Wijlhuizen Kliniek (voor patiënten Zuid-Holland en Zeeland)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

@hoi lionheart,

Ik vind het goed dat je reageert in jouw topic en laat weten wat je er van vindt.
Maar, een tip van een bezorgde MEde-lotgenote :wink:, laat het niet te veel van jouw kostbare energie nemen, dat zijn dergelijke personen niet waard.

Zelf zit ik ook nog even na te denken over de benadering van irene1963, die eigenlijk best smakeloos en respectloos is.

De reden van de berichtjes (2 :? ) kan ik nog niet (helemaal) plaatsen.
Het kan iemand van het VCL zelf zijn (uit alle lagen van de onderneming), een anti-Wh-er, een super-tevreden-VCL-klant, etc., etc,.
Wie weet komt de persoon in kwestie nog "helderheid" :wink: verschaffen, maar voor het zelfde geld blijft het verder stil.
Gebeurt ook wel vaker, namelijk eerst kritiek leveren, een knuppel in het hoenderhok gooien en daarna niets meer berichten.

Blijf ons zeker berichten hoe het verder met je zal gaan, afgesproken?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
mieperdepiep
Gevorderd lid

Bericht door mieperdepiep »

Ik ben heel erg anti-TW maar dat was geloof ik wel algemeen bekend hier op het forum :wink:
Ik wil dan ook nog wel eens overtrokken allergisch reageren als ik zijn naam voorbij zie komen met een positief verhaal aan vast.
Maar ik had wel iets genuanceerder mogen reageren, dus ik bied hierbij mijn excuses aan lionheart aan: Sorry
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Dat vind ik lief :D van je, mieperdepiep, t.o.v. van lionheart, thanks!

Groetjes, Louisa

mieperdepiep
Gevorderd lid

Ik kom in tekst nog wel eens kreng-iger over dan mijn bedoeling is, ben niet te trots om dat toe te geven :wink:
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

:lol: ohw, zo hebben we allemaal onze "gebruiksaanwijzinkjes".
En ik weet zeker, dat jij het goed bedoelt!

Groetjes, Louisa

mieperdepiep
Gevorderd lid

blij om dat te horen :)
lionheart
Actief lid

Bericht door lionheart »

Bedankt voor jullie reactie :)

Mieperdepiep geen probleem ! x

Louisa, welnee. De energie die ik heb gaat echt niet naar zo'n figuur. Vind het alleen te erg voor woorden, dat dit soort mensen hun energie steken in dit soort onzin. Lui die niet even nadenken over hoe ze iets brengen en of het nou zo netjes is om dat op zo'n beschuldigende manier te doen. Haar/zijn verhaal hoef ik niet te horen. Who cares ;)

Natuurlijk zal ik blijven posten over hoe het gaat. Dáár ben ik hier voor en niet voor hetgeen wat mevrouw/meneer smakeloos en respectloos uit loopt te kramen.
Volg je gevoel, kom voor jezelf op en blijf vechten !
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

:D goed zo, lionheart, zo mag ik het horen.
Daar gaat het hier om: elkaar te helpen, te steunen, ervaringen te delen, te praten, te discussiëren: kritisch en pittig is altijd mogelijk, maar met respect jegens elkaar!, te huilen, te lachen, etc,.
Dus, keep on going!!!

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 25 feb 2013, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.

mieperdepiep
Gevorderd lid

Fijn, dank je :)
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

De vraag is: who the hell is irene1963, die zó op het forum komt ...
Life smells...
irene1963
Beginner

Bericht door irene1963 »

Tja, een kritische noot ergens bij zetten is dus blijkbaar hier niet mogelijk. Voor alle helderheid: ik ben een vrouw van 43 jaar uit Hoofddorp en na vele,vele onderzoeken waar nooit iets uitkwam ben ik via veel googlen en lezen en kwam ik uiteindelijk bij ME/CVS terecht, en dus uiteindelijk hier. De huisarts geeft fibromyalgie aan en vervolgens verwijzing na verwijzing. Slaaponderzoeken gehad etc. etc. etc.
Nadat ik een afspraak had bij de UWV arts en ik aangaf bij het VCL eens een intake te doen reageerde hij een beetje vreemd met de zin" wij zijn helemaal niet zo blij met die man". Nu heb ik het vertrouwen in de eed van Hippocrates al veel eerder verloren, dus niets verbaast mij meer. Dus zoeken op google levert veel informatie op.

Kortom, ja ik ben een "newbie" en gaf alleen een kritische noot en sprak mijn verbazing uit over een wel heel getint verhaal van Lionheart.
Ben er nog steeds van overtuigd dat ik daar een opmerking/constatering over mag maken. Respectloos ben ik niet geweest in mijn optiek.

Opvallend is dat Lionheart sinds januari van dit jaar lid is, tegelijkertijd met de "oprichting" van de van Wijlhuizen Kliniek. Terwijl hij schrijft dat hij al 10 jaar zoekende is.
Daarnaast doet hij veel insinuaties over het VCL maar komt nergens met een concreet verhaal terwijl hij hele lappen tekst schrijft en aangezien ik dit op Omroep Flevoland ook nog tegen kwam: http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/90 ... eidcentrum gingen bij mij een paar bellen rinkelen. Meer niet. Ik overwoog om bij het VCL een intake te doen en wilde gewoon de ervaringen van anderen weten.

Het spijt mij als ik iemand tegen het zere been heb geschopt maar 1+1=2 in mijn optiek.

En om nou meteen te stellen dat ik " in de stront kan zakken" na mijn onderzoekje naar TW en de constatering op dit forum geeft me te denken. Misschien moet ik hier maar gewoon als een schaapje jullie berichten volgen en me als nieuweling stilhouden.
lionheart
Actief lid

Bericht door lionheart »

Irene, misschien moet je eens nadenken voordat je een actie onderneemt. Je schrijft nu dus zelf dat je alleen door te googlen een mening hebt gevormd over deze arts. Heb je Theo wel eens in het echt ontmoet dan ? De reden dat ik positief over hem ben, is dat dit een man (of men het nou eens is met zijn aanpak of niet) is met een hart voor ME patiënten. Hij stopt al zijn energie in hun en heeft zijn leven aan mensen met onze klachten gewijd ! Het is de eerste en enige persoon die ik in mijn leven ben tegengekomen, die zich op zo'n toegewijde manier inzet.

En weet je wat nou zo vervelend is; je komt nu twee keer met dezelfde link aanzetten (we hebben het de eerste keer ook wel gezien)...alsof je het door onze strot wilt duwen, over wat een slecht mens hij is, terwijl het enige dat je van hem weet is, wat je hebt gelezen op het internet.

Oh is het zo opvallend, dat ik toevallig in januari lid ben geworden ? Het toeval wil, dat ik de laatste tijd pas een beetje energie heb, om voor het eerst in mijn leven op een forum lid te worden en om mijn ervaringen te delen. Ook omdat ik pas afgelopen jaren wijzer ben geworden van het één en ander en dit wil delen.

Ik word er gewoon niet goed van, dat mensen zo even hun conclusies trekken en anderen veroordelen, terwijl ze de persoon in kwestie niet eens kennen ! Ga vooral door met je 1+1=2, want als we allemaal op deze manier zouden denken, dan zou de wereld helemaal een zooitje worden. Niet mensen veroordelen die je niet kent ! (zowel mij als dr. W.)

Ook jammer, dat je door blijft drammen met mij te verdenken van alles. Ik vind dit niet een goeie binnenkomer van je. Het spijt me om te horen dat je ook ziek bent en hetzelfde door moet maken wat wij mee moeten maken. Waarom niet op een 'normale' manier hier binnenkomen en desnoods zelf een topic starten, want je lokt het zelf uit op deze manier. Als je de reacties leest, dan zie je vanzelf dat andere mensen hier ook niet van gediend zijn. Dat wordt dus bedoeld met respect tonen en smakeloos zijn.
Volg je gevoel, kom voor jezelf op en blijf vechten !
lulu
Gevorderd lid

Bericht door lulu »

Irene, ik vind het een vreemd verhaal. Je komt nieuw binnen en stelt je op als een detective omdat iemand iets negatiefs over het VCL zegt en enthousiast over TW is. Heb je dit topic al bestudeerd?

http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... t-Vcl.html

Of is dit allemaal geschreven door TW's in disguise?
Wij houden van een kritische noot, maar om nu direct iemand te beschuldigen hier onder vermomming reclame te maken (dan is Kenny zeker ook zeer actief op het forum!) dat is toch wat bizar.

Of heb je andere redenen om zo te denken (bijvoorbeeld omdat je zelf hier met andere intenties zit?). En waarom is dit het eerste & enige waar je op reageert, zijn er geen andere topics die je interesse hebben?
joja
Actief lid

Bericht door joja »

@irene je mag best een goede feedback geven over je behandeling.
Alleen willen we te kennen geven dat er meer draadjes zijn over vcl waar je een leidraad uit kan halen over hun gedrag naar patienten toe.
Dit ook na dr Wijlhuizen en nog steeds binnen komen.
Zeker goed als jij een positief verhaal hebt maar vergeet niet dat mensen echt onnodig schandalig behandeld zijn en misschien daarom ook heftig reageren.
Je zult ook lezen dat ondanks alles men op verbetering hoopt maar dat zien we nog niet.
Dus begrijp heel goed de reacties is een gevolg van.. en je zult als je alles leest merken dat het om een grote groep gaat. Dat is juist het kwalijke. Dat het een keer niet klikt met een zorgverlener ...ok... maar dat er een groep ontstaat dat zou nooit mogen bij een zorgverlener die met levens speelt.
irene1963
Beginner

Bericht door irene1963 »

Ik geef het op. Ik heb niets respectloos gezegd hier. Hooguit een wat kritische opmerking bij iets. En dat " je kunt in de stront zakken" van Lionheart is voldoende om af te haken. Lijkt wel een bedrijfsarts van het UWV die dat denkt maar niet zegt en overduidelijk non-verbaal laat merken.
Daar heb ik er al genoeg van gehad.

Ik had als nieuweling iets anders verwacht hier. En nee, ik ben niet van het VCL , ik ken Wijlhuizen ook niet persoonlijk. Lionhaert ook niet.

De waarde van een forum bestaat eruit dat er ook kritische noten en vragen gesteld mogen worden. Dat mag hier blijkbaar niet. Jammer.
Plaats reactie