XMRV-test in Benelux
Moderator: Moderators
onderzoeken De Meirleir en XMRV
Mijn reden om het wel te laten doen is omdat ik ga proberen niet iedere keer naar Brussel af te moeten reizen. Zou die energie en vooral die kosten graag besparen en in behandeling steken.
Wist niet dat het om antilichamentest ging hoor.
Zal maar eerlijk toegeven, ik heb gelezen over die 400 a 500 euro en vond dit dus mee vallen.
Nu ik mij hier pas goed in verdiep, denk ik nou als het getest wordt dan maar bij deze professor.
Er zijn zoveel testen van RED labs die mij nog niet helemaal duidelijk zijn en.... waarvan ik niet weet of er behandelingen voor zijn.
Ook daarom ben ik naar deze professor gegaan.
Wist niet dat het om antilichamentest ging hoor.
Zal maar eerlijk toegeven, ik heb gelezen over die 400 a 500 euro en vond dit dus mee vallen.
Nu ik mij hier pas goed in verdiep, denk ik nou als het getest wordt dan maar bij deze professor.
Er zijn zoveel testen van RED labs die mij nog niet helemaal duidelijk zijn en.... waarvan ik niet weet of er behandelingen voor zijn.
Ook daarom ben ik naar deze professor gegaan.
Als ongeluk in een klein hoekje zit......
zit dan geluk in de rest?
Hoe dan? Na lang ziek zijn, zal mijn man inmiddels wel besmet zijn. En daarnaast: is dit niet net zo besmettelijk als het hebben van een verkoudheidsvirus? Waarmee ik wil zeggen, dat je er dus weinig tegen kan doen om anderen te besmetten.Zuiderzon schreef:Om personeel, familie en de publieke gezondheid te beschermen
Overige noot hierbij: 4% van de 'gewone' bevolking zou hiermee al besmet zijn? Waarbij ik me afvraag of zij het kunnen doorgeven, zonder zelf ziek te zijn... Vragen, vragen, vragen...
- Zuiderzon
- Site Admin
- Contacteer:
Fout geredeneerd.bloemetje schreef:Hoe dan? Na lang ziek zijn, zal mijn man inmiddels wel besmet zijn. En daarnaast: is dit niet net zo besmettelijk als het hebben van een verkoudheidsvirus? Waarmee ik wil zeggen, dat je er dus weinig tegen kan doen om anderen te besmetten.Zuiderzon schreef:Om personeel, familie en de publieke gezondheid te beschermen
Overige noot hierbij: 4% van de 'gewone' bevolking zou hiermee al besmet zijn? Waarbij ik me afvraag of zij het kunnen doorgeven, zonder zelf ziek te zijn... Vragen, vragen, vragen...
Over 'besmetten' gaat het over beschermen vanaf nu, erger voorkomen.
Hoe besmetting voorkomen?
presentatie Judy Mikovits
Als je denkt dat je mogelijk besmet bent met XMRV, volg dan de HIV voorzorgsmaatregelen [dia 33]. Doneer geen bloed of weefsel, deel geen scheermesjes of tandenborstels om bloedtransmissie te voorkomen, vrij veilig, en geef geen borstvoeding na 6 weken wanneer de antistoffen van de moeder verdwijnen.
Neen,het is niet zoals een verkoudheidsvirus overdraagbaar via de lucht.
Wel wordt aangenomen dat het, zoals HIV en andere retrovirussen, via lichaamsvochten overgedragen wordt.
XMRV: vragen en antwoorden
Wordt XMRV door de lucht overgedragen?
Nee, retrovirussen zijn geen traditionele virussen die door de lucht vervoerd worden. Aangezien XMRV echter een retrovirus is dat via het bloed overgedragen wordt, kan het mogelijk overgedragen worden door seksueel contact, het delen van naalden, bloedtransfusies, en borstvoeding. Gedeelde huishoudartikelen zoals tandenborstels, scheerapparaten of items die in contact komen met bloed worden als voorzorgsmaatregel niet aanbevolen.
En nog hier
Nieuw retrovirus zou op dezelfde manier als HIV overgedragen worden
Maar goed, deze discussie moest ik mss in het ander XMRV-topic voeren ipv hier in de test-sectie

Hoop doet leven!
Tjee daar schrik ik toch wel van eezdva! Heb jij dan die dure test dus gedaan.
Maar mijn man en kids zijn nog energiek dus....zijn dan zeker besmet maar kunnen het virus de baas lijkt t vooralsnog.
Sofwia betekent dat het 7 april dan niet eerst ingevroren wordt?
Maar mijn man en kids zijn nog energiek dus....zijn dan zeker besmet maar kunnen het virus de baas lijkt t vooralsnog.
Sofwia betekent dat het 7 april dan niet eerst ingevroren wordt?
Als ongeluk in een klein hoekje zit......
retrovirus?
Lieve mensen, wat zijn op dit moment de ontwikkeling in het onderzoek mbt het retrovirus? ik heb gezocht maar kan niet iets recents vinden (mijn hoofd loopt ook een beetje over dus kijk er mogelijk over heen). Zijn er bijv. al bloedonderzoeken mogelijk in nederland?
- verlorengezondheidman
- Gevorderd lid
bloemetje schreef: Overige noot hierbij: 4% van de 'gewone' bevolking zou hiermee al besmet zijn? Waarbij ik me afvraag of zij het kunnen doorgeven, zonder zelf ziek te zijn... Vragen, vragen, vragen...
@iedereME/CVS-erdiehetweet;verlorengezondheidman schreef:@Orchidee: dit zou inderdaad bij het XMRV-virus (ME/CVS) (ook) weleens het geval kunnen zijn.orchidee schreef:misschien speelt de coreceptor " CCR5-delta 32" een even grote rol bij XMRV als bij HIV?
Dat zou verklaren waarom er niet zieke XMRV-ers rondlopen (deels toch)
Groetjes,
Orchidee
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pest_(ziekte)Mensen van wie het CCR5-gen gemuteerd is, door het ontbreken van 32 baseparen in het DNA, zijn resistent voor HIV. Dit gen wordt CCR5 delta-32 genoemd. Mensen die niet met de pest besmet waren, zouden ook door dit gen beschermd zijn en de ziekte daardoor hebben overleefd. Door dit selectiemechanisme zouden West-Europeanen vaker drager zijn van dit gen, waardoor ze meer kans hebben immuun te zijn tegen HIV.
Onderzoekers van het Scripps Research Institute hebben echter aangetoond dat muizen met het delta-32 gen niet immuun waren tegen de pest. Zij opperden dat er een andere ziekte in de middeleeuwen was, die er voor zorgde dat delta-32 meer kans op voortbestaan in de populatie had, waarschijnlijk waren dit ziekte de pokken.
Bron: Wikipedia
Weet iemand als je positief wordt bevonden met XMRV-virus of je dan verplicht bent om dit te melden, zo ja bij wie wel / niet en eventueel waar, dit met alle mogelijke gevolgen van dien

Overigens; HIV voorzorgsmaatregelen heb ik al genomen om eventuele verdere besmetting te voorkomen, ik maak me pas zorgen als ik geen XMRV-virus onder de leden zou hebben, dit zou immers betekenen dat ik mij dan al 15 inbeeld dat ik met een (retro)virus rondloop en overweeg ik om mezelf dan aan te melden bij een psychiatrisch ziekenhuis

Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98
LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98
LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
De testen die DML laat doen m.b.t. XMRV maken die ook deel uit van een onderzoeksprogramma?