Ziekte van Lyme: vragen en discussie

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
freke
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 dec 2006, 13:22

Bericht door freke »

heykes :)

heb gisteren de uitslag gekregen van de huisarts en alle test bleken negatief te zijn
dus dat is weer een dingetje uitgesloten
by the way, hier worden die test haast volledig vergoed door het ziekenfonds
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

In Nederland wordt de tekentest ook geheel vergoed, alleen, als de beestjes ondergronds zijn gegaan en moeilijk meer meetbaar zijn, heb je het zelfde probleem als bij alle andere zgn. negatief uitgevallen testen: je hebt er niets aan, de meetinstrumtenten zijn "te grof".
Gebruikersavatar
blackcat
Actief lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2006, 16:03

Bericht door blackcat »

fijn dat je nu duidelijkheid hebt freke!
Ik wacht nog op de uitslag..
Gebruikersavatar
blackcat
Actief lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2006, 16:03

Bericht door blackcat »

De uitslag was binnen! En was negatief!
Weer iets uitgesloten..

Xx
Goudlokje
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 nov 2006, 19:15

Bericht door Goudlokje »

Hey Blackcat,

Jij hebt het toch ook bij Prohealth laten testen? Had vandaag (voor de 3e keer) gebeld en mijn uitslag was nog steeds niet binnen! :? terwijl ik in de kerstvakantie heb laten prikken :shock: Raar...

Groetjes
Laury
Goudlokje
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 nov 2006, 19:15

Bericht door Goudlokje »

blackcat & freke,

is het bij jullie getest uit jullie bloed of urine?
Gebruikersavatar
blackcat
Actief lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2006, 16:03

Bericht door blackcat »

Het is bij mij getest via mijn bloed.
Laury: wat raar dat het bij jou zo lang duurt??

Misschien pro health even bellen??

Xx
Gebruikersavatar
NikkiM
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 jan 2007, 10:53
Locatie: Noord-Brabant

Bericht door NikkiM »

Hoi iedereen,

Ik ben gediagnoseerd met CVS en volg de behandeling in nijmegen maar daar ging het even niet over. Ik reageer hierop omdat ik toen ik 9 jaar was ofzo ook de ziekte van Lyme heb gehad door een tekenbeet. Artsen hebben vastgesteld dat het niets te maken heeft met mijn huidige situatie van CVS.

Ik was gebeten op mijn voorhoofd en de teek was ongeveer 1 cm breed. Toen de teek eruit was kreeg ik een week later kringen met spier wit en roze/rode kleur afwisselend, dat was het 2e stadium (dacht ik). Ik heb er enkele weken antibiotica voor gekregen en heb nergens meer last van. Ik weet wel dat CVS of ME aan heel veel dingen gelinkt kan worden omdat veel symptomen erg veel op elkaar lijken.
Maar dat is volgens mij niets nieuws voor jullie, ik heb veel informatie uit het boek Chronsich Vermoeidheidssyndroom van Dr. Alistair Jackson.

Groetjes Nikki
Rlf
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2007, 00:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door Rlf »

Ik heb me gisteren ook weer een keer laten prikken op Lyme al verwacht ik het niet maar je weet maar nooit.
Gebruikersavatar
Brenda_L
Actief lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 09 jan 2007, 18:42

Bericht door Brenda_L »

Ik wil me ook eens laten testen, heb even op de site van Pro Health rondgekeken. Formulier gedownload waarmee je dat onderzoek kan aanvragen, en daar staat in dat het maar 35 euro kost!
Is dat echt waar? Vind dat wel heel goedkoop....
Hoe werkt het verder precies? Je vult dat formulier in en moet je dan daarheen om bloed te laten prikken of kan je dat gewoon bij je eigen huisartsenpost laten doen?

edit: hmm, die 35 euro is volgens mij als je een teek wilt laten onderzoeken op infecties
Gebruikersavatar
Brenda_L
Actief lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 09 jan 2007, 18:42

Bericht door Brenda_L »

Ik heb Pro Health al twee keer gemaild voor informatie maar krijg geen reactie :(
Kan iemand van hier me vertellen hoe het precies werkt en hoe duur het was? (en eventueel of het vergoed werd door VGZ)
Gebruikersavatar
Brenda_L
Actief lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 09 jan 2007, 18:42

Bericht door Brenda_L »

Van Pro Health heb ik nooit meer iets gehoord dus ik ben vanochtend maar naar de huisarts gegaan.
Ik kan morgen bloed laten prikken en dan over 10 dagen de uitslag.
Ik snap ook niet helemaal waarom je nou zo moeilijk zou doen om het bij Pro Health of zelfs in Duitsland te laten onderzoeken als het ook gewoon bij je huisarts kan. Ik neem aan dat die testen van de huisarts ook wel te vertrouwen zijn...
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik heb de test bij de internist gedaan maar ik twijfelt nog steeds omdat de plek waar de teek al jaren geleden gezeten heeft, nog steeds te zien is er schijnen meerdere onderzoeken te moeten gebeuren maar volgens de internist is alles gebeurt ,maar in het buitenland doen zij meerdere onderzoeken
waarom dat hier niet kan begrijp ik echt niks van
alie
Gebruikersavatar
Brenda_L
Actief lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 09 jan 2007, 18:42

Bericht door Brenda_L »

Mijn huisarts zei wel dat als de uitslag positief is, dus dat er iets is gevonden, dat ze het dan nog een keer doen omdat het dus wel voorkomt dat die test positief is maar je het toch niet hebt.
Hij zei dat het niet kon zijn dat je het wel hebt maar dat die test het niet aantoont.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi brenda
er schijnen verschillende testen te zijn
bij mij is het van die teke beet zo,n 10 geleden
maar nog steeds te zien. ik heb hem zelf weg gehaald maar wist niet dat het een teek was ,ik voelde wat en haalde het weg, tot dat ik zag dat het een teek was .sinds die tijd heb ik heel erg last van mijn ogen
maar volgens mijn internist heeft dat er niets mee te maken
Plaats reactie