Belastingen 2011

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

stargazertje
Gevorderd lid

Bericht door stargazertje »

Van vorig jaar:
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... c&start=90
Toen was de conclusie dat je ze kon aftrekken (inderdaad niet die je bv bij de Kruidvat kan krijgen) als je ze in combinatie had met een dieet.

www.meerkosten.nl is trouwens niet meer bijgewerkt na feb 2011 zie ik.
Burial
Gevorderd lid

Bericht door Burial »

@malu
ik geef gewoon alles op en als ze me controleren... ik heb in mijn ogen niks fout gedaan
tarwe en gluten moet ik helemaal mijden idd en een ei mag ik 1 keer per werk
maar het is nog steeds een allergie
maar zoals ik al zei... ik geef het al jaren op en dat was op eigen initiatief, dus ja...
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch

"Drop The Lyme"
malu
Gevorderd lid

Bericht door malu »

@stargazertje
Zag het ook, maar de info op www.meerkosten.nl gaat in ieder geval over belastingjaar 2011 en klopt over het algemeen wel. Bij de aangifte zelf neem ik altijd voor de zekerheid de kleine lettertjes van de Belastingdienst erbij.

@dfainher
Lijkt mij ook wel terecht idd als je het helemaal moet mijden. Bij mij ligt dat anders maar aan de andere kant denk ik: het bedrag dat ik wil opvoeren is echt peanuts voor de Belastingdienst/ik volg een complex dieet op voorschrift voor allerlei intoleranties/als het fout is dan geef ik het wel terug.
stargazertje
Gevorderd lid

stargazertje schreef:Is een in de winkel gekochte personen weegschaal nu wel of geen hulpmiddel? En ik heb dit jaar dieetbegeleiding online gehad. Dan kan ik geen reiskosten p.m. daarvoor meenemen toch?
Iemand een idee?
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Een weegschaal lijkt me geen hulpmiddel, en inderdaad geen reiskosten als duidelijk is dat het om online begeleiding gaat.

Deze zou ik dus niet opgeven.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Burial
Gevorderd lid

Bericht door Burial »

@malu
zou ik zeker doen, alleen het feit dat het een relatief klein bedrag zegt natuurlijk niets ;)
maar als jij gewoon bewijzen kan aanleveren, dan moet de belastingdienst maar beslissen wat ze er mee doen
maaruh... de kans dat je er tussenuit gepikt word lijkt me heel klein
misschien ik dit jaar, want het bedrag zal nu wel heel hoog worden denk ik...

"Drop The Lyme"
metoo
Gevorderd lid

Bericht door metoo »

Ik ben er dus al uitgepikt voor 2010...Alleen een brief dat ze het nader gingen onderzoeken, en wacht nu nog steeds op bericht v/d Bel. dnst. Ze hebben nog niet om bonnen ofzo gevraagd. Normaal heb je de teruggave al in juli ofzo op je rekening toch?
hier wel Ik baal enorm van, gaat om best veel geld, en heb die centen ook gewoon enorm hard nodig voor de behandeling dus...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
malu
Gevorderd lid

Bericht door malu »

Ik denk wel dat een hoog bedrag eerder opvalt en dat ze om 50 euro minder snel moeilijk doen dan om 500 euro. Of gaan ze het echt tot in de puntjes uitpluizen als je binnen de steekproef valt?

@metoo
Ik had het vorig jaar idd in juli erop staan, terwijl ik heel erg laat aangifte had gedaan. Vervelend en erg vreemd dat het zo lang duurt!!
metoo
Gevorderd lid

Bericht door metoo »

Ja, erg vervelend, maar wel begrijpelijk dat ik eruit ben gepikt...als je van een min. inkomen leeft en de helft daarvan gaat op aan zorgkosten (gaat dus om iets meer dan 50 of 500 euro hier) dan valt dat wel op denk ik...ik hoop maar dat het uiteindelijk nog goed komt...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Burial
Gevorderd lid

Bericht door Burial »

@malu
ik dacht ook altijd dat het om de hoeveelheid geld ging, dus ik had altijd zoiets... ik ben maar n kleine vis in de vijver dus mij laten ze wel met rust
maar ze schijnen het toch echt steekproefsgewijs te doen...

"Drop The Lyme"
dino
Gevorderd lid

Bericht door dino »

Kunnen de kosten voor extra beddengoed dit keer ook weer opgevoerd worden? Vorig jaar heb ik dat wel gedaan. Op meerkosten.nl staat €300.

En: vallen vitamine b12-ampullen onder voedingssupplementen? Anders gezegd: kun je die nou wel of niet aftrekken?
stargazertje
Gevorderd lid

Jep die kunnen weer. Ik trek de B12ampullen gewoon af.
stargazertje
Gevorderd lid

Woopie, mijn jaaropgave van de WIA stond vandaag online op mijnuwv oid.
stargazertje
Gevorderd lid

Hmm, is het slim om nu al aangifte te doen? Aan de ene kant heb je het achter de rug, maar aan de andere kant wordt je er dan niet juist uitgepikt?
malu
Gevorderd lid

Bericht door malu »

Ik zou lekker wachten ermee, je krijgt je geld toch niet heel veel eerder terug...
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Plaats reactie