100 gr). Het is wel regelmatig in de aanbieding en dan kost het ongeveer E5,99 per 150 gr. (=3,99 per 100 gr.).
Weet iemand waar ik het goedkoper kan kopen?
Ik gebruik nu ong. 10 gr. per dag, dus het gaat hard.
Alvast bedankt en hartelijke groeten,
Ariadne.
Weet iemand waar ik het goedkoper kan kopen?
Ik gebruik nu ong. 10 gr. per dag, dus het gaat hard.
Alvast bedankt en hartelijke groeten,
Ariadne.
Zoals ik hier eerder heb geschreven, heb ik vorig juli een darmflora onderzoek laten doen bij pro health.
Uit het onderzoek kwam niet veel bijzonders, had een kenmerkende dysbiose door een tekort aan lactobacillen en enterococcen.
En mijn ph waarde was op het randje met een waarde van 7,0.
Vervolgens heb ik 6 maanden lang mijn darm behandeld met symbioflor en symbiolact, daarna ben ik overgegaan op normale probiotica: Orthiflor original.
Nu ruim een jaar later het darmflora onderzoek herhaald, met daarbij ook het sectretoir Iga, omdat dat 5 jaar geleden al eens aan de lage kant was.
Vandaag de uitslag gekregen, ik had verwacht dat alles beter zou zijn, zodat ik het 'hoofdstuk darm' zou kunnen afsluiten.
Was dan ook compleet verbaasd door de uitslag.
Ik ben van een kenmerkende dysbiose naar een ernstige dysbiose gegaan.
Naast het tekort aan lactobacillen en enterococcen is daar nu ook bifido bijgekomen.
Mijn ph waarde is van 7,0 naar 8,0 gegaan.
De vertering was goed, maar nu niet meer, teveel zetmeel.
De uitleg zegt dat dat kan komen door een fout dieet of een probleem met de pancreas (alvleesklier) (?)
En het sectretoir Iga zou tussen de 0,06-0,70 moeten zijn, maar is 1,01.
Ik begrijp er helemaal niets van... Of ik eet dus heel verkeerd, maar dat verklaard volgens mij niet de hoge secretoir Iga waarde?
Heb volgens mij geen klachten die de hoge SIga waarde verklaren, geen diarree ofzo.
Zit te twijfelen of ik hier wel of niet mee naar de HA moet gaan, kan iemand mij advies geven en verder helpen met wat nu te doen?
Alvast heel erg bedankt
Uit het onderzoek kwam niet veel bijzonders, had een kenmerkende dysbiose door een tekort aan lactobacillen en enterococcen.
En mijn ph waarde was op het randje met een waarde van 7,0.
Vervolgens heb ik 6 maanden lang mijn darm behandeld met symbioflor en symbiolact, daarna ben ik overgegaan op normale probiotica: Orthiflor original.
Nu ruim een jaar later het darmflora onderzoek herhaald, met daarbij ook het sectretoir Iga, omdat dat 5 jaar geleden al eens aan de lage kant was.
Vandaag de uitslag gekregen, ik had verwacht dat alles beter zou zijn, zodat ik het 'hoofdstuk darm' zou kunnen afsluiten.
Was dan ook compleet verbaasd door de uitslag.
Ik ben van een kenmerkende dysbiose naar een ernstige dysbiose gegaan.
Naast het tekort aan lactobacillen en enterococcen is daar nu ook bifido bijgekomen.
Mijn ph waarde is van 7,0 naar 8,0 gegaan.
De vertering was goed, maar nu niet meer, teveel zetmeel.
De uitleg zegt dat dat kan komen door een fout dieet of een probleem met de pancreas (alvleesklier) (?)
En het sectretoir Iga zou tussen de 0,06-0,70 moeten zijn, maar is 1,01.
Ik begrijp er helemaal niets van... Of ik eet dus heel verkeerd, maar dat verklaard volgens mij niet de hoge secretoir Iga waarde?
Heb volgens mij geen klachten die de hoge SIga waarde verklaren, geen diarree ofzo.
Zit te twijfelen of ik hier wel of niet mee naar de HA moet gaan, kan iemand mij advies geven en verder helpen met wat nu te doen?
Alvast heel erg bedankt

oh, ben er inmiddels achter dat een bepaalde overgroei die ik heb (alpha en beta haemolytic streptococci) veroorzaakt kunnen worden door een 'inflammation in the ENT region' dus een ontsteking in het KNO gebied.
Heb als sinds eind maart last van mijn oren dus dat zou dan gewoon een oorontsteking kunnen zijn...
Weet iemand of dat ook de oorzaak van een hoger sectretoir Iga zou kunnen zijn?
Alvast bedankt
Heb als sinds eind maart last van mijn oren dus dat zou dan gewoon een oorontsteking kunnen zijn...

Weet iemand of dat ook de oorzaak van een hoger sectretoir Iga zou kunnen zijn?
Alvast bedankt