Radio 2: De Madammen

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi mamoes,

:oops: misschien ben ik even te duf in mijn hoofd om het goed te begrijpen.
Je geeft antwoord aan @Hermine..... Zij heeft hier, in het topic van sonja "ik ben", toch niet geschreven, of zie ik het nu echt niet goed?

Groetjes, Louisa

Of is het een reactie dat bij topic Madammen hoort? Laat even weten, dan verplaats ik het voor je. Louisa, moderator ME(cvs.Net)
Laatst gewijzigd door louisa op 11 apr 2011, 17:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Hah mooi omschreven Mamoes! =D>
Gebruikersavatar
moon72
Actief lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 sep 2010, 14:09

Bericht door moon72 »

Hi Mamoes,

Ik zeg "JA", ben benieuwd wat de madammen en hun bezoek er over zeggen.

@hermine, weet jij of het programma eventueel ook via internetradio is te beluisteren?
Wat je niet wilt dat je zelf geschiedt, doet dat ook een ander niet!
neeltje4
Actief lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 mei 2008, 12:19

Bericht door neeltje4 »

normaal wel Moon, je gaat naar http://www.radio2.be/de-madammen en dan zou je normaal ergens iets moeten zien staan 'live luisteren'of iets in die aard . ik luister ook altijd radio via de pc
Gebruikersavatar
Hermine
Oud-medewerker
Berichten: 1383
Lid geworden op: 13 feb 2009, 18:36
Locatie: Brasschaat

Bericht door Hermine »

Dank je Neeltje want dat wist ik dus niet.
Gebruikersavatar
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 okt 2009, 10:27
Locatie: Grez-Doiceau

Bericht door hildeke »

Hallo allemaal,

Hierbij belangrijk nieuws, net van FB geplukt:

Dit keer kom ik niet langs met een oproep voor "De Madammen", maar wel met héél goed nieuws!

De geplande uitzending as. donderdag met Prof. Dr. Em. B . Van Houdenhove gaat NIET door. Ja... je leest het goed... die gaat NIET DOOR!

De ME/CVS-Liga heeft namelijk een duidelijk gedocumeneerde mail gestuurd naar de VRT-redactie met uitleg over de aandoening en over de verouderde, eenzijdig en verkeerde visie van Prof. Van Houdenhove hierover. De redactie van de VRT heeft hierover vergaderd en zijn tot het besluit gekomen dat zij in een lifestyleprogramma onmogelijk zo'n delicate en ingewikkelde aandoening als CVS op een voldoende onderbouwde wijze kunnen behandelen. Daarom wordt de uitzending met prof. Van Houdenhove as. donderdag geannuleerd!

Hartelijk dank hiervoor aan de ME/CVS Liga voor hun inzet en aan Radio 2!

Ik wil jullie ook bedanken voor jullie inzet en al de mails die jullie reeds
stuurden naar "De Madammen", deze zijn zeker niet ongemerkt gebleven!!


Groetjes,
Hilde
Gebruikersavatar
Esther
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 jul 2010, 18:58
Contacteer:

Bericht door Esther »

@Hildeke,

Ik kreeg net ook het bericht in mijn mail. Ik wil er even aan toevoegen dat het niet enkel aan de ME/CVS liga heeft gelegen, maar ook aan een heleboel andere mails. Er zijn nog meer mensen die een antwoord van de Madammen hebben gekregen en alle eer naar enkel de Liga laten gaan is niet terecht. Van veel kanten zijn de Madammen gebombardeerd met ervaringsverhalen en met wetenschappelijk tegengeluid. Ik wil daarom iedereen bedanken die de Madammen heeft gemaild!

Geweldig!

Liefs,
Esther

http://www.onwilliglichaam.blogspot.com
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi Esther en iedereen die heeft gemaild,
Esther schreef:Van veel kanten zijn de Madammen gebombardeerd met ervaringsverhalen en met wetenschappelijk tegengeluid. Ik wil daarom iedereen bedanken die de Madammen hebben gemaild!
Hartstikke goed!!!! Wij/jullie (Belgen en Nederlanders) laten steeds vaker met ons allen van ons horen, omdat wij het niet meer nemen. En dit keer heeft het duidelijk effect gehad!!!! Ook namens mij, iedereen erg bedankt, en hoedje afAfbeelding!

Groetjes, Louisa
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Wauw! dat is goed nieuws!
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 okt 2009, 10:27
Locatie: Grez-Doiceau

Bericht door hildeke »

Esther schreef:@Hildeke,

Ik kreeg net ook het bericht in mijn mail. Ik wil er even aan toevoegen dat het niet enkel aan de ME/CVS liga heeft gelegen, maar ook aan een heleboel andere mails. Er zijn nog meer mensen die een antwoord van de Madammen hebben gekregen en alle eer naar enkel de Liga laten gaan is niet terecht. Van veel kanten zijn de Madammen gebombardeerd met ervaringsverhalen en met wetenschappelijk tegengeluid. Ik wil daarom iedereen bedanken die de Madammen heeft gemaild!

Geweldig!

Liefs,
Esther

http://www.onwilliglichaam.blogspot.com
Je hebt zeker gelijk, Esther. Bedankt voor het toevoegen van het feit dat deze eer toekomt aan IEDEREEN die gemaild heeft! (Ik had gewoon het originele bericht gekopieërd)

Groetjes,
Hildeke
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Bericht door mamoes »

louisa schreef:Hoi mamoes,

:oops: misschien ben ik even te duf in mijn hoofd om het goed te begrijpen.
Je geeft antwoord aan @Hermine..... Zij heeft hier, in het topic van sonja "ik ben", toch niet geschreven, of zie ik het nu echt niet goed?

Groetjes, Louisa

Of is het een reactie dat bij topic Madammen hoort? Laat even weten, dan verplaats ik het voor je. Louisa, moderator ME(cvs.Net)
Hihi, jij bent niet duf in je hoofd.
Op de een of andere manier is er iets fout gegaan, ik weet alleen niet zou gauw waar hij heen moet Louisa.
:oops: Sorry voor het ongemak.

Mamoes.
Laatst gewijzigd door mamoes op 11 apr 2011, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Wat een opsteker !
En of we samen sterk staan !

Ook hoedje af voor Radio Twee !
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

Bericht door nijntje »

hildeke schreef: Hartelijk dank hiervoor aan de ME/CVS Liga voor hun inzet en aan Radio 2!

Ik wil jullie ook bedanken voor jullie inzet en al de mails die jullie reeds [/i]stuurden naar "De Madammen", deze zijn zeker niet ongemerkt gebleven!![/i]
Me dunkt dat iedereen toch bedankt wordt?

Heeft er iemand van jullie een antwoord gekregen dat het niet doorgaat dank zij hun mail of zo? Ik alvast niet... maar ben wel benieuwd of jullie dat wel gekregen hebben?
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Zo die oude knar is ditmaal alvast afgevoerd. We moeten deze tactiek gewoon telkens doen we te weten komen als hij ergens gaat spreken. Hem monddood maken. Die psychiater is een schandvlek op ons gezondheidsheidstelsel.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

Ik heb vandaag eens contact opgenomen met de madammen met de vraag of zij nog interesse hadden om me/cvs in hun programma te bespreken maar dan wel op een juiste manier. (met inbreng van patienten, me/cvs artsen)

Er werd mij meegedeeld dat er dit seizoen geen mogelijkheid meer is maar dat er naar volgend seizoen toe wel mogelijkheden zijn.

Ik denk dat het Anja Daems was dat ik aan de telefoon had en ze heeft me gezegd dat er voorstellen mogen gemaild worden.

hun mail adres is demadammen@radio2.be of indien dit niet lukt gewoon op de website van hun programma onder "contact"

Naar mijn mening moeten we dit proberen.

Een bondig en krachtig bericht waarin we vragen dat me/cvs aan bod in hun programma komt en waarin patienten en me/cvs artsen aan bod komen.

Wat denken jullie?
Plaats reactie