Heb ik ME/CVS?

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

kristobal
Beginner

Bericht door kristobal »

marlène schreef:Dus je hebt je cortisol en DHEA kunnen vergelijken met de grafieken?

http://www.ehow.com/about_5162836_effec ... erone.html

Laag testosteron houdt nochtans verband met uitputting (eerst verhoogde en dan verlaagde cortisolproductie).
Hoi,

ik vind de grafiek niet in je link?
Mijn cortisolwaarden zagen er vrij normaal uit.
In het bloed: 416 nmol/l (ref. 171-536)
In de urine: Cortisol vrij 24u: 248,1 nmol/24u
In de urine: Cortisol vrij 88,6 nmol/l

Grtjs.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Kristobal

Cortisol schommelt tijdens de dag, daarom zijn de grafieken die ik je in mijn eerste post heb doorgestuurd zo interessant. Eigenlijk weet je nu alleen dat je geen auto-immuunziekte aan de bijnieren hebt, that's it.

Probeer toch een cortisol speekseltest te doen want dit is wat alle artsen net niet doen. Het si wit of zwart en grijs bestaat niet terwijl bijnieruitputting toch oorzaak is van vele leed. Je hebt al een aanwijzing, je testosteron staat veel te laag en die is direct gelinkt aan je cortisol.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
kristobal
Beginner

Bericht door kristobal »

marlène schreef:Kristobal

Cortisol schommelt tijdens de dag, daarom zijn de grafieken die ik je in mijn eerste post heb doorgestuurd zo interessant. Eigenlijk weet je nu alleen dat je geen auto-immuunziekte aan de bijnieren hebt, that's it.

Probeer toch een cortisol speekseltest te doen want dit is wat alle artsen net niet doen. Het si wit of zwart en grijs bestaat niet terwijl bijnieruitputting toch oorzaak is van vele leed. Je hebt al een aanwijzing, je testosteron staat veel te laag en die is direct gelinkt aan je cortisol.
Dat zal ik zeker vragen bij de endo, maar zij is nu met verlof, en zo blijft het allemaal maar aanslepen... :-(
Het is wel zo dat ik vroeger zelf testosteron gebruikt heb, dus daardoor kan mijn natuurlijke aanmaak onderdrukt zijn, wat blijkbaar ook enorme moeheid kan veroorzaken.
kristobal
Beginner

Bericht door kristobal »

Ik heb ook het Amygdala pakket van Gupta gekocht. Ik hoor hierover heel veel goede ervaringen. Hier iemand dit geprobeerd?
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Terugsturen als je je geld nog kan terugkrijgen onder garantie :mrgreen:

Daar steek ik persoonlijk mijn geld niet in maar ieder is een vrij mens natuurlijk. Als je de zoekterm Gupta hier op het forum ingeeft, kom je vast nog wat reacties tegen.
Laatst gewijzigd door marlène op 06 aug 2012, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Mijn waardes waren:
Volume ml: 1250
vrij cortisol umol/l: 0,05
vrij cortisol 0,01 . 0,49 umol/24H: 0,06

Beetje aan de lage kant niet?

Groetjes,
Sterre

P.s. kun je hier tegen alleen hydrocortison nemen of zijn er ook andere mogelijkheden? En wat vinden jullie van de waardes?
kristobal
Beginner

Bericht door kristobal »

marlène schreef:Terugsturen als je je geld nog kan terugkrijgen onder garantie :mrgreen:

Daar steek ik persoonlijk mijn geld niet in maar ieder is een vrij mens natuurlijk. Als je de zoekterm Gupta hier op het forum ingeeft, kom je vast nog wat reacties tegen.
Ik lees er op verscheidene fora heel veel goeds over.
Zijn theorie lijkt ook zeker steek te houden.
EMDR (wat ook de amygdala aanspreekt) heeft ongeveer dezelfde aanpak en werkt ook heel goed, dus waarom zou je dit geen kans geven?
Nog vergeten zeggen, dit pakket heeft een niet tevreden geld terug garantie. Als je binnen de zes maanden geen verbetering merkt, mag je het terugsturen en dan krijg je je geld gewoon terug.
Laatst gewijzigd door kristobal op 06 aug 2012, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
kristobal
Beginner

Bericht door kristobal »

sterre schreef:Mijn waardes waren:
Volume ml: 1250
vrij cortisol umol/l: 0,05
vrij cortisol 0,01 . 0,49 umol/24H: 0,06

Beetje aan de lage kant niet?

Groetjes,
Sterre

P.s. kun je hier tegen alleen hydrocortison nemen of zijn er ook andere mogelijkheden? En wat vinden jullie van de waardes?
Wow! Ziekte van Addison?
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Ziekte van addinson zou dat kunnen denk je?
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Sterre

zonder referentiewaarden kan niemand een diagnose stellen en al helemaal niet zonder bijkomende testen. Addison is een ziekte die alleen een endocrinoloog kan vaststellen.

Op je laboformulier staat er al iets van een kruisje of opmerking als de waarden afwijkend zijn.

kristobal
Beginner

Bericht door kristobal »

Dit zijn de volledige waarden van het hormonaal onderzoek.
Iemand hier die hier veel van afweet?

LH 4,2 (Ref. 1,2 - 7,Cool
FSH 2,7 (Ref. 1,6 - 9,7)
Testosteron 7,41 (Ref. 8,64 - 29,00)
Prolactine 16,9 (Ref. 4,04 - 15,20)
Cortisol 416 (171-536)
Groeihormoon 0,09 (Ref. < 3,00)
IGF-1 265 (Ref. 116-324)
Insuline 14,7 (Ref. 2,6 - 24,9)
C-peptide 0,94 (Ref. 0,37 - 1,47)
ACTH 18 (Ref. <46)
Oestradiol 16 ( Ref. 05-66)
Progesteron 1,26 (Ref. 0,21 - 1,54)
DHEA sulfaat 209 (80-560)
Androstenedion 1,79 (0,60 - 3,10)
SBGH 9 (Ref. 10 - 57)
TSH 0,72 (Ref. 0,30 - 3,90)
vrije T4: 17,7 (Ref. 10,0 - 28,2)
kristobal
Beginner

Bericht door kristobal »

Inmiddels terug bij de endo geweest, volgens haar niets aan de hand. Ze wilt me geen test voor bijnieruitputting geven omdat volgens haar mijn cortisolwaarden ruim binnen de normen zijn. Heb deze vrijdag afspraak met andere endo. Ik hoop dat hier wat uitkomt. Ben ondertussen ook gestart met acupunctuur.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Je TSH is wel aan de lage kant. Op eerste zicht niets abnormaal maar je kan onderhandelen om een proefkuur met natuurlijke T4 + T3 t krijgen van minimaal 3 maanden om te zien of je je er beter bij voelt.

Ik heb het zelf ook gedaan in combinatie met 6 druppels nascent iodine op een nuchtere maag en na 6 weken voelde ik me al minder vermoeid.

kristobal
Beginner

Bericht door kristobal »

marlène schreef:Je TSH is wel aan de lage kant. Op eerste zicht niets abnormaal maar je kan onderhandelen om een proefkuur met natuurlijke T4 + T3 t krijgen van minimaal 3 maanden om te zien of je je er beter bij voelt.

Ik heb het zelf ook gedaan in combinatie met 6 druppels nascent iodine op een nuchtere maag en na 6 weken voelde ik me al minder vermoeid.
Lage TSH duidt toch op een goedwerkende (eerder naar hyper neigende) schildklier? Als ik daar dan nog T4 op ga toevoegen, ga ik dan niet vreselijk opgejaagd worden?
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Vraag het eens aan je endocrinoloog of anti-aging specilaist. TSH is nog maar sinds de jaren '70 in gebruik als graadmeter. Sindsdien zijn het aantal schildklierpatienten de pan uitgeswingd. Het is geen ideale indicator. TSH moet omgezet worden in T4, dan weer in T3. Onderweg kan er vanalles mislopen en dat zie, je niet aan de TSH.

Plaats reactie