Wat is een goede zorgverzekering voor ME'ers?

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Als je naar dr De meirleir wilt in Brussel, dat vergoedt helaas geen enkele zorgverzekering.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Wie weet of A'dam door AV of door de basisverzekering wordt gedekt? En heeft iemand ervaring met FBTO?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Vermeulen in A'dam wordt niet vergoed, als je alle testen wil is dat 450,- Maar de cardioloog wordt wel vergoed.
Life smells...
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ok, thankx. Zag net dat FBTO maar een max van 30 euro per dag uitkeert voor alternatieve geneeswijzen. Jammer genoeg zit ik met mijn 1x per 6 weken behandeling bij de homeopaat hier ruim boven. (er is/was een reclame van een man die voor zijn gezin ging kijken naar of de zorgverzekering nog wel goed was of dat het beter kon en nachten beter was. Zo voel ik me ook inmiddels.)
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Ik ben ook bij FBTO. Het gemak van indienen is voor mij een pré (online of app op de i phone) en de keuze vrijheid van welke zorg waar ook.
Alleen viel de alternatieve zorg zwaar tegen, ik ga één keer naar dr. Rhee en krijg maar €35!!! :shock: :shock: Dat ga ik er dus uit gooien!! Ik ga €123 per maand betalen, dat is straks een kwart van wat ik van het UWV ontvang!!! Jee, hoe willen ze dat ik dat ga rond breien??

Ik zag dat het verplichte eigen risico van €170 naar €220 is gegaan, dus dat zijn we ook al kwijt.....
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Je kunt je rekening vaak laten opsplitsen in meerdere delen als je dat vraagt aan je behandelaar, waardoor je toch de hele behandeling vergoed krijgt bij Alternatief.
Ik zit bij CZ en daar heb je 45,- per behandeling. Als mijn behandeling bv. 50,- was dan kreeg ik 2 rekeningen van 25,- op 2 verschillende data, die kun je dus alle twee declareren (max. 600,- p/j).
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Ik ben ook bij FBTO maar alleen met de basisverzekering. Voor aanvullend ben ik bij de UNIVE, deze vergoeden voor alternatief bij 'zorg beter' voor 500 euro per jaar voor alternatieve behandeling en voor fysio/ chiropractie 400 euro per jaar. Maandpremie 17,95.

Voor een stapje hoger is dat bij 'zorg best' voor alternatieve zorg 800 euro per jaar en fysio/ chiropractie (beweegzorg) wordt tot max 600 euro vergoed. Maandpremie 31,95

Je moet wel een tandartsverzekering erbij afsluiten. Vanaf 9 euro geloof ik.

Kom ik tekort aan vergoeding voor chiropractie dan kan ik altijd nog de module alternatieve zorg inschakelen bij de fbto.
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

Bericht door mieshka »

Handige tip @Metoo! Ga ik in gedachten houden als ik iets met alternatieve geneeswijzen wil! :)
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Bij CZ heb je 1.000,- aan Fysio en 600,- Alternatief, en 200,- voor brillen/lenzen, dat zijn voor mij de belangrijkste zaken. En voor een redelijke premie (wat nog redelijk te noemen is in deze tijd :-( ) Heb er al heel wat vergeleken, maar de meeste hebben voor wat ik nu betaal minder Fysio en minder Alt.
Ik betaal nu iets van 129,- p/m voor basis en aanvullend. Dat is dan zonder tandarts, want die heb ik eruit gegooid na jaren...wat je aan premie betaald daarvoor had ik al 3x een nieuw gebit gehad, ga 1x p/j op controle, dus dat betaal ik dan wel zelf, heb nooit wat...(ff afkloppen maar).
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

metoo schreef:Je kunt je rekening vaak laten opsplitsen in meerdere delen als je dat vraagt aan je behandelaar, waardoor je toch de hele behandeling vergoed krijgt bij Alternatief.
Ik zit bij CZ en daar heb je 45,- per behandeling. Als mijn behandeling bv. 50,- was dan kreeg ik 2 rekeningen van 25,- op 2 verschillende data, die kun je dus alle twee declareren (max. 600,- p/j).
Ik ga het as donderdag vragen of het mogelijk is.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

huppelepup schreef:Ik ben ook bij FBTO maar alleen met de basisverzekering. Voor aanvullend ben ik bij de UNIVE, deze vergoeden voor alternatief bij 'zorg beter' voor 500 euro per jaar voor alternatieve behandeling en voor fysio/ chiropractie 400 euro per jaar. Maandpremie 17,95.

Voor een stapje hoger is dat bij 'zorg best' voor alternatieve zorg 800 euro per jaar en fysio/ chiropractie (beweegzorg) wordt tot max 600 euro vergoed. Maandpremie 31,95

Je moet wel een tandartsverzekering erbij afsluiten. Vanaf 9 euro geloof ik.

Kom ik tekort aan vergoeding voor chiropractie dan kan ik altijd nog de module alternatieve zorg inschakelen bij de fbto.

Die snap ik niet.... dan betaal je toch 2x basispremie en 2x verplicht eigen risico??
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Basisverzekering en aanvullende verzekeringen hoeven niet bij dezelfde maatschappij worden afgesloten. Het geeft wel vaak onduidelijkheid wie wat moet vergoeden en waar de nota naar toe moet is mij verteld.

@Huppelepup, bij het aanzetten van extra module heb je dan geen last van een wachttijd?
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

@Huppelepup, bij het aanzetten van extra module heb je dan geen last van een wachttijd?
Voor de module alternatief is volgens mij geen wachttijd. Je zet de module aan en mag er per de maand erop gebruik van maken. Dit geldt niet voor alle modules.
Gebruikersavatar
juffie
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 feb 2011, 21:36

Bericht door juffie »

Ik heb basis en aanvullende verzekering (Topfit) bij ONVZ. Best veel geld, maar ik krijg ook heel veel vergoed (al wordt dat helaas steeds minder).
Alternatieve geneeswijzen (arts) 85 euro per behandeling max €1000,--
Lenzen, brillen, ooglaser €300,-- per jaar.
Dietiste 100% per jaar.
Psycholoog max €1000,- per jaar (wel eigen wettelijke bijdrage van 20 euro per afspraak)
Ergotherapie en fysiotherapie 100% vergoeding.
Huishoudelijke hulp max €450 per jaar.
Rolstoelen huur 100%
Dit is maar een kleine samenvatting van zaken die voor ME patienten relevant kunnen zijn.
Groetjes van een juffie met ME.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

De dietiste en dr De Meirleir vergoeden veel verzekeringen niet, en daar gaat nu juist heel veel geld in zitten...... Ik ben ook uitgebreid verzekerd, maar ze willen bij mij zelfs de standaard zaken van dr De Meirleir niet vergoeden. Ik ga hier natuurlijk over in bezwaar het laatste woord is nog niet gezegd.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Plaats reactie